יוצרי "השוטרים" יובל יפת ורותם שמיר מוצאים "יהלומים" ביידיש עם נטפליקס, קשת ו-VRT הבלגית

"פאודה". רותם שמיר.

רותם שמיר בפרימיירה של "פאודה", עונה 2. צילום: רפי דלויה.

הסדרה "יהלומים" (Diamonds) של יוצרי סדרת הפעולה הישראלית "השוטרים", רותם שמיר ויובל יפת, קיבלה הזמנה להפקת עונה בת שמונה פרקים מנטפליקס ומהערוץ הציבורי הבלגי VRT. את הסדרה יביימו שמיר והבמאית הבלגית ססיליה ורהיידן ("סמויים") על פי תסריט שבראש כתיבתו יעמוד יפת.

עלילת "יהלומים" דוברת שלוש השפות – יידיש, הולנדית ואנגלית – מתרחשת ברובע היהלומים של אנטוורפן שבבלגיה, הוא האיזור בעל ריכוז היהלומים הגדול בעולם. הסיפור מתמקד במשפחת היהלומנים החרדית וגנר, שהבן הצעיר בה מתאבד ובעקבותיו שב מארה"ב אל חיק המשפחה האח המנוכר והחוזר-בשאלה נח. הוא מבין כי משפחתו מעורבת בעסקה מפוקפקת ונמצאת על סף התמוטטות, מחליט לקחת אחריות על המצב וצולל לעומק עולם הפשע האפל של הסחר ביהלומים.

צילומי הסדרה מיועדים להתחיל במהלך הקיץ הקרוב, עם כוונה לעלות לשידור בשנה הבאה, 2022. יפיקו אותה הזרוע הבינלאומית 'קשת אינטרנשיונל' של הענקית הישראלית ביחד עם חברת ההפקה הבלגית 'דה מנסן'. זוהי ההפקה הראשונה ש'קשת' מבצעת ישירות עבור נטפליקס, משבעבר רכשה ענקית הסטרימינג את הסדרות המוכנות שהפיקה לעצמה דוגמת "בשבילה גיבורים עפים" ו"סברי מרנן".

סגן-נשיא תחום הדרמה הבינלאומי ב'קשת אינטרנשיונל', עתר דקל, מסר: "בעקבות ההצלחה של סדרות כמו 'חטופים', 'כפולים' ו'להיות איתה' בארה"ב ובבריטניה, אנחנו ממש נרגשים לראות את ה-IP והכישרון היצירתי הישראלי כעת גם בטריטוריות חדשות כמו בלגיה. יובל ורותם פיתחו את Diamonds עם הצוות המבריק של 'דה מנסן' מזה זמן מה וחיכינו שהשותפים המושלמים יעלו על הסיפון."

תמונה של רותם שמיר:

[…] CAA ו-Artists First. מלבד "המושיע", הוא התחייב גם לביים את הסדרה "יהלומים", ואת העונה השניה של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?