האם סינמה סיטי והוט סינמה יתמזגו?

סינמה סיטי כפר סבא - אולם אירועים

סינמה סיטי כפר סבא.

שוק בתי הקולנוע הישראלי עשוי להפוך לריכוזי עוד יותר בצל הקשיים שמערימה מחלת הקורונה, עם המגעים הראשוניים שמתקיימים למיזוג בין הרשתות 'סינמה סיטי' ו'הוט סינמה' (לשעבר 'גלובוס מקס'), על פי דיווח של גלובס. הרשתות נמצאות בשלבי בדיקת היתכנות: 'סינמה סיטי' ו'הוט סינמה' הן רשתות בתי הקולנוע השניה והשלישית בגודלן בישראל (בהתאמה), אחרי 'תיאטראות ישראל' (בעלת המותגים 'יס פלאנט' ו'רב חן') בהיבט של נתח שוק, אך אפשר שמיזוגן יהפוך אותן לרשת הגדולה ביותר (מעל 50% נתח שוק), מה שישים עסקה כזו תחת הזכוכית המגדלת של רשות ההגבלים העסקיים. כמו כן, לשתיהן ישנן חברות-בנות/אחיות שעוסקות בהפצת סרטים – עוד מקור לבעיות בהגבלים העסקיים.

בתי הקולנוע בישראל חווים קושי רב: להבדיל מענפים שונים במשק הישראלי שהוחזרו לסירוגין לעבודה בהיקף כזה או אחר – בתי הקולנוע מושבתים באופן רצוף מאז אמצע מרץ. ברשתות עשו מאמצים להשמיש את האולמות למטרות שונות כמו כנסים, אך אין בכך מספיק כדי להחזיר אותן למסלול הרווח. בעלי סינמה סיטי, משה ופנינה אדרי, סיפרו שאפילו יזמו למידה של כיתות בתי ספר באולמות שלהם, אבל הדבר לא הבשיל. גם אם בתי הקולנוע יוכלו לחזור ולפתוח לקהל הרחב, אין להם שוברי קופות פוטנציאלים שימשכו קהל להקרין: רבים מהסרטים דחו את הפצתם לקיץ 2021, ואלה שמיועדים לצאת בעת הקרובה עוד עשוים לשנות את דעתם, בהמשך לחוסר ההצלחה של "טנט" באקרנים בצפון אמריקה.

'סינמה סיטי' נמצאת בבעלותה של משפחת אדרי ומונה 7 מתחמי קולנוע, ואילו 'הוט סינמה' נמצאת בבעלות קבוצת 'אלקו' של האחים זלקינד ומונה 10 מתחמי קולנוע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?