"טנט" לצפיה ביתית בדצמבר בארה"ב; נולן נלהב מההכנסות בקופות, מודאג מתגובת האולפנים

"טנט". כריסטופר נולן, ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". כריסטופר נולן, ג'ון דיויד וושינגטון.

אחרי סוג-של-כישלון בקופות בתי הקולנוע, סרט המד"ב "טנט" של כריסטופר נולן יגיע לאמצעי הצפיה הביתית בארה"ב ב-15 בדצמבר (שעון מקומי), שהם 15 סופי שבוע מאז שעלה לאקרנים (טווח זמן שגרתי לחלוטין). מדובר על די-וי-די, בלו-ריי, 4K-בלו-ריי ופלטפורמות דיגיטליות, שזה אומר בדרך כלל VOD באמזון ובאיי-טיונז, ולא סטרימינג כמו HBO Max ששייך לאותה החברה-האם כמו אולפני האחים וורנר שהפיקו והפיצו את הסרט. הזמנות מוקדמות תתקבלנה כבר ב-10 בנובמבר. יהיה מענין לראות האם הקהל האמריקאי ישעט על הסרט בצפיה הביתית, מה שיבהיר האם הוא התענין בסרט אבל חשש-לחייו ולא ביקר בקולנוע (או התעצל לנסוע לבתי הקולנוע הפתוחים, שלפעמים היו רחוקים שעות נסיעה מביתו); או שמא הסרט קרץ רק לקהל הבינלאומי (עם הכנסות בגובה 293 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, כמעט פי 6 מ-53 מיליון הדולרים שגרף בצ"א).

תאריך הזמינות לצפיה ביתית עשוי להיות מוקדם מאשר בתי הקולנוע המצליחים ביותר בארה"ב – בעיר ניו יורק ובלוס אנג'לס – יצלחו את הסגר ממחלת הקורונה ויפָּתחו, מה שאומר ש"טנט" הפסיד קהל פוטנציאלי עצום. נולן היה פעיל מאד בעד חווית צפיה בקולנוע, ודחף לכך שהסרט שעלה כ-200 מיליון דולרים להפיק (לפני הוצאות שיווק) יוצג על המסך הגדול, בצעד שתויג בידי רבים בתור 'הסרט שיחזיר את הסרטים לקולנוע'. אלא שהתקוות הופרכו, במיוחד בשוק הקולנוע הגדול בעולם (לפחות עד השנה), והכנסותיו הדלילות שם גרמו לכל שאר האולפנים הגדולים לדחות את מרבית מרכולתם לשנת 2021, כשגם הדחיות האלה הן לאו דווקא האחרונות.

אבל נולן חושב שצריך לפעול אחרת מלדחות סרטים: "אולפני האחים וורנר הפיצו את 'טנט' ואני נלהב לראות שהוא הכניס כמעט 350 מיליון דולרים," הוא אמר בריאיון שבירת שתיקה ארוכה ללוס אנג'לס טיימס. הוא אולי מאמין שהמגיפה כאן להישאר, ולכן מודאג מהתגובה של האולפנים: "במקום להסתכל על איפה הסרט עבד טוב ואיך אפשר לספק להם רווח לו הם זקוקים כל כך, [האולפנים] מסתכלים על איפה הוא לא עמד בציפיות שהיו מלפני הקורונה ויתחילו להשתמש בזה בתור תירוץ כדי לתת לבעלי בתי הקולנוע לספוג את כל ההפסדים מהמגיפה במקום להיכנס למשחק ולהסתכל – או לבנות מחדש את העסק שלנו, במילים אחרות."

"טנט". רוברט פטינסון, ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". רוברט פטינסון, ג'ון דיויד וושינגטון.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?