"טהרן" הוזמנה לעונה שניה בידי כאן ואפל

"טהרן". ניב סולטן.

"טהרן". ניב סולטן.

סדרת המתח הישראלית "טהרן" בכיכובה של ניב סולטן הוזמנה לעונה שניה בידי תאגיד השידור הישראלי 'כאן 11' ושירות הסטרימינג 'אפל טי-וי פלוס', ארבעה חודשים אחרי שהסדרה עלתה בשירות. בכך, הפכה "טהרן" לסדרה הראשונה שאינה דוברת אנגלית וממשיכה ב'אפל' לעונה שניה.

את "טהרן" יצרו משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, ביים דני סירקין וכתבו זונדר ועמרי שנהר, מגוללת את סיפורה של האקרית צעירה מיחידת 8200 (סולטן) שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן כדי לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תחת הסכנה לחייה היא חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים במדינה. לצידה של סולטן כיכבו השחקנים הישראלים מנשה נוילירז צ'רכיאסתי ירושלמי, שצפוים לחזור גם לעונה השניה, והשחקנים הבינלאומיים נאביד נגאהבאן ("אלאדין", "הומלנד", "באבא ג'ון") ושון טאוב ("איירון מן") שאינם צפוים לחזור.

צילומי העונה השניה מתוכננים להתחיל בחודשים הקרובים, עם כוונה לעלות לאויר בסוף 2021, שזה די שאפתני. המפיקות דנה עדן ושולה שפיגל מסרו: "אנו גאות ונרגשות להמשיך את הסדרה טהרן לעונה שניה יחד עם תאגיד השידור הציבורי, ויחד עם ענקית הסטרימינג אפל טי-וי. הצוות שלנו כבר עובד במרץ על הפקת עונה סוחפת נוספת."

סמנכל"ית הטלויזיה של כאן, טל פרייפלד, מסרה: "שיתוף הפעולה המתמשך עם ענקית התוכן אפל מאפשר את הפקת התוכן המושקע והאיכותי עבור הציבור הישראלי, ומהווה מקפצה ליוצרים המקומיים לשוק הבינלאומי. הפקה בסדר גדול כזה נותנת דחיפה נוספת לאנשי התעשיה המקומית בתקופה כל כך קשה ומחזקת את ההכרה הבינלאומית בכוחה וביחודיותה של התרבות והטלויזיה הישראלית."

עדן ושפיגל ימשיכו להפיק דרך 'שולה ודנה הפקות' שלהן, בשיתוף המפיקים אלון ארניה וג'וליאן לרו, חברת ההפצה הקנדית 'סינפליקס רייטס' (Cineflix Rights) שגם מטפלת במכירות לחו"ל ו'פייפר פליין פרודקשנס' (Paper Plane Productions).

[…] 'אפל טי-וי פלוס' (Apple TV Plus) עם הצטרפותה בתור שותפת הפקה, מה שהגדיל משמעותית את התקציב לעונה השניה ואיפשר להביא שחקנית בסדר הגודל של קלוז. גם את עונת […]

[…] לקבל את הפרס זונדר, עדן והבמאי דני סירקין, שלקח הפוגה מצילומי העונה השניה שמתקיימים בימים אלה באתונה שביוון ומיועדת לשידור ב-2022. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?