"פעם הייתי" פתח בפני 20 אלף צופים

אדיר מילר עם מיה דגן. מתוך פעם הייתי. צילום: סיון גליקמן.

אדיר מילר עם מיה דגן. מתוך פעם הייתי. צילום: סיון גליקמן.

סרטו של אבי נשר, "פעם הייתי", פתח בסוף השבוע האחרון לעיניהם של 20 אלף צופים. הסרט הוקרן ב-33 עותקים, וכמחצית מכלל הצופים ראו אותו בבתי הקולנוע שבגוש דן.

מצד אחד, צריך לשבח את הסרט על יכולתו למשוך מספר כזה של צופים לבתי הקולנוע, כשמולו ניצבו משחקי המונדיאל. מאידך, "פעם הייתי" נהנה ממערכת יחסי ציבור חזקה כמו שרק אבי נשר יודע להביא, והמבקרים שיבחו את הסרט כאילו כיפרו על כל ביקורות סרטיו של נשר בהיסטוריה (חוץ מיונתן שלנו, ועוד לא שמענו משניצר). בסופו של יום, על פי הנתונים היבשים, מדובר בפתיחה ממוצעת עד חלשה, לא משנה מהן הסיבות: סרטו הקודם של נשר, "הסודות", פתח ב-2007 עם 21 אלף צופים. באותה השנה, "בופור" יביא קרוב ל-30 אלף צופים בזכות ההייפ שהיה סביב טענות אי-ביצוע-השירות-הצבאי של רוב כוכביו. בשנה שתבוא אחריה, "איים אבודים" יביא גם הוא כ-30 אלף צופים; ואשתקד "סיפור גדול" פתח עם 24 אלף צופים.

על אף כל זאת, אני מעריך שבשבוע השני שלו, "פעם הייתי" יגדיל את כמות הצופים שלו. שנת הלימודים מסתיימת השבוע, והתלמידים יצאו לחופשת הקיץ שלהם. המשמעות המידית היא גדישת הסינמה סיטי ודומיו, ואני בטוח שזה יסלול לו את הדרך להצלחה מסחרית גבוהה יותר (כדאי לציין שהסרט הותר לכל הגילאים). גם ההייפ סביבו לא ידעך מהר כל כך, משום שנראה כי הקהל מסכים עם רוב המבקרים ואוהב את הסרט, לאור העובדה שהוא כן הביא כמות מכובדת של צופים.

שיוכים: חדשות סרטים
שרון

לסרט ישראלי זה הישג ענק 20 אלף צופים בסוף השבוע הראשון – ועוד בסוף שבוע של מונדיאל!!! חלק גדול מהסרטים הישראלים בסך הכל לא מגיעים למספר הצופים הזה!!! האינטרפטציה שלך למספר הצופים מעוותת ומטעה – זה הישג נאה מאוד. מה גם, שלעובדה שמבקרים אהבו את סרטו של נשר אין שום קשר לכפרה לעבר – "פעם הייתי" הוא באמת סרט מצוין ומגיע לו המחמאות הרבות שהוא קיבל – יש משהו מאוד קטנוני בניסיון המכוון שלך לגמד את הביקורות הנפלאות שקיבל הסרט.

[…] ראשון ופרטים רשמיים על העלילה. נשר כבר הצליח לגרוף הצלחה קופתית עם סרטים תקופתיים כמו "פעם הייתי", אבל כאן הוא הולך אחורה יותר אל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?