"אף פעם לא מאוחר" – ביקורת: אמה תומפסון מדויקת, מצחיקה ומרגשת

"אף פעם לא מאוחר". אמה תומפסון, דריל מקורמק.

"אף פעם לא מאוחר". אמה תומפסון, דריל מקורמק.

"אף פעם לא מאוחר" הוא סרט דרמה עם שני שחקנים המתרחש רוב הזמן בחדר מלון אחד. הוא מצליח לשמור על עניין בזכות הנושא שלו, תסריט בוגר ושני שחקנים טובים, בעיקר אמה תומפסון.

מורה בגמלאות (תומפסון בת ה-63) נפגשת בחדר מלון עם ליאו (דאריל מקורמק בן ה-29, מהסדרה "חבורת ברמינגהם" [Peaky Blinders]). היא אלמנה מזה שנתיים, יחסיה עם שני ילדיה אינם טובים במיוחד, וכל חייה הבוגרים עם בעלה לא היו מספקים במיוחד, גם לא בגזרה האינטימית-המינית. היא מקווה שבאמצעות ליאו היא תמצא את מה שמעולם לא חוותה.
התסריט הראשון לסרט של הקומיקאית הבריטית קייטי ברנד הוא דיון בוגר ולא משמים על החיים, מין, מיניות, עם מידה נכונה של הומור.

אמה תומפסון נפלאה: היא מדויקת, מצחיקה, מרגשת, ונהדר שהיא מקבלת הזדמנות להציג את יכולותיה המגוונות. היא לא השחקנית היחידה שהיתה יכולה לעשות את התפקיד, אבל היא בחירה מעולה ומתאימה מאוד. היא מצליחה אפילו להחזיק את הקטע שבו היא מספרת בקול זיכרון ישן. גם מקורמק מוצלח בתפקיד המורכב שלו. עם זאת, החלקים שבהם מובא הסיפור שלו פחות מוצלחים ועדיף היה למצוא לו סיפור רקע אחר.

"אף פעם לא מאוחר". דריל מקורמק, אמה תומפסון.

"אף פעם לא מאוחר". דריל מקורמק, אמה תומפסון.

לסרט כזה, בעיקר אם מדובר בדרמה (ולא, נגיד, סרט אימה), יש סכנה להיות תאטרלי ולהרגיש כמו הצגה מצולמת. לסרט יש מבנה ברור וחלוקה לתמונות, ולא אתפלא אם התחיל את דרכו כמחזה עם הגילויים המשובצים במינון הנכון לכל האורך, רגע פיצוץ דרמטי ואחריו השלמה. בקלות אפשר לראות את אוליביה קולמן ("המועדפת", "ברודצ'רץ'") מככבת בגרסה הבימתית המיותרת של הסרט שתעלה בלונדון בעוד 15 שנה עם בוגר בית ספר למשחק שיעוט על התפקיד הראשי הגברי שדורש עירום מלא. אך בזכות קצב טוב ועבודת צילום מוצלחת ללא גימיקים או משחקים מיותרים של פוקוס וכדומה הוא מצליח להיות מעניין ולתת לדיאלוגים ולשחקנים לבלוט.
השם של הסרט במקור, "בהצלחה לך, ליאו גרנדה" (Good Luck to You, Leo Grande), אינו מוצלח כי הוא לא ממש מתאים ובעיקר בגלל התמקדות הסרט בדמות שלה ולא בזו שלו. אמנם רוב הזמן שניהם מופיעים יחד אך זה הסיפור שלה, מנקודת המבט שלה. השורה באנגלית היא על משקל של שורה מתוך שיר מפורסם של סיימון וגרפונקל אך זה לא מצדיק את זה.

אף פעם לא מאוחר (בריטניה, 2022)
יצירה: קייטי ברנד | בימוי: סופי הייד | תסריט: קייטי ברנד | משחק: אמה תומפסוןדריל מקורמקאיזבלה לפלנד | מוסיקה מקורית: סטיבן רניקס | צילום: בריאן מייסון
הפצה: פורום פילם, החל מה-14.07.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

יזהר רגב

הסרט הוא קשקוש מיותר ובזבוז זמן. גם שחקנים טובים עושים סרטים גרועים. לגבי "ליאו" – למה כול עובד בתעשיית המין חייב להיות עם רקע של מצוקה במשפחה ולא מישהו שבוחר לעסוק במה שהוא טוב ונהנה ממנו?. על המורה "ננסי" נאמר שאפשר להוציא את המורה מבית הספר אבל אי אפשר להוציא את בית הספר מהמורה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?