"ברבינהיימר" משכו כמיליון צופים יחד בישראל, "ברבי" הופך לקומדיה מחו"ל המצליחה בהיסטוריה

"ברבי". מרגו רובי.

"ברבי". מרגו רובי.

בתום סוף השבוע השביעי שלהם על המסך הגדול בישראל, הסרטים "ברבי" של גרטה גרוויג ו"אופנהיימר" של כריסטופר נולן, או בכינוים "ברבנהיימר", חוגגים יחד כמיליון צופים בישראל, כך על פי דיווח של חברת ההפצה 'טוליפ אנטרטיינמנט'. אחרי הבכורה הענקית בארץ, "ברבי" ממשיך להוביל עם למעלה מ-650 אלף צופים ו"אופנהיימר" מוסיף עוד כמעט 350 אלף צופים. אמנם מסביב לעולם "ברבי" חגג את עקיפת "האחים סופר מריו: הסרט" בתור הסרט המכניס ביותר בשנת 2023, אך בישראל הוא יסתפק בתואר: סרט הקומדיה הבינלאומי המצליח ביותר בכל הזמנים (לפי חברת ההפצה, על פי מספר צופים).

"ברבי" ו"אופנהיימר" הם שני סרטים בפרופיל גבוה (הראשון בגלל המותג המוכר והשני בגלל הבמאי המוערך שלו) שעלו באותו סוף השבוע בישראל, בצפון אמריקה ובמדינות נוספות, וזכו יחד לבאזז תוסס, עם צופים רבים בארה"ב שהצהירו כי צפו בשני הסרטים באותו היום בסופ"ש הבכורה (כש"אופנהיימר" לבדו אורך 3 שעות בדיוק). התופעה הזו רחבה יותר בחו"ל וכונתה ברשתות "ברבנהיימר" (Barbenheimer), כהלחם של שני השמות. בארץ מפיצה את שני הסרטים לבתי הקולנוע אותה החברה כאמור – טוליפ – אך היא נציגה בישראל של שני אולפנים שונים: וורנר (ברבי) ויוניברסל (אופנהיימר). וורנר מימנו והפיצו את כל סרטיו האחרונים של במאי "אופנהיימר", כריסטופר נולן, עד שפעלו בניגוד לדעתו והפיצו את סרטו הקודם "טנט" לסטרימינג במקביל לקולנוע, לא הרבה אחרי השתוללות מגיפת הקורונה. ההחלטה סיימה את שיתוף הפעולה של נולן ו-וורנר, והוא עבר ליצור את סרטיו הבאים, הראשון בהם הוא "אופנהיימר" ביוניברסל.

"אופנהיימר". קיליאן מרפי, מאט דיימון.

"אופנהיימר". קיליאן מרפי, מאט דיימון.

לכבוד ההצלחה המסחררת של "ברבי" בישראל, יפנה "אופנהיימר" את מסכי האיימקס (IMAX) עליהם השתלט עד כה לטובת מהדורת איימקס של "ברבי". מסכי איימקס הם גדולים ורחבים יותר מבאולמות קולנוע רגילים והסרטים בהם מוקרנים בטכנולוגיית לייזר (לטעמי השוס הגדול באיימקס הוא איכות הצליל-הסאונד). "אופנהיימר" צולם מראש במצלמות איימקס והותאם לאולמות כאלה מראש, בעוד "ברבי" עבר המרה לפורמט.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?