"תור: אהבה ורעם" – ביקורת: קומדיה מצחיקה ופרועה

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת'.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת'.

"תור: אהבה ורעם" מפגיש בפעם השניה בין הבמאי טייקה ווייטיטי לכוכב כריס המסוורת' סביב עלילות הגיבור המארוולי. הסרט סובל מפגמים רציניים, אבל זה לא מפריע לו להיות הסרט המהנה ביותר ביקום הקולנועי של מארוול עד כה. הפעם, בניגוד ל"תור: ראגנרוק", ווייטיטי קיבל את המושכות באופן מוחלט ועשה מה שמתחשק לו. העובדה שהפעם הוא גם כתב את התסריט (יחד עם ג'ניפר קייטין רובינסון) מאפשרת לו להכניס את ההומור הנהדר שלו, שמוכר למי שנחשף לסרטיו האחרים.

בתחילת הסרט תור (כריס המסוורת') נפרד מחברי "שומרי הגלקסיה" ויוצא לחפש את גור (כריסטיאן בייל) המכונה "טובח האלים" שנמצא במסע להרג כל אל שיוכל להגיע אליו. כשתור מגיע אל אסגרד החדשה כדי להגן עליה מפני גור הוא מגלה שבת הזוג שלו לשעבר ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) הפכה להיות תור נשית בעזרת המיולניר ששבריה התאחדו. לאחר שגור חוטף את ילדי העיר, הן יוצאים יחד עם ולקירי (טסה תומפסון) כדי להחזיר את הילדים ולעצור את גור. זו עלילת הסרט. היא גנרית ולא מעניינת. זה החלק המאכזב בסרט, כיון שאנו יודעים שהגדולה של מארוול מגיעה כשהם מנסים ליצור דרמה מעניינת.

בתוך הסרט הזה מסתתרים למעשה שני סרטים. האחד לא מעניין ומכיל בתוכו את החיפוש אחר גור. השני הוא קומדיה פרועה ומופלאה שהייתי שמח לראות שוב ושוב. צחקתי בקול רם מספר פעמים, דבר שלא קרה לי מעולם בסרטי מארוול. "תור: אהבה ורעם" מכיל תפקידי אורח משעשעים מאוד של שחקני החצר של אסגרד החדשה (אתן לכם לגלות מי הם) וראסל קרואו מגלם את זאוס, ועושה זאת בצורה משעשעת מאוד. תוסיפו עזים רעשניות, יחסי קנאה בין אנשים וכלי נשק, אל חסר מודעות עצמית ובעיות פרסרקטיבה בזמן טיסה ותקבלו רגעים מאוד מצחיקים.

הסרט הקודם של מארוול, "ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף" אמור היה להכיל אלמנטים של אימה. בסופו של דבר הוא בעיקר הכיל אלמנטים של שעמום וגיחוך. תור, שלא מתיימר להיות סרט מפחיד, מכיל את הקטע הכי מפחיד שראיתי בסרטי מארוול, אז אם אתם מתכננים לצפות בסרט עם ילדים מתחת לגיל 10, קחו זאת בחשבון.

"תור: אהבה ורעם". כריסטיאן בייל.

"תור: אהבה ורעם". כריסטיאן בייל.

הכל היה כל כך נפלא אלמלא היה גם את החלק הרציני של הסרט. הוא משעמם מאוד, נדוש מאוד, לא מעניין בשום צורה שהיא. כאילו מדי פעם ווייטיטי פתאום נלחץ וניסה לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות, רק כדי לשלם מס שפתיים לאלי המותג. כריסטיאן בייל הוא שחקן נפלא אבל גור המרושע לא יהיה התפקיד שאזכור אותו בו. הנאומים שלו, המוטיבציה שלו, הכל מרגיש כאילו נכפה על ווייטיטי שרק רצה לעשות כיף.

זו גם הסיבה שרעיונות שיכלו להיות מפותחים יותר, כמו גוף האדם לעומת האל הנצחי, לא מקבלים שום התייחסות רצינית. חוסר היכולת של שני החלקים לייצר בינהם קשר ולחיות יחדיו בתוך הסרט גורמים לו בסופו של דבר להיות סרט מארוול זניח אך קומדיה מעולה.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', נטלי פורטמן.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', נטלי פורטמן.

אחרי שני סרטי תור הראשונים, "תור ראגנרוק" מצא סוף סוף את הכיוון הנכון של הדמות וכריס המסוורת' ממשיך להיות שחקן קומי נהדר ומצוין לתפקיד. שובה של נטלי פורטמן לתפקיד משמחת מאוד והיא מקסימה כתור הנשית.

נראה שווייטיטי לא ממש שמח שהוא קיבל בירושה את "שומרי הגלקסיה" לתחילת הסרט, אז הוא נפטר מהם מהר מאוד בקטע בו הם חיוורים עד כמעט לא קיימים, גם אם בסופו יש את אחת הבדיחות הטובות בסרט.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', כריס פראט, פום קלמנטיף.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', כריס פראט, פום קלמנטיף.

כתבתי את זה כבר בביקורות קודמות אך זה הופך לברור יותר מסרט לסרט – מארוול יצאו מאיפוס. לא נראה שיש להם מושג לאן הולכים עכשיו והם פונים לכיוונים רבים ושונים. בשלב הנוכחי של סרטי הסדרה זה כנראה הסרט הטוב ביותר, אבל זה ממש לא בגלל החלק המארוולי שלו. שם הוא כושל לחלוטין. הוא פשוט קומדיה נפלאה וזה הופך אותו לתענוג גדול.

דירוג: ★★★★☆

תור: אהבה ורעם (ארה"ב, 2022)
בימוי: טייקה ווייטיטי | תסריט: ג'ניפר קייטין רובינסוןטייקה ווייטיטיסטן לי | משחק: כריס המסוורת'טסה תומפסוןכריסטיאן ביילנטלי פורטמןטייקה ווייטיטי | מוסיקה מקורית: מארק מות'רסבו
הפצה: פורום פילם, החל מה-07.07.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?