"אנצ'רטד" – ביקורת: סרט מהנה בזכות הקסם של טום הולנד

"אנצ'רטד". טום הולנד, מארק וולברג.

"אנצ'רטד". טום הולנד, מארק וולברג.

על הנייר "אנצ'רטד", עוד עיבוד למשחק וידאו, אמור להיות כשלון נוסף בז'אנר, אבל באופן מפתיע הוא מתגלה כסרט מהנה למדי.

הסרט מבוסס על סדרת משחקים שיצאו לקונסולת הפלייסטיישן החל ב-2007. סדרת המשחקים זכתה להצלחה רבה ואני יכול להעיד שלפחות המשחק המקורי, שהיה המשחק הראשון בו שיחקתי בפלייסטיישן, היה מסעיר ביותר.
למה לקחת את סדרת המשחקים האלה ולהפוך אותם לסדרה של סרטים? כי חברת סוני רוצה ויכולה. כך הוחלט לקחת את הדמויות הראשיות מהמשחק וקטעים מחלקי המשחק השונים ולבנות סביבם סרט.

נייתן דרייק (טום הולנד), מלצר וגנב טוב לב, חובר לויקטור סאליבן (מארק וולברג) על מנת למצוא את האוצר המיתולוגי האבוד שמגלן אסף במסעותיו. מטרתו האמיתית של נייתן היא למצוא את אחיו סם, ממנו התנתק 15 שנה קודם לכן כששהו בבית יתומים. במסע אל האוצר הם יעזרו בקלואי (סופיה עלי) וינסו לחמוק מסנטיאגו מונקדה (אנתוניו בנדרס), שמשפחתו מימנה את מסעותיו של מגלן וטוענת לבעלות על האוצר, כמו גם משכירת החרב שלו ג'ו בראדוק (טאטי גבריאל).

"אנצ'רטד".

"אנצ'רטד".

חבל יהיה לגלות יותר מזה, רק אציין שבבסיס הסרט הזה כולם בוגדים בכולם כל הזמן. הסרט עצמו צוחק על זה בקטע חמוד באמצע הכותרות.

לחפש מקוריות ב"אנצ'רטד" יהיה כמו לחפש מים במדבר. הסיבה שהוא מורכב מרגעים שלקוחים מהמשחקים השונים ונתפר בצורה מאוד לא אלגנטית גורם לו להפוך לסרט לחלוטין לא מסעיר. אתה לא חושש לרגע לגיבורים, הדברים שקורים בו כל כך שרירותיים שאין בכלל תחושה של זרימה סיפורית. רגע אחד הם מחפשים במנהרות מתחת לברצלונה אחר דלתות סתרים ורמזים, רגע שני הם נתלים ממטוס ועומדים לצנוח אל מותם. ההשוואה לאינדיאנה ג'ונס מתבקשת אבל מעליבה את שני הצדדים, כל צד בדרכו שלו.

בכל זאת, למרות שההרפתקאה לא מעניינת כלל, הסרט מצליח להיות מהנה וזה לטעמי נזקף כמעט לחלוטין לכוכב הראשי שלו. מעטים הם שחקני הקולנוע הצעירים שניחנו בכמות הקסם והכריזמה שיש לטום הולנד. מבחינה תסריטאית הדמות שלו שטוחה לחלוטין (כמו כל הדמויות האחרות) אבל אותו הקסם שלו מהפנט את הצופה. הוא ניחן באותה תכונה שהופכת אותו בו זמנית לכוכב אך גם לדמות מאוד ארצית שהצופה יכול להתחבר אליה. מארק וולברג מהווה שותף מצוין עם הרבה חן ונונשלנטיות משלו ויחד הם יוצרים צוות שכיף לצפות בו. גם הדיאלוגים בינהם משעשעים מספיק על מנת לגרום הנאה. כצופה אני כבר מעוניין לצפות בהם שנית, אם כי הייתי שמח מאוד אם יוכלו להשקיע בפעם הבאה בסיפור שלא ירגיש כמו שאריות שעמדו במקרר מ-2007 וחוממו במיקרו. והספיקו להתקרר שוב. אז חיממו אותם שוב. ואז עוד פעם.

שאר הדמויות פחות מוצלחות. בעוד שאת קלואי אשמח לצרף לצוות, כל שאר השחקנים עושים עבודה בינונית מאוד, במיוחד אנתוניו בנדרס. לזכותו יאמר שכשאין לך דמות ממשית, וכשהפעולות שהיא עושה כל כך תמוהות, כנראה שקשה ליצור מזה משהו בעל ערך.

"אנצ'רטד". סופיה עלי, טום הולנד.

"אנצ'רטד". סופיה עלי, טום הולנד.

זו הבעיה הגדולה של הסרט. הדמויות והסיפור קיימים ברמת משחק מחשב. אין פיתוח, יש הרבה פעולות לא מובנות. בעוד שהדיאלוגים בין הצוות המרכזי מהנים, שאר התסריט חלש מאוד. הרגע המקורי היחיד, שכולל ספינות פיראטים, מוכיח שכשיש רעיון טוב, הוא יכול להיות מרגש. חבל שזה הרעיון היחידי שבאמת עובד. את הסרט ביים רובן פליישר שאחראי לזומבילנד וונום הכייפים. הוא ללא ספק עושה עבודה טובה עם מה שניתן לו, אבל גם הוא בסופו של דבר מוגבל למה שהתסריט מציע.

"אנצ'רטד" הוא לא סרט טוב במיוחד, אבל בסופו של דבר הוא מהנה מספיק בשביל להיות יופי של יומית.

דירוג: ★★★☆☆

אנצ'רטד (ארה"ב, 2022)
בימוי: רובן פליישר | תסריט: ג'ו קרנהןרייף ג'ודקינס | משחק: טום הולנדמארק וולברג, אנתוניו בנדרססופיה עליטאטי גבריאל
הפצה: החל מה-17.02.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?