גלן קלוז מצטרפת לעונה 2 של "טהרן"; האיגודים אק"ט ו-שח"ם עתרו לבג"צ לעצור הצילומים

"בית המזימות". גלן קלוז.

גלן קלוז מתוך "בית המזימות".

השחקנית ההוליוודית המועמדת ל-8 פרסי אוסקר וזוכת 3 פרסי אמי, גלן קלוז, הצטרפה לתפקיד בולט בעונה השניה של הסדרה הישראלית "טהרן", לצידה של ניב סולטן. הסדרה הופקה עבור 'כאן 11' ונרכשה לסטרימינג עולמי בידי 'אפל טי-וי פלוס' (Apple TV Plus) עם הצטרפותה בתור שותפת הפקה, מה שהגדיל משמעותית את התקציב לעונה השניה ואיפשר להביא שחקנית בסדר הגודל של קלוז. גם את עונת ההמשך יכתבו משה זונדר ועמרי שנהר (שיצרו אותה יחד עם דנה עדן ומאור כהן) וצפוי לשוב לביים דני סירקין.

עלילת העונה הראשונה של "טהרן" סיפרה על האקרית צעירה מיחידת 8200 (סולטן) שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן כדי לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תחת הסכנה לחייה היא חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים במדינה. לצידה של סולטן כיכבו השחקנים הישראלים מנשה נוילירז צ'רכיאסתי ירושלמי והזרים שון טאוב ("איירון מן") ושרבין אלנבי, שכולם צפוים לחזור גם לעונה השניה. גלן קלוז תגלם את מריאן מונטזרי, אישה בריטית שחיה בטהרן ותשתלב בסיפורה של ההאקרית הישראלית.

צילומי העונה הראשונה התקיימו באתונה שביוון, ושילבו צוות הפקה ישראלי עם אנשי צוות יוונים, איראנים ועוד. האיגודים המקצועיים אק"ט (איגוד עובדי תעשית הקולנוע והטלויזיה בישראל) ו-שח"ם (שחקני המסך) טוענים במקו ובוואינט שהעונה השניה עתידה לשוב להצטלם ברובה ביוון, עם מעט ימי צילום בישראל ועם מיעוט אנשי צוות ישראלים, ועתרו לבג"צ על היקף ההשקעה של תאגיד השידור 'כאן' בשתי העונות – שנעשה תחת סעיף "הפקה מקומית" במקום "הפקה מקומית קנויה" מחוק תאגיד השידור. העתירה גם מבקשת לעצור את צילומי העונה השניה. ב'כאן' דוחים את הטענות וטוענים שרק כ-20% מתקציב ההפקה לעונה הבאה יגיע מתקציב התאגיד, ולכן היא עומדת בתנאי החוק.

"טהרן". ניב סולטן, שרבין אלנבי.

"טהרן". ניב סולטן, שרבין אלנבי. צילום באדיבות כאן ואפל.

מנכ"ל אק"ט, איתמר אביטן, מסר: "תאגיד השידור מתפאר בסדרה טהרן כהפקה ישראלית כביכול, על אף כי מדובר בהגדרה פיקטיבית ומדובר בהפקה זרה שהחלק הישראלי בה היה שולי. כמעט כל ההפקה צולמה ביוון, 50 ימי צילום לעומת 5 ימים בלבד בישראל, באמצעות צוותים זרים בעיקר. מדובר באחיזת עיניים ושימוש חמור בכספי ציבור בניגוד לחוק. ההסתרה, השקרים, ההתפתלויות ושינויי הגרסאות של התאגיד, אינם עולים בקנה אחד עם סטנדרט ההתנהלות הנדרש מגוף סטטוטורי שמקבל לכיסו מידי שנה 650 מיליון שקלים מכספי הציבור."

מנכ"ל שח"ם, אבי בן הלל, מסר: "התאגיד הוא גוף חשוב שתרומתו לתעשיית הפקות המקור בארץ בלתי מבוטלת. עם זאת, לא ייתכן שכספי ציבור יחולקו בניגוד לחוק התאגיד ובאופן שפוגע ביוצרים, שחקנים ועובדי התעשייה בארץ. לאחר שנת הקורונה, אשר פגעה באופן קשה בתעשיה המקומית, הצורך להשקיע בתעשייה המקומית חשוב אפילו פי כמה. בעתירה זו אנו מבקשים לשים גבול לעיגול הפינות ולהשתמש בהקצאות הכספים בהתאם לדין."

מנכ"ל איגוד המפיקים, צביקה גוטליב, מסר: "בבג"ץ שהגישו ארגון השחקנים וארגון אנשי הצוות הם מבקשים לחסל את האפשרות לקופרודוקציות, הפקות משותפות ישראליות ובינלאומיות. לא יהיו עוד 'טהרן', 'שעת נעילה' והפקות משותפות נוספות, כי לא יוכלו להביא משאבים מחו"ל. אין בכך שום היגיון, זו אינה כוונת המחוקק והדבר פוגע בשחקנים החברים בשחם ובאנשי הצוות החברים באק"ט".

"טהרן". לירז צ'רכי.

"טהרן". לירז צ'רכי. צילום באדיבות כאן ואפל.

מפיקת "טהרן", שולה שפיגל, מסרה: "ארגון השחקנים ואנשי הצוות סוגרים את הדלת להפקות משותפות עם חו"ל."

מתאגיד השידור הציבורי 'כאן', נמסר: "התאגיד פעל ופועל על פי חוק ורואה לנגד עיניו רק את טובת הציבור, היצירה ושוק ההפקות הישראלי. נמשיך לייצר תוכן איכותי ומגוון עם הישגים גם בגזרה המקומית וגם בגזרה הבין לאומית."

צילומי העונה השניה של "טהרן" מיועדים להתחיל בשבועות הקרובים, עם כוונה לעלות לשידור ב'כאן' וב'אפל טי וי פלוס' בתחילת 2022. 'דנה עדן ושולה שפיגל הפקות' מובילים-ות את ההפקה ביחד עם 'פייפר פליין הפקות' וחברת האם 'פייפר פליין אנטרטיינמנט' (Paper Plane Production + Paper Plane Entertainment). מוביל המכירה לאפל, אלון ארניה, ישמש מפיק שותף.

[…] נגאהבאן, לירז צ'רכי ואסתי ירושלמי, ולעונה השניה תצטרף גלן […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?