"אנגליה הזו" – ביקורת: קנת' בראנה מביך

"זוהי אנגליה". קנת' בראנה.

"זוהי אנגליה". קנת' בראנה. באדיבות סלקום TV.

מייקל וינטרבוטום, שבאמתחתו 47 עבודות בימוי קודמות בטלויזיה ובקולנוע (כגון "הרוצח שבתוכי" ו"בכוח הלב"), חוזר עם כותר מספר 48 בקריירה שלו "זוהי אנגליה" (בשותפות עם יוצרים נוספים) ומוכיח שלפעמים, לפחות בהסתמך על פרק הבכורה, יש אמת בביטוי "תפסת מרובה – לא תפסת".

"אנגליה הזו" היא מיני-סדרה דוקו-דרמטית בת 6 פרקים, שנכתבה על ידי מייקל וינטרבוטום בשותפות עם קירון קווירק ובוימה על ידי וינטרבוטום ובמאים נוספים, ועוסקת בתקופת כהונתו הסוערת למדי של בוריס ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה, בין משבר הברקזיט לבין משבר הקורונה.

היא מורכבת משילוב של קטעי ארכיון שנלקחו ממקורות שונים- כמו למשל הסרט זוכה האמי "76 ימים", שממנו נלקחו קטעי ארכיון שמתארים את המצב בסין בתחילת המגיפה- וסצינות דרמטיות מתוסרטות בכיכובם של קנת' בראנה שמגלם את ג'ונסון ושחקנים נוספים שהמוכר בינהם הוא צ'רלס דאנס ("משחקי הכס") שמגלם את העיתונאי מקס הייסטינגס.

"זוהי אנגליה".

"זוהי אנגליה".

מכיוון שהתאפשר לי לצפות רק בפרק הראשון מתוך השישה, אוכל להתייחס בביקורתי רק אליו, ולפחות על פי פרק זה מדובר ביצירה מוזרה למדי. השילוב בין קטעי הארכיון לקטעים הדרמטים המתוסרטים לא ערוך ביחס סביר, ובהערכה גסה היחס בין כמות הסצינות המקוריות לכמות סצינות ארכיון קרוב ל-1:1, כלומר בערך חצי ממה שתראו בפרק זה, הוא קטעים שלקוחים בכלל מיצירות אחרות, חדשותיות או דוקומנטריות. זה משאיר מעט מאוד מקום לדרמה, שבתורה הופכת להיות מאוד לא אפקטיבית ולכן לא מאוד מרתקת, מה שעשוי לגרום לחלק גדול מאלה שצפו בפרק הראשון לוותר על המשך הסדרה.

"זוהי אנגליה". קנת' בראנה.

"זוהי אנגליה". קנת' בראנה. באדיבות סלקום TV.

כמו כן, משחקו של קנת' בראנה די מביך, מכיוון שהוא לא באמת דומה לבוריס ג'ונסון ולא מזכיר אותו בשום צורה ואופן – לא עם הפיאה והאיפור שסידרו לו לצורך התפקיד, ולא עם החיקוי הקולי שהוא מבצע, שהיה יכול להתאים אולי ל"ארץ נהדרת" (או לצורך העניין, "ספיטינג אימג'" הבריטית) ופחות לסדרה שרוצה שיתייחסו אליה ברצינות.

זוהי אנגליה (בריטניה, 2022)
בימוי: ג'וליאן ג'רולדאנתוני ווילקוקסמייקל ווינטרבוטום | תסריט: מייקל ווינטרבוטום | משחק: קנת' בראנהסיימון פייסלי דייאופיליה לוביבונדאנדרו בוקאןדרק בארג'יימס קוריגןג'ימי ליווינגסטון | מוסיקה מקורית: דיויד הולמס
שידור: החל מה-26.3.2023 ב'סלקום TV' וב-HOT VOD בכל שעה, או ב-HOT3 בימי ראשון בשעה 20:15. לחצו כאן לזמני שידור עדכניים. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?