הסרט הישראלי "השכן שלי, אדולף" יתחרה בפסטיבל לוקרנו 2022

"השכן שלי, אדולף". אודו קיר, דיויד היימן.

"השכן שלי, אדולף". אודו קיר, דיויד היימן. צילום: Luis Cano.

הסרט הישראלי-פולני-קולומביאני "השכן שלי, אדולף" של לאון פרודובסקי יתחרה במסגרת הרשמית 'פיאצה גראנדה' (Piazza Grande) של פסטיבל לוקרנו 2022 (ה-75 במספר) בשווייץ. הסרט יתמודד על פרס השופטים ועל פרס אהוב הקהל. עוד זוית ישראלית היא שמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי לשעבר כתריאל שחורי ישפוט בתחרות סרטי הביכורים 'קולנועני ההווה' (Filmmakers of the Present).

"השכן שלי אדולף" היא דרמה קומית דוברת אנגלית, יידיש, גרמנית, עברית, פולנית וספרדית אשר מתרחשת בשנת 1960 בעיירה נידחת בדרם אמריקה ומספרת את סיפורו של פולסקי (דיויד היימן, "ידיד הדייגים", "הנער בפיג'מת הפסים"), ניצול שואה זקן, בודד ונרגן שהרצוג (אודו קיר, "הציפור הצבועה"), זקן גרמני נרגן עובר לגור בשכנות אליו. מבט אחד בשכן מספיק לפולסקי לחשוד שמדובר באדולף היטלר, והוא יוצא למבצע בלשי להוכיח את טענתו.

את הסרט הפיקו 'תותים הפקות', 'רייסדור הפקות', 'יונייטד קינג', 'פילם פרודוקצ'ה', ו'טנגו פילמס'. חיים מקלברג מ'תותים', שכבר זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל עם "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", מסר: "היה מרתק לראות את שני השחקנים המנוסים הללו מתלהבים, מעלים רעיונות, משפרים זה את זה ובעיקר צוחקים ונהנים לאורך כל הדרך."

פרודובסקי סיפר כי ניסה לספר מעין משל חסידי, עם הומור אירוני וטרגי, שמהלך על הקו הדק שבין אבל לגיחוך, בין ראליות לאבסורד, בין עדינות מתוחכמת לגסות גרוטסקית: "ניסיתי לחקור את טבעה של האיבה. מה יכול לקרות לכשתכיר את הגרוע באויביך, תתחיל לזהות את בן האנוש שבו ואולי בסופו של דבר תזהה אפשרות קלושה לחברות? האם השנאה חזקה יותר מהצורך בחבר?"

פסטיבל לוקרנו יפתח השנה ב-3 באוגוסט עם הסרט ההוליוודי "רכבת הקליע" בכיכובו של בראד פיט, וימשך עד ה-13 באוגוסט.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?