"ת'ור: אהבה ורעם" – ביקורת #2: ת'ור חוזר אינפנטילי מתמיד, אבל גם חביב

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת'.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת'.

"ת'ור: אהבה ורעם" הוא סרט פעולה מד"ב מבית היוצר של מארוול (בבעלות דיסני) והוא חלק מה-MCU (Marvel Cinematic Universe) שקשור לסרטי "הנוקמים". זהו הסרט הרביעי בסדרת "ת'ור" ומהווה המשך לעלילות היקום הקולנועי (מ"הנוקמים: סוף המשחק"). ברור לי שאין שום דבר לחיוב או לשלילה שאגיד שישפיע על מעריצי סדרת הסרטים, ולכן ביקורת זאת לא מכוונת אליהם. היא כנראה גם לא מכוונת למי שחושבים שסרטי גיבורי העל הם קשקוש ילדותי ומטופש. אז למי היא כן מכוונת? למי שבאמצע או למי שיש להם ילדים שמכריחים אותם ללכת לקשקושים ילדותיים ומטופשים. נתחיל מהשורה התחתונה – למרות הבדיחות המגוחכות, הסרט חביב עם קטעי לחימה טובים ואפקטים כמיטב המסורת המארוולית. שימו לב, הוא גם כולל כמה רגעים מפחידים מאוד (בעיקר לילדים צעירים).

מנקודה זו הביקורת תכיל ספוילרים לסרטים הקודמים בסדרה. ראו הוזהרתם.
בתחילת הסרט מתבצעת סקירה קצרה של הפרטים הרלוונטיים מהסרטים הקודמים, כך שלא באמת צריך לצפות בהם קודם כדי להבין את העלילה. בסצינה הראשונה אנחנו מכירים את גור (כריסטיאן בייל, באטמן בטרילוגיית "באטמן" של נולאן, "אמריקן פסיכו"), שבעקבות נסיבות טרגיות הופך לנבל של הסרט – קוטל האלים. את ת'ור, אל הרעם (כריס המסוורת'), אנחנו מוצאים בסוף התקופה שלו עם חבורת שומרי הגלקסיה, כשלנגד עיניו משימה לעזור ליצורים חסרי ישע באשר הם.

במקביל אנחנו נחשפים לחייה של ד"ר ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) שהייתה מושא אהבתו של אל הרעם ולתפנית הלא פשוטה שהם קיבלו בתקופה האחרונה. פוסטר נעלמה בסרטים האחרונים ביקום מארוול כיוון שהיא ות'ור נפרדו, אבל חוזרת בסערה ללב העניינים. ביחד עם ואלקירי (טסה תומפסון), קורג (המדובב על ידי טאיקה ואיטיטי, במאי הסרט), שהצטרפו לחבורה בסרט הקודם, ושני תיישים עצומים וצעקניים, יוצאים ת'ור וג'יין להציל את היקום.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', נטלי פורטמן.

"תור: אהבה ורעם". כריס המסוורת', נטלי פורטמן.

ואיטיטי שקיבל הרבה הערכה על האווירה הכיפית בסרטו הראשון בסדרת מארוול, "ת'ור: ראגנרוק", חזר עם הטרלול שלו גם לסרט הזה ולקח אותו צעד אחד קדימה. הוא כלל בסרט הרבה רגעים טובים ויפים, אבל לעיתים הסרט מרגיש אינפנטילי, בעיקר באופי הבדיחות (עירום זה עדיין מצחיק?) ובתבניתיות של הדרמה הרומנטית שמתחוללת. מי שמעלה את הרמה של הסרט הוא בייל שמוכיח שוב שהוא שחקן מדהים שיכול להיות אמין באכזריות שלו וגם באומללות שלו. ראסל קרואו ("גלדיאטור") מגיח לסרט בתפקיד צנוע, אך זכור לרעה.

מדובר בסרט קליל ומתגלגל, שנותן את מנת האסקפיזם שכולנו צריכים מדי פעם. הסרט הקודם היה טוב יותר, חבל שלא היה מישהו שיעצור את ואיטיטי מלעוף על עצמו.

דירוג: ★★★☆☆

תור: אהבה ורעם (ארה"ב, 2022)
בימוי: טייקה ווייטיטי | תסריט: ג'ניפר קייטין רובינסוןטייקה ווייטיטיסטן לי | משחק: כריס המסוורת'נטלי פורטמןטסה תומפסוןכריסטיאן ביילטייקה ווייטיטישון גאן | מוסיקה מקורית: מארק מות'רסבו
הפצה: פורום פילם, החל מה-07.07.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?