"הרוע אינו קיים" – ביקורת: חסך משמעותי בעלילה

"הרוע אינו קיים".

"הרוע אינו קיים".

לאחר "גלגל המזלות" ו"הנהגת של מר יוסוקה" המשובחים, חוזר אלינו ריוסוקה המגוצ'י עם סרטו "הרוע אינו קיים", שמצליח לאכזב באופן מפתיע, בעיקר בגלל חסך משמעותי במרכיב העלילתי, אשר היה האלמנט הבולט בסרטיו הקודמים וכאן חסר נוכחות של ממש. צילומי רחפן של עצים ענקיים, שענפיהם הפרושים נדמים לכלי דם בגופו של בן אנוש פותחים את הסרט ומרמזים לנו באופן לא ממש מרומז מהו הסבטקסט של הסרט שאנו עומדים לצפות בו. העלילה עצמה נסובה סביב טקומי האלמן מתגורר ביחד עם ביתו, האנה בת ה-8, בכפר מיזוביקי שממוקם בתוך יער. הוא מבלה את רוב זמנו בחטיבת עצים ושאיבת מים.

"הרוע אינו קיים".

"הרוע אינו קיים".

כשמגיעה הצעה מטעמו של יזם שמעוניין להקים באיזור אתר "גלמפינג" (קמפינג לאנשים עשירים), ונשלחים מטעמו שני נציגים: טקהאשי ומאיוזומי, לאסיפה של הקהילה הכפרית, התושבים המקומיים מוטרדים מהעניין ומבקשים להביע את חששותיהם בנוגע לעבודות הבניה והשיפוץ והנזק שהם עלולים לגרום למערכת המים המקומית שלהם.

עד מהרה, טקאהשי ומאיוזומי שעזבו את הכפר על מנת לדווח לבוס שלהם על תוצאות הפגישה, חוזרים ובעצת הבוס שלא מעוניין להשקיע כסף נוסף על מנת להבטיח את נקיון המים כנדרש, מציעים לטקומי להיות משגיח בשכר ומקווים שיתפתה להצעה כדי שניתן יהיה לקבל את הסכמת תושבי הכפר לתחילת העבודות. טקהאשי מתחיל להרגיש בצורך לעזוב את עבודתו שאותה הוא לא באמת אוהב, ולעבור ולגור בכפר על מנת לעסוק בעבודות היער.

"הרוע אינו קיים". אייקה שיבוטאני, ריוג'י קוסאקה.

"הרוע אינו קיים". אייקה שיבוטאני, ריוג'י קוסאקה.

בנקודה הזאת בערך, הסרט מאבד את העוגן הריאליסטי שלו ועובר למחוזות של סימבוליות ופנטזיה. אלו לא תואמות את ציפיותיי מבמאי זה, ששני סרטיו הקודמים ידעו להישען היטב דווקא על יסודות ריאליסטים ונרטיביים מוצקים.

דירוג: ★★½☆☆

הרוע אינו קיים (יפן, 2023)
בימוי: ריוסוקה המגוצ'י | תסריט: ריוסוקה המגוצ'יריוסוקה המגוצ'יאייקו יישיבשי | משחק: היטושי אומיקהריו נישיקאווהריוג'י קוסאקהאייקה שיבוטאני | מוסיקה מקורית: אייקו יישיבשי | צילום: יושיו קיטאגאווה
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?