אירועי סינמטקים דצמבר 2021: פסטיבל סולידריות, דוקאביב-נגב, בחירות הנשיא ריבלין

"הרעות".

"הרעות".

חודש דצמבר 2021 מביא איתו את פסטיבל סולדיריות לקולנוע וזכויות אדם, פסטיבל דוקאביב בנגב, וסט בחירות קולנועיות מאת נשיא מדינת ישראל לשעבר, ראובן "רובי" ריבלין.

פסטיבל סולדריות 2021

פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם 2021 (ה-11 במספר) חוזר להתקיים בסינמטק תל אביב ובמהדורה מוארכת של 10 ימים, אחרי שעבר לשידור באינטרנט אשתקד בעקבות מגיפת הקורונה. הפסטיבל יתקיים בין ה-9 ל-18 בדצמבר, בתמיכת הקרן החדשה לישראל, ארגון בצלם, מכון גתה, מזון: תשובה יהודית לרעב, זולת, בריטיש שלום-סלאם טראסט (BSST), האיחוד האירופי ועירית תל אביב.

בין האירועים שיתקיימו בפסטיבל:
מחווה לעמוס גיתאי, בין היתר עם סרטו האחרון "לילה בחיפה" שהוקרן בפסטיבל ונציה, כמו גם סרטיו "אזור חופשי", "קדוש", "אנה ערביה", "אסתר" ועוד;
מחווה לזכרו של יהודה ג'אד נאמן המנוח, שמלבד יצירתו הקולנועית היה ממייסדי העמותה שמאחורי הפסטיבל, עם סרטו "רחובות האתמול" (1989) והסרט שאהב "הקרב על אלג'יר" (1966);
אירוע לכבוד הסרט "המדריך לג'נטריפיקציה" של קרן שעיולביא ונונו ואסנת טרבלסי, אשר הספיק לגרוף ביקורות חיוביות בגרסתו כסדרה לטלויזיה;
והקרנה בנוכחות הבמאי קרל-לודוויג רטינגר של "התזמורת האדומה", סרט על אופי הצגתה הקולנועי של רשת הריגול בראשותו של ליאופולד טרפר בימי מלחמת העולם השניה.

בין הסרטים הישראלים שיוקרנו:
"הרעות", יונתן פז – סרט מסע רצוף סצינות אסוציאטיביות, סוריאליסטיות ולא כרונולוגיות על סוג של 'טיול שחרור' במדבר של שלושה קשישים, שהיו בעברם מפקדים בכירים וראשי אגפים בשב"כ, כשהחוט המקשר הוא פרשת קו 300.
"כתמים", עדינה נוגה כתריאל – עדינה היא כהת עור שאובחנה בויטיליגו, מחלה שגורמת לגוף להפסיק ליצר צבע עור ולהציג כתמים לבנים; מה שגורם לה לבחון האם צבע העור מגדיר אותנו, ומהי זהותה שלה.
"המסע", איתמר וקסלר – כאשר הבמאי מבין שהסיפורים על אופן מותה של סבתו מצד אביו היו לא נכונים – או בלטביה של 1922, או בדנמרק של 1929 או בגרמניה של 1934 – הוא מחליט לברר מה באמת קרה, ולמה הסבתא לא עזבה עם שאר משפחתה את גרמניה הנאצית.
"פרון והיהודים", שלמה סלוצקי – סיפור היחסים בין הקהילה היהודית בארגנטינה ונשיא ארגנטינה לשעבר חואן דומינגו פרון.

"אגדת חורבן".

"אגדת חורבן".

פסטיבל דוקאביב נגב 2021

פסטיבל דוקאביב נגב 2021 (ה-7 במספר) בירוחם, ערד ובמצפה רמון, חוזר למהדורה פיזית אחרי שנתיים (!), ויתקיים בין ה-5 ל-7 בדצמבר, בחינם לאירועים שבירוחם.

בין הסרטים הישראלים שיוקרנו:

"אגדת חורבן", גידי דר – כנראה הסרט התיעודי המדובר ביותר של השנה, המכיל 1,500 ציורים אודות המרד היהודי ברומאים שהידרדר למלחמת אחים ולחורבן בית המקדש השני.
"הברכה של יאמנה", אילנית סוויסה – על צדיקה מחוללת ניסים בת 82 משרדות.
"אשת חיל", אנה סומרשף – מסעה של אסתי שושן לשינוי איסור היסטורי בחברה החרדית, עליו היא משלמת מחיר אישי כבד.
"מחברות שחורות: ויויאן", שלומי אלקבץ – דיוקן אינטימי של השחקנית והקולנוענית רונית אלקבץ, מאת אחיה ושותפה ליצירה, שלומי.
"לוס אנג'לס-דרום", שרון יעיש וגולן רייז (הקרנת ראף קאט) – מחזמר קומי דוקומנטרי.

"לה לה לנד". אמה סטון, ריאן גוסלינג.

"לה לה לנד". אמה סטון, ריאן גוסלינג.

בחירותיו של הנשיא לשעבר רובי ריבלין

סינמטק תל אביב יקיים מחווה לנשיא העשירי של מדינת ישראל ולרעייתו נחמה ריבלין ז"ל, שהיתה ידועה בתור אשת תרבות וחובבת קולנוע בפרט. במסגרת האירוע, יוקרנו סרטים אשר נבחרו בידי הנשיא לשעבר ומשפחתו, ומשמשים נקודות ציון בחיי נחמה ורובי, החל מהסרט הצרפתי "גבר ואישה" (1966) שהיה אחד מהאהובים ביותר על הזוג, ועד הסרט האחרון שבו צפו יחד, "לה לה לנד" (2016).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?