הסדרה הישראלית "פאודה" תדובב לפרסית בערוץ פופולרי באיראן

"פאודה". ליאור רז, עידן עמדי.

"פאודה". ליאור רז, עידן עמדי. צילום: אליה ספינופולוס.

סדרת המתח-פעולה "פאודה" של ליאור רז ואבי יששכרוף תהפוך לסדרה הישראלית הראשונה שתדובב ותתורגם לפרסית, ואף תהיה זמינה לצפיה בידי תושבי איראן. על פי דיווח של ישראל היום, שלוש העונות של הסדרה נרכשו לשידור בפרסית בידי ערוץ 'מנוטו טי-וי' (Manoto TV) מקבוצת 'מרג'ן' (Marjan Television) של הזוג קייוואן ומרג'ן עבאסי (Kayvan and Marjan Abbassi). הערוץ אמנם משדר באמצעות לוין מלונדון, אולם הוא זמין בשידורי לוין לתושבי איראן ועל פי סקרים (בנפרד) של ה-BBC ושל סוכנות 'גמאן' (Gamaan), הוא הערוץ הזר השני הכי נצפה במדינה עם נתח שוק של 30 אחוזים.

"פאודה" שנוצרה עבור yes וחודשה לעונה רביעית, זוכה להצלחה עולמית גבוהה בזכות ההפצה בנטפליקס, ומספרת על פעולותיהם של צוות מסתערבים בשטחים בהובלתו של דורון קביליו (ליאור רז), והמחיר שמשלמים האנשים משני צידי המתרס. עוד הופיעו בסדרה לאורך עונותיה עידן עמדירונה-לי שמעוןמרינה מקסימיליאן בלומיןאיציק כהןיעקב זדה דניאלבועז קונפורטידורון בן דודריף נאמןעלא דאקהחליפה נתורג'ורג' אסקנדר וצחי הלוי.

"אנחנו גאים על כך ש'פאודה' עולה לשידור בערוץ," מסר יששכרוף, "ותיתן לראשונה לקהל דובר פרסית לצפות בסדרה ולראות את הסכסוך מזויות שלא הכירו."

את "פאודה" החל מהעונה השניה מפיקה ליאת בנאסולי דרך 'ל. בנאסולי הפקות'. אין מידע האם "פאודה" כבר משודרת באיראן דרך נטפליקס (הפועלת במדינה), אך בכל אופן היא לא דובבה עד כה לפרסית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?