הסדרה הישראלית "טהרן" זכתה בפרס האמי הבינלאומי לדרמה 2021

"טהרן". ניב סולטן.

"טהרן". ניב סולטן. צילום באדיבות כאן 11.

סדרת המתח הישראלית "טהרן" של משה זונדרדנה עדן ומאור כהן ובכיכובה של ניב סולטן, הוכתרה בתור סדרת הדרמה הטובה ביותר של פרסי האמי הבינלאומי 2021 (ה-49 במספר). השחקן הישראלי רועי ניק שהיה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על "נורמלי", הפסיד אותו לדיויד טננט על הופעתו במיני-סדרה "דז".

טקס הענקת הפרסים הפיזי התקיים הלילה (בין שני לשלישי) בניו יורק, בהנחיית הקומיקאית איבון אורג'י ("לא בטוחה"), ובין היתר נכחו בו כדי לקבל את הפרס זונדר, עדן והבמאי דני סירקין, שלקח הפוגה מצילומי העונה השניה שמתקיימים בימים אלה באתונה שביוון ומיועדת לשידור ב-2022. את הפרס העניק לצוות השחקן בריאן קוקס ("יורשים").

בעונתה הראשונה, "טהרן" סיפרה על תמר רביניאן (סולטן), האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תמר מוצאת את עצמה בעיר עוינת, תחת מצוד המאיים על חייה, חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים באדמת איראן. עוד כיכבו בעונה שון טאובמנשה נוינאביד נגאהבאןלירז צ'רכי ואסתי ירושלמי, ולעונה השניה תצטרף גלן קלוז.

את הסדרה הפיקו 'שולה ודנה הפקות' עבור 'כאן, תאגיד השידור הישראלי', בשיתוף 'סינפליקס' (Cineflix Rights), 'פייפר פליין' (PaperPlane Productions) ג'וליאן לרו ואלון ארניה. משרכשה 'אפל' את זכויות הסטרימינג מסביב לעולם עבור Apple TV+, הצטרפה גם היא לחתימה בתור שותפת הפקה. לכבוד הזכיה, ב'כאן' פרסמו קצת נתונים בטוויטר (ראו בסוף הכתבה) לכבוד הזכיה: 12,018,743 צפיות נצטברו לסדרה, מתוכם 9,918,743 ב'כאן דיגיטל', כלומר כמעט פי 5 מכ-2,100,000 צפיות בטלויזיה.

על הזכיה הגיבה ניב סולטן מאתר הצילומים ביוון: "זהו כבוד גדול להיות חלק מזכיה כל כך מרגשת, זה בעיקר מרגש לראות איזה חיבוק גדול מקבלת יצירה ישראלית בכל העולם. תודה ענקית ליוצרים, למפיקים, לשחקנים, לאנשי הצוות הרבים והמוכשרים מאחורי המצלמה, לתאגיד השידור, לאפל ובעיקר לכם הצופים. החיבוק והאהבה שלכם לסדרה זה הפרס האמיתי. נתראה בקרוב בעונה השניה."

מנכ"ל 'כאן', אלדד קובלנץ, מסר: "הזכיה היא עוד צעד בכיבוש היעד המרכזי שלנו: ליצר תוכן מעולה. נמשיך להשקיע ביצירה ישראלית מגוונת ואיכותית ולהפיץ אותה לצרכן הישראלי בכל פלטפורמה ובכל זמן שיבחר. רק התחלנו!"

המפיקה דנה עדן הוסיפה לנאום הזכיה שלה על הבמה (ראו סרטון בסוף הכתבה) כי: "הסדרה טהרן התחילה בכאן 11 וכבשה את כל העולם! זו הרפתקה מטורפת, ואנחנו שמחות וגאות שזכינו להכרה ולכבוד הזה."

הזכיה ונאומי התודה:

הפרסום של כאן עם נתוני הצפיה:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?