ביקורת: ברוכים הבאים לזומבילנד

וודי הארלסון וגסי אייזנברג, מתוך ברוכים הבאים לזומבילנד.

וודי הארלסון וג'סי אייזנברג, מתוך ברוכים הבאים לזומבילנד.

אתחיל בהתחלה: זהו סימן טוב כשמשקיעים בכתוביות הפתיחה של סרט, ובמקרה הזה יש לפני הכתוביות היפות גם אחלה הקדמה. יש סרטים אמריקאיים שזוכים להצלחה עצומה וקשה לי להבין למה (לא אנקוב כאן בשמות). ההצלחה של "ברוכים הבאים לזומבילנד" (במקור רק "זומבילנד") מובנת: הסרט פשוט מוצלח. לא ציפיתי ליותר מדי מסרט קומדיה על זומבים, ונהניתי מאד. מדובר בסרט עשוי כמו שצריך, קצת מפחיד-מבהיל, משוגע במידה ומצחיק. שעה וחצי של כיף בקולנוע.

זהו סרטם הראשון של הבמאי רובן פליישר ושני התסריטאים, רט ריס ופול ורניק, חובבי סרטים שמצליחים להצדיע לסרטים ובאותו זמן להיות מקוריים, והכי חשוב להשאיר את הצופה בעניין בזכות הדמויות, דיאלוגים אמינים עם חוש הומור טוב, עריכה טובה ומוסיקה מוצלחת.

בסרט יש לא מעט זומבים, אך מעט שחקנים בעלי תפקיד. העולם כולו מלא בזומבים ובין בני האדם השורדים נותר תלמיד קולג' מרובע למדי שיוצא אל קולומבוס, אוהיו, שבה גרים הוריו, ועל כן הוא מכונה קולומבוס. הוא יוצא לדרך חמוש ברובה ובמספר חוקי הישרדות שערך לעצמו. בדרך הוא פוגש את טלהסי שאוהב לירות בזומבים ומחפש אחר הממתק "טווינקי", ובדרכם המשותפת הם פוגשים שתי אחיות, המבוגרת בגיל של קולומבוס.

גסי אייזנברג, מתוך ברוכים הבאים לזומבילנד.

ג'סי אייזנברג, מתוך ברוכים הבאים לזומבילנד.

וודי הארלסון פשוט נהדר בתפקיד טלהסי, כאילו התפקיד נכתב בשבילו. בכלל, הוא זוכה לפריחה מחודשת השנה עם הסרט הזה, "2012" שבו נחרב העולם, הדרמה הרומנטית העצמאית "לגעת בך" ו-The Messenger סרט דרמה על קציני נפגעים שעליו אולי יהיה מועמד לאוסקר. ג'סי אייזנברג ("חיים בין השורות") מוצלח בתפקיד הראשי. הקריינות שלו היא דוגמה לכך שלא כל קריינות בְּסרט היא גרועה. את האחיות מגלמות אמה סטון ("סופרבאד- חרמן על הזמן") החתיכה ואביגיל ברסלין ("מיס סאנשיין הקטנה", "שומרת אחותי"). לפני החלק האחרון של הסרט ישנה הופעת אורח אדירה של שחקן מוכר, שלא כדאי לדעת עליה יותר מדי, אז לא ארחיב בעניין.

עם הכנסה של יותר מ-75 מיליון דולר בארה"ב, הרבה מעבר למצופה, מדברים על סרט המשך (ככל הנראה בתלת-מימד). בקלות יכולה לצמוח כאן סדרה של סרטים, ואם יצליחו לשמור את ארבעת השחקנים הראשיים, יש פוטנציאל לסדרת פולחן עתידית, שתהפוך ממצטטת למצוטטת. אחרי כתוביות הסיום -הרגילות- יש קטע נוסף, שלא שווה לחכות בשבילו.

לא צריך להכיר או לאהוב סרטי זומבים כדי ליהנות מההומור של הסרט. אך דעו שהוא מהול בדם ובאלימות.

ברוכים הבאים לזומבילנד
ארה"ב, 2009
88 דקות.
הפצה: א.ד. מטלון, החל מה-03.12.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
רובן פליישר
תסריט:
רט ריס
פול ורניק
שחקנים:
וודי הארלסון
ג'סי אייזנברג
אמה סטון
אביגיל ברסלין

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?