"ארגייל" – ביקורת: סם רוקוול לא מספיק כדי להציל את הביזיון הזה

"ארגייל: סוכן חשאי". הנרי קאוויל, ג'ון סנה.

"ארגייל: סוכן חשאי". הנרי קאוויל, ג'ון סנה.

"ארגייל" הוא סרט פעולה "קומי" מגוחך, איום ונורא, אפילו לא בידור שטותי, שנדמה שכתב נער מתלהב בן 13 ומישהו בטעות החליט להפיק אותו ולבזבז עליו 200 מיליון דולר. בראש המגרעות הרבות שממלאות את האסון הזה (שאת חלקן אמנה בהמשך) עומד הליהוק של ברייס דאלאס האוורד (סרט "עולם היורה") בתפקיד הראשי.

האוורד, ה"ג'סיקה צ'סטיין לעניים", חסרה את הקסם השופע של כוכבות כמו אמה סטון, אנה קנדריק, סנדרה בולוק ורייצ'ל מקאדמס, בתפקיד שדורש מישהי מקסימה. אם היא מתעקשת להמשיך לצאת לעבוד אז שתתקמד בבימוי (כמו המעבר שעשה אביה, רון האוורד). היעדר הנוכחות שלה בולט עוד יותר כשמולה יש את סם רוקוול, הגדרת הקוּל, שעם בחירת תסריטים טובה יותר יכול היה להפוך לכוכב גדול.

אֶלי (האוורד) היא סופרת מצליחה שכותבת סדרת ספרי ריגול שבמרכזם המרגל המכונה ארגייל (הנרי קאוויל). עם יציאת ספרה הרביעי בסדרה ועם סיום כתיבת החמישי בסדרה, היא עולה על רכבת כדי לנסוע לאמה (קת'רין אוהארה, שתמיד כיף לראות אותה אך היא לא מספיק באה לידי מיצוי בתפקיד שלה) ובדרך פוגשת את איידן (רוקוול) שמציג את עצמו כמרגל. מכאן השניים מסתבכים בעלילה שלא אנסה לתאר כדי לא להרוס למי שבאיזשהו לילה לא ימצא את השלט כשיהיה את הסרט הזה בטלוויזיה. הרעיון בבסיס הבסיסי דווקא בעל פוטנציאל אך הורסים אותו לגמרי עם תפניות וגילויים.

"ארגייל: סוכן חשאי". סמואל ל. ג'קסון, ברייס דאלאס האוורד.

"ארגייל: סוכן חשאי". סמואל ל. ג'קסון, ברייס דאלאס האוורד.

ככל שהסרט מתקדם הוא נעשה יותר ויותר גרוע, עם ניסיונות כל הזמן להפוך את הקערה על פיה אבל כלי עקום ומכוער ייראה רע מכל זווית. יש מספר קטעים מגוחכים עד מחפירים (כולל ה"קרב" שמתנהל על נפט שנשפך); שימוש מיותר בהילוך אטי; פלאשבקים (בשחור-לבן!) למה שראינו אך דקות ספורות לפני כן (אה… זה האיש מקודם!) ומציגים לנו את ההסבר למה שקרה כי -כזכור- זו רמה של בני נוער שמסבירים שוב ושוב את הבדיחה כי הם לא סומכים על כך שהבינו אותם. אפילו ב"שכחו אותי בבית" נתנו לג'ו פשי שן זהב כדי שהצופים הצעירים יבינו שזה הוא; הזלזול הזה בצופים הובא, כנראה, מסדרות טלוויזיה כמו "זירת הפשע" (CSI) ודומותיה; בחירת שירים גרועה; אפילו הסוף מגוחך ומבטיח-מוביל לסרט המשך שלא יגיע. ולמקרה שעדיין לא תמצאו את השלט הרחוק תוכלו לגלגל עיניים מול קטע נוסף חסר טעם באמצע כתוביות הסיום ששולח איתות ל"קינגסמן", סדרת הסרטים של אותו במאי, מת'יו ווהן.

עוד מכתימים את הרזומה שלהם (אבל זה לא יפגע בהם): סמואל אל. ג'קסון שאני חושד לא קרא את כל התסריט אלא פיתו אותו עם צ'ק שמן למעט מאוד ימי צילום, ובריאן קרנסטון ("שובר שורות") שעושה כמיטב יכולתו הכבירה. כמו כן, מופיעה אריאנה דה בוסי (שזכתה באוסקר על "סיפור הפרברים") בתפקיד נוראי.

דירוג: ★½☆☆☆

ארגייל: סוכן חשאי (בריטניה, ארה"ב, 2024)
בימוי: מתיו ווהן | תסריט: ג'ייסון פוקס | משחק: ברייס דאלאס האוורדהנרי קאווילסאם רוקוולבריאן קרנסטוןקת'רין או'הרהג'ון סנהסמואל ל. ג'קסון | מוסיקה מקורית: לורן בלפי | צילום: ג'ורג' ריצ'מונד
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-01.02.2024 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?