ביקורת #2: דייט לילי

סטיב קארל עם טינה פיי. מתוך דייט לילי.

סטיב קארל עם טינה פיי. מתוך דייט לילי.

חסרים בימינו סרטי קומדיה, ההיצע הדל כולל בעיקר קומדיות עם הומור נמוך שמיועדים לילדים ובני נוער וקומדיות רומנטיות שאינן כה מצחיקות (וגם שחוקות, אך זה כבר סיפור אחר). אני מודה שהלכתי ל"דייט לילי" בחשש-מה. במאי הסרט שון לוי לא בדיוק ידוע ברמת ההומור בסרטים שלו, שכוללים את "הפנתר הורוד" (2006) ושני סרטי "לילה מוטרף במוזיאון" עם בן סטילר. אך מדובר בקומדיה חביבה ביותר, בלי בדיחות ילדותיות או הומור ירוד מדי. הסרט מסתמך לחלוטין על היכולות הקומיות של שני השחקנים הראשיים: סטיב קארל ("המשרד") וטינה פיי ("רוק 30"). אם אינכם חובבים של זה או זו, כמעט אין טעם לראות את הסרט. אם אינכם מכירים אותם, זאת הזדמנות טובה להכיר אותם ואת ההומור שלהם.

בניו ג'רזי מתגוררים בכיף פיל וקלייר פוסטר (קארל ופיי), זוג נשוי ועסוק, עם ילדים. ערב אחד הם יוצאים לבילוי במסעדה אופנתית בניו יורק. מכיוון שלא הזמינו מקומות, הם יושבים ליד הבר וממתינים לשולחן פנוי. ברגע של תושייה, הם תופסים הזמנה של הזוג תומפסון שבושש להגיע. הכול טוב ויפה עד שצמד בריונים מזוינים ניגש לשולחן שלהם ופוקד עליהם לצאת איתם החוצה לסמטה אפלה. באיומי אקדח השניים דורשים מהזוג פוסטר/תומפסון דיסק-און-קי. פיל וקלייר לא מבינים, כמובן, במה מדובר. מכאן מתחילה שרשרת של מרדפים והיתקלויות עם שוטרים, איש ביטחון (מארק וולברג נטול חולצה; מת'יו מקונהי כנראה לא היה פנוי) והזוג תומפסון הצעיר. בשני קטעים מגלמת גל גדות את חברתו הישראלית של איש הביטחון.

הסרט בן פחות מ-90 דקות נע בקצב טוב, יש מספר קטעים מצחיקים ושורות שנונות, המפגש עם הזוג תומפסון הצעיר מוצלח ואפילו הקטעים הדרמתיים בין בני הזוג ("נישואינו לאן") עשויים בצורה טובה ואינם נדושים מדי. כמו כן, אני חובב קטעי ריקוד בסרטים, והופעתם הלא-קצרה בכלל של פיל וקלייר במועדון היתה נהדרת. לעומת זאת, קטע מרדף שבו מכוניתם נצמדת למונית מעט ארוך ומוגזם מדי. צלע פחות מוצלחת ומצחיקה הם השניים שרודפים אחריהם והמשטרה (טרג'י פי. הנסון, שגילמה את אמו המאמצת של ברד פיט ב"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"). בתחילת כתוביות הסיום יש פספוסים וטייקים אלטרנטיביים, ובסופן יש עוד קטע חביב שבו קארל ופיי מאלתרים להם.

סטיב קארל עם טינה פיי. מתוך דייט לילי.

סטיב קארל עם טינה פיי. מתוך דייט לילי.

"דייט נייט" הוא מונח אמריקאי ביותר, שמשמעותו ערב בשבוע שבו זוג נשוי מתפנה מעיסוקיו הבלתי נגמרים והמחייבים ויוצא לבילוי, לבלות יחד ערב שקט ולהחזיר את הרומנטיקה לזוגיות. לכן "דייט לילי" (בניגוד לדייט יומי?) הוא תרגום מילולי לא מדויק. הסרט לא היה הצלחה ענקית בארה"ב. בעוד "המשרד" ו"30 רוק" זוכות בפרסים שונים ולהערכה בתעשייה האמריקאית, הן לא סדרות כה נצפות בארה"ב, והקהל המבוגר (קהל היעד העיקרי של הסרט; הרי גיבורי הסרט בני למעלה מארבעים, נשוי עם ילדים) הולך פחות לקולנוע מכיוון שהתרגל שבבתי הקולנוע אין כמעט סרטים בשבילו, מעין גרסה של הביצה והתרנגולת של עולם הפצת הסרטים בארה"ב.

דירוג: ★★★½☆

דייט לילי
ארה"ב, 2010
88 דקות.
הפצה: א.ד. מטלון, החל מה-06.05.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
שון לוי
תסריט:
ג'וש קלאוזנר
שחקנים:
סטיב קארל
טינה פיי
מארק וולברג

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?