"אווטאר" הושב כדי למשוך צופים לקולנוע בסין, וחזר לתואר הסרט המכניס בהיסטוריה במקום "הנוקמים: סוף המשחק"

"אווטאר".

"אווטאר".

סרט הפנטסיה בתלת מימד "אווטאר" (2009) השיב לעצמו את תואר הסרט המכניס ביותר בהיסטוריה, במקומו של "הנוקמים 4: סוף המשחק" (2019) אשר תפס אותו לכשנה וחצי. ההזדמנות לגרוף עוד הכנסות בבתי הקולנוע נבעה מהניסיון בסין להשיב צופים אל בתי הקולנוע, במסגרתו סרטים בולטים מהעבר הועלו שוב על המסך הגדול. הרעיון של העלאת "אווטאר" חזרה לאקרנים התרוצץ בקרב האולפנים כבר זמן מה בלי הכרעה, אבל דווקא הקורונה השיבה אותו, ולא מזיקה גם התזכורת לציבור לקראת "אווטאר 2" שמיועד לעלות לאקרנים בשנה הבאה (16 בדצמבר, 2022, אם לא תהינה דחיות נוספות).

"אווטאר" של ג'יימס קמרון מספר על נחת לשעבר שמרותק לכיסא גלגלים (סאם וורת'ינגטון), אשר מגויס לתוכנית 'אווטאר' שבה תודעתם של אנשים מועברת לגופים ביולוגים שמסוגלים לשרוד באוויר הרעיל של כוכב פנדורה, ממנו מנסים לכרות מינרל נדיר שיפתור את משבר האנרגיה בכדור הארץ. בעזרת האווטאר שלו, הנחת מנסה להסתנן לשורות הנ'אבי, ילידי הכוכב פנדורה, אלא שהוא מתאהב בנקבת נ'אבי יפיפיה (זואי סלדנה) ולאט לאט הופך לאחד מהם.

בהפצתו המקורית לאקרנים בסין, גרף הסרט כמעט 203 מיליון דולרים במדינה, שהצטברו לכדי 2.028 מיליארד דולרים מחוץ לצפון אמריקה, ובצירוף עוד 760.5 מיליון דולרים מצפון אמריקה, עמדה הפצתו המקורית על הכנסות של 2.789 מיליארד דולרים מסביב לעולם. אלא שב-2019, גם כן בעזרת הפצות מחודשות ועריכות חדשות, הצליח "הנוקמים: סוף המשחק" להתעלות עליו עם 2.797 מיליארד דולרים מסביב לעולם. בסוף השבוע האחרון הכניס "אווטאר" תוספת של 12.3 מיליון דולרים, כלומר עלה לסכום של כ-2.802 מיליארד דולרים מסביב לעולם, ובכך השיב לעצמו את תואר הסרט המכניס ביותר בהיסטוריה.

התואר הנחשק הוא ענין של יוקרה בעיקר, וסוג של פרסומת קבועה, שבכל הזדמנות שמישהו ירצה להשוות משהו לסרט המכניס ביותר בהיסטוריה, הוא יזכיר את "אווטאר". שני הסרטים – "אווטאר" ו"הנוקמים: סוף המשחק" – בבעלות אולפני דיסני, כך שהכסף בכל מקרה נכנס 'לאותו הכיס'. דיסני קיבלו את "אווטאר" בעקבות רכישת אולפני פוקס, מי שהפיצו אותו במקור ב-2009. חברת-הבת של דיסני, אולפני מארוול (הבעלים של הנוקמים), הוציאה הודעת ברכה למפיקי "אווטאר" ג'יימס קמרון וג'ון לנדאו, וכתבו באיזכור למשפט של טוני סטארק מ"הנוקמים": "אנחנו אוהבים אתכם 3000". במאי "סוף המשחק", האחים רוסו, הוציאו גם הם הודעת ברכה המאזכרת את "הנוקמים", עם הכיתוב "מעבירים את הכפפה חזרה אליך, ג'ים קמרון."

"אווטאר 2" מיועד להמשיך עד "אווטאר 5", שיגיע לאקרנים ב-22 בדצמבר 2028, נכון לעכשיו. בין מספר 2 ל-5 אמור לעלות סרט חדש בסדרה בכל שנתיים, כולם בשלהי דצמבר.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?