"ונום 2" – ביקורת: למי שאהב את הסרט הראשון

"ונום 2".

"ונום 2".

"ונום 2" הוא סרט פעולה מדע בדיוני המבוסס על דמות שהתחילה בקומיקס "ספיידרמן" הממשיך איפה שהסרט הקודם עצר. הסרט מלא בקטעי פעולה וניסיון מתמשך להצחיק (לפעמים הוא מצליח) והיגיון הוא לא הצד החזק שלו (לא שהוא צריך). טום הארדי לא רק חזר לתפקיד הראשי, בסיבוב הזה גם לקח על עצמו את מלאכת כתיבת התסריט. למי שאהב את החלק הראשון, החלק הזה הוא הימור יחסית בטוח, שמעט טוב יותר (לא שאהבתי את הראשון, או את השני). כמו בקודם, גם בסרט זה הרבה אלימות גרפית, אבל בלי הרבה דם (כאמור, ההגיון לא דומיננטי).

הפעם אנדי סרקיס, שהתמקצע במשחק באמצעות הנפשה ממוחשבת (גולום בסדרת הסרטים של "שר הטבעות", סיזר בסדרת הסרטים החדשה של "כוכב הקופים"), לקח את הגה הבימוי והוא מוביל אותו למחוזות מגובשים ומעניינים יותר, גם בזכות קו העלילה שכבר לא מתעסק בסיפור המקור של אנטי גיבור העל. הסרט פועם בקצב טוב לכל אורכו, אבל נוטה לפעמים לחלקים לא מעניינים במיוחד, כהכנה להומור (לא משעשע, לרוב).

ספויילרים לעלילת הסרט הראשון בשתי הפסקאות הבאות.

אדי ברוק (הארדי) שהציל את העולם בסרט הקודם, נשאר לחלוק את גופו עם החייזר הטפיל ונום, והניסיונות שלהם למצוא הרמוניה ללא ממש מוצלחים. ונום בעל השקפת עולם אחרת לחלוטין משל אדי והדחפים ההישרדותיים שלו מובילים לבלאגן חוזר ונשנה לחייהם המשותפים. בזמן שכוכבו המקצועי כעיתונאי דועך, פונה אליו אסיר פסיכופת בשם קליטוס קאסידי (וודי הארלסון, "רוצחים מלידה", "משחקי הרעב") בבקשה לפרסם מסר בעיתון בתמורה למידע על מיקום גופות קורבנותיו. לקליטוס סיפור חיים די מדכא, ונקודת האור היחידה בחייו היא פרנסס בריסון (נעמי האריס, "28 ימים אחרי", סרטי בונד האחרונים), המכונה גם "צווחה", בשל יכולותיה המיוחדות, ולמרות שהוא כלוא ועומד בפני הוצאה להורג, הוא נחוש להתאחד איתה.

בזמן ביקורו, אדי מצליח לאסוף מידע באמצעות כישוריו המיוחדים של ונום, שקליטוס לא התכוון לחלוק, מה שהופך את אדי לכוכב עיתונות שוב וגם לאויב הגדול של הפסיכופת. ברקע אן (מישל וויליאמס, "מנצ'סטר ליד הים", "השבוע של מרילין"), בת הזוג לשעבר של אדי שעזרה לו בסרט הקודם, חוזרת לחייו עם בשורה שמערערת את מצבו הנפשי, ובעורפו נושף הבלש מאליגן (סטיבן גרהם, "רוקטמן", וסדרת הטלוויזיה "טאבו" בה שיחק עם הארדי) שרוצה לאתר את קורבנותיו של קליטוס וחושד בקשר שנוצר בין העיתונאי לרוצח. תפנית אירועים מביאה על אדי וונום יריב קשוח שמאיים על חייהם והשניים (שהם אחד) יצטרכו להתגבר על המחלוקות שלהם כדי להביס אותו.

בעולם של היום, עם אפקטים כל כך מושקעים, ובעיקר כשמי שמנהל את ההצגה הוא שחקן שמומחה באנימציה ממוחשבת, רמת האפקטים בסרט לא מספקת. אפשר לעקוב אחר המתרחש, אבל רוב סצינות הפעולה לא מושכות את העין או מרשימות במורכבות האנימציה שלהם. עדיין ישנם קטעים טובים ומיוחדים, הם פשוט מעטים מכדי לתפוס נפח ממשי.

"ונום 2". טום הארדי.

"ונום 2". טום הארדי.

הארדי, כהרגלו, טוב בתפקיד, אבל שילוב של עלילה מופרכת וחוסר כיוון להתפתחות הדמות שלו, מוביל להצגה לא אמינה במיוחד. כמו בסרט הקודם, וויליאמס ממשיכה להיות בלתי נסבלת (אולי קצת פחות הפעם ואני דווקא מחבב אותה בסרטים אחרים). מי שמוכיחה בתפקיד הזה שהיא מסוגלת לעשות הכל היא האריס – אין הרבה שחקניות ורסטיליות כמוה וההתמסרות הטוטאלית שלה לתפקיד מדהימה. גם הארלסון משחק נפלא, אבל הדמות שלו לא מאפשרת גיוון רחב.

לאוהבי סרטי פעולה קלילים עם פן הומוריסטי לא מתוחכם במיוחד. לעומתי, המלווה שלי לסרט חשב שהוא מהנה ומשעשע. מכאן אתם צריכים להפעיל שיקול דעת אם הוא שווה גיחה לקולנוע. אה, ואם כבר אתם צופים בו, כדאי להמתין לקטע שאחרי תחילת הכתוביות (אין סצינה בסוף הכתוביות).

דירוג: ★★☆☆☆

ונום 2 (ארה"ב, 2021)
בימוי: אנדי סרקיס | תסריט: קלי מרסלטום הארדיקלי מרסל | משחק: טום הארדיוודי הארלסוןמישל וויליאמסנעמי האריססטיבן גרהם | צילום: רוברט ריצ'ארדסון
הפצה: פורום פילם, החל מה-14.10.2021 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?