ביקורת #1: זה מסובך

משמאל: מריל סטריפ, סטיב מרטין, אלק בולדווין ולייק בל. מתוך זה מסובך.

משמאל: מריל סטריפ, סטיב מרטין, אלק בולדווין ולייק בל. מתוך זה מסובך.

לא מפתיע שהיה להם קשה למצוא שם לסרט הזה. "זה מסובך" היא דרמה רומנטית עם חלקים קומיים, על משפחה, על יחסים, על אנשים המתקרבים לגיל 60. זמן רב נודע הסרט פשוט כ'סרטה של ננסי מיירס עם מריל סטריפ', וזה בדיוק מה שמקבלים.

ננסי מאיירס, שכתבה את "בייבי בום" ו"אבי הכלה", מצאה לעצמה נישה כבמאית של סרטים רומנטיים שאינם קומדיות קלילות. בשני סרטיה הקודמים כיכבו נשים: דיאן קיטון ב"באהבה אין חוקים" וקמרון דיאז וקייט וינסלט ב"החופשה", כששחקנים מפורסמים מגלמים את מושאי אהבתן. ב"זה מסובך" מריל סטריפ מחוזרת על ידי אלק בולדווין וסטיב מרטין, שהם, אגב, מנחי טקס האוסקר הקרוב בו סטריפ תהיה מועמדת על תפקידה ב"ג'ולי וג'וליה", ובוודאי יהיו להם בדיחות על סטריפ.

ג'יין (מריל סטריפ), בעלת מעדניה הגרושה מזה עשר שנים, טסה לניו יורק לטקס סיום האוניברסיטה של בנה הצעיר (הנטר פאריש, "העשב של השכן"). מגיעים לשם גם שתי בנותיה, חתנה לעתיד (ג'ון קרסינסקי, "המשרד"), ובעלה לשעבר ג'ייק (אלק בולדווין), עורך דין מצליח, שנשוי לחתיכה צעירה עם ילד. שם בניו יורק היא מתחילה לנהל רומן עם בעלה לשעבר, רומן הממשיך כשהם שבים לחוף המערבי. בו-בזמן היא זוכה להתעניינות מצדו של אדם האדריכל (סטיב מרטין) שמתכנן שיפוצים בביתה.

אלק בולדווין ומריל סטריפ. מתוך זה מסובך.

אלק בולדווין ומריל סטריפ. מתוך זה מסובך.

למרות ששמו של סטיב מרטין מופיע בכתוביות לפני שמו של אלק בולדווין, תפקידו של בולדווין גדול בהרבה ומשמעותי יותר. בולדווין מוצלח ואמין בתפקיד מורכב כעורך דין שיודע שהוא קלישאה מהלכת, לעומת זה של מרטין שדורש ממנו בעיקר להיות איש טוב. הסרט מאוד לא אחיד ברמתו, והקטעים של ג'יין עם שלוש חברותיה מלאכותיים ומאכזבים.

אחת הסיבות להצלחת הסרט היא המחסור החמור בסרטים לקהל המבוגר בכלל ולקהל נשי בפרט. וכשבסרט מככבים מריל סטריפ (הפופולרית מתמיד), אלק בולדווין (שזוכה לפריחה מחודשת בשנים האחרונות תודות לסדרה "רוק30") וסטיב מרטין (שלושים שנה בעסק) המשיכה ברורה. מאיירס (הגרושה מצ'רלס שייר שכתב וביים את "בייבי בום" ו"אבי הכלה") כותבת מעין פנטזיות על נשים מבוגרות גרושות ואמידות. יש להן בית יפה (ראו "החופשה" ובית החוף ב"באהבה אין חוקים"), הפעם עם גינת ירק מפוארת. שלושת ילדיה וחתנה-לעתיד מקסימים, רגישים ותמיד מסתדרים ומלוכדים. והגבר המבוגר? הוא אוהב צעירות, סובל מבעיות לב, צריך להזעיק בשבילו רופא והאישה נאלצת לשכן אותו בביתה.

דירוג: ★★★☆☆

זה מסובך
ארה"ב, 2009
116 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-14.01.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
ננסי מאיירס
תסריט:
ננסי מאיירס
שחקנים:
מריל סטריפ
סטיב מרטין
אלק בולדווין
ג'ון קרסינסקי

[…] לחצו כאן לביקורת של יונתן דורון על "זה מסובך" […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?