"הברך" של נדב לפיד זכה בפרס השופטים של פסטיבל קאן 2021

"הברך". נור פיבק, אבשלום פולק.

"הברך". נור פיבק, אבשלום פולק.

הסרט "הברך" של נדב לפיד הישראלי קטף הערב (שבת) את פרס חבר השופטים בתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים קאן 2021 (ה-74 במספר) שבצרפת. מדובר בפרס השלישי בחשיבותו בפסטיבל, אחרי הפרס הראשי 'דקל הזהב' (Palme d'or) ו'הגרנד פרי' ('הפרס הגדול', Grand Prix). חבר השופטים מנה את הבמאי ספייק לי (יו"ר), מלאני לורן, מגי ג'ילנהול, טאהר רחים.  עמד הבמאי את פרס השופטים העניקה על הבמה השחקנית רוזמונד פייק, והוא התחלק (תיקו) בין "הברך" לבין "ממוריה" (ש.ל.ר, Memoria) של אפיכטפונג ווירסת'קול התאילנדי.

"הברך" של לפיד מספר על במאי קולנוע באמצע שנות הארבעים לחייו (אבשלום פולק, "ילדי ראש הממשלה"), אשר מגיע לישוב נידח בקצה המדבר להקרנת אחד מסרטיו. הוא פוגש שם ביהלום (נור פיבק, סרט ביכורים), פקידה במשרד התרבות, ומוצא עצמו מנהל שני קרבות אבודים: האחד נגד מות החופש האומנותי בארצו, השני נגד המוות של אמא שלו.

הפעם האחרונה שסרט ישראלי קטף פרס בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן היתה 2011 עם פרס התסריט ל"הערת שוליים" של יוסף סידר. עבור לפיד עצמו זו הפעם השניה בפסטיבך, אחרי "מיומנו של צלם חתונותשהוקרן ב-2016.

הפרס הראשי של פסטיבל קאן, 'דקל הזהב', הוענק השנה על הבמה בידי השחקנית האמריקאית שרון סטון למותחן המד"ב "טיטאן" (ש.ל.ר, Titane) של ז'וליה דוקורנו, והיא הבמאית השניה בלבד בהיסטוריה שזוכה בפרס הראשי (הראשונה היתה ג'יין קמפיון ב-1993, שחלקה אותו אז עם צ'ן קייג').

[…] הרשמית של פסטיבל הסרטים טורונטו 2021 (ה-46 במספר) שבקנדה: זוכה פסטיבל קאן הטרי "הברך" של נדב לפיד וסרט האנימציה "איפה אנה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?