הסרטים הישראלים "הברך" ו"איפה אנה פרנק" לפסטיבל טורונטו 2021

"הברך". נור פיבק, אבשלום פולק.

"הברך". נור פיבק, אבשלום פולק.

שני סרטים ישראלים יוקרנו מחוץ לתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים טורונטו 2021 (ה-46 במספר) שבקנדה: זוכה פסטיבל קאן הטרי "הברך" של נדב לפיד וסרט האנימציה "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן. מלבדם, הסרט הצרפתי-קטארי "נהגי השטן" (ש.ל.ר, The Devil's Drivers) של דניאל קרסטני הישראלי ומוחמד אבוגט יוקרן במסגרת התיעודית.

"הברך" של לפיד מספר על במאי קולנוע באמצע שנות הארבעים לחייו (אבשלום פולק, "ילדי ראש הממשלה"), אשר מגיע לישוב נידח בקצה המדבר להקרנת אחד מסרטיו. הוא פוגש שם ביהלום (נור פיבק, סרט ביכורים), פקידה במשרד התרבות, ומוצא עצמו מנהל שני קרבות אבודים: האחד נגד מות החופש האומנותי בארצו, השני נגד המוות של אמא שלו. הסרט יעלה מחר (ה') לאקרנים בישראל.

"איפה אנה פרנק" לוקח השראה מהחברה הדמיונית שאנה פרנק תיארה ביומנה, קיטי. בסרט האנימציה של פולמן, קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שעברו למעלה מ-75 שנה מאז שהסתיימה המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע ברחבי כל אירופה על מנת לברר מה קרה לחברתה, אנה. פולמן עבד על הסרט במשך כ-8 שנים, 4 מתוכן היו בעמל ההפקה עצמו בישראל. באנימציה השתתפו למעלה מ-200 אנימטורים, חלקם מישראל ורובם ממדינות אחרות, שיצרו 159 אלף ציורים לסרט בטכניקה של דמויות באנימציה קלאסית על רקעים בנוים ומצולמים במיניאטורות. שותפו הותיק של פולמן יוני גודמן ביים גם הפעם את האנימציה, ואת הרקעים בנו הצוות של ווס אנדרסון בלונדון ("מר שועל המהולל").

"איפה אנה פרנק".

"איפה אנה פרנק". איור: לנה גוברמן.

"נהגי השטן" מביא תיעוד על פני 5 שנים של צמד בדואים מבריחי שב"חים פלשתינים במדבריות הנגב.

פסטיבל טורונטו יתקיים השנה בין ה-9 ל-18 בספטמבר, ויכלול הקרנות אינטרנטיות כמו גם הקרנות פיזיות בטורונטו. רגע לפני טורונטו, "איפה אנה פרנק" יפתח את פסטיבל ירושלים.

[…] לפני שיוקרן בפסטיבל טורונטו, הסרט זוכה פסטיבל קאן "הברך" של נדב לפיד נרכש […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?