רשת 13 משיקה זרוע בינלאומית "13-גלובל" בעקבות "בלקספייס"

"בלקספייס". גורי אלפי.

"בלקספייס". גורי אלפי. צילום באדיבות יח"צ.

גוף השידור 'רשת 13' מתכננת להרחיב את פעילותה הבינלאומית באמצעות זרוע חדשה בשם '13-גלובל' (13GLOBAL) שתעסוק בפיתוח ויצירת תכנים לשוק הבינלאומי. לטובת כך תטפח הזרוע את מערכות היחסים של רשת עם גופים בינלאומיים, חברות הפצה, ערוצים ויוצרים. הזרוע תוכל להשתמש במסך של רשת 13, כמו בסדרת המשטרה החדשה "בלקספייס" והריאליטי "אהבה חדשה" ו"מלכי המטבח", לצד הפקות ישירות לפלטפורמות הבינלאומיות. "בלקספייס" שעוסקת בירי בתיכון בישראל, שואבת השראה ממקרים שלא קרו בישראל אלא בארה"ב. היא הושקה בארץ ל-12 אחוזי רייטינג שהם 303 אלף בתי אב (ו-12.5 אחוזים, קרי 344 אלף בתי אב, לפרק השני ששודר יום אחרי כן).

רשת 13 אינה זרה לשוק העולמי. ב-2018 הסדרה שלה "נבסו" קטפה את פרס האמי הבינלאומי והופק לה פיילוט לעיבוד הוליוודי שלא התרומם ברשת פוקס, כמוה גם משודרות בנטפליקס סדרות שלה כגון "המדרשה" ו"בני ערובה". השינוי כעת עם הקמתה של הזרוע '13-גלובל' היא התמקדות יעודית בשוק העולמי, ובראשה יעמוד סמנכ"ל התוכן של החברה, עמי גלאם. הוא מסר: "רשת 13 משיקה את GLOBAL 13 בעיתוי שבו שוק התוכן הן מתוסרט והן הפורמטים נמצא בפריחה ולתוכן הישראלי בפרט יש פוטנציאל להצלחה גדולה בשוק הבינלאומי."

[…] המפיק ליונל אוזן מ'פדריישן' מסר: "קיבלנו תגובה מדהימה מהשוק הבינלאומי ובקרוב נכריז על מספר מרשים של מכירות ברחבי העולם." פדריישן משתתפת במכירות של הסדרה לחו"ל כפי שציין אוזן, ביחד עם זרוע ההפצה החדשה של רשת, '13 גלובל'. […]

[…] סדרת המתח-מיסתורין הישראלית "בלקספייס" נמכרה להפצה עולמית בסטרימינג לנטפליקס, מלבד גרמניה והולנד, שם היא נמכרה לערוצים RTL הגרמני ו-NPO ההולנדי. זוהי המכירה השניה של סדרה מבית 'רשת 13' לנטפליקס, אחרי "המדרשה" (שהפצתה בנטפליקס מוגבלת למנוי נטפליקס בישראל ודרום אמריקה). במכירה לכל הגופים טיפלה מפיצת הסדרה בחו"ל ושותפת ההפקה 'פדריישן אנטרטיינמנט' (Federation Entertainment) הצרפתית (ולא חברת ההפצה החדשה של רשת, 13GLOBAL). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?