הבן של רמבו: סאונד, מצלמות אקשן!

מתוך הבן של רמבו.

מתוך הבן של רמבו.

הסרט "הבן של רמבו" עוקב אחרי פועלם של שני ילדים אאוטסיידרים, שמטרתם המרכזית היא לצלם סרט לקראת מבחן בד לכישרונות בעיירה האנגלית בה הם מתגוררים. האמצעים הדלים שברשותם לא מקלים על המשימה, אבל הנחישות העצומה שלהם להצליח גוברת על כל רגעי המשבר. וויל ולי לומדים באותו בית ספר, אך עולמותיהם לא יכולים להיות שונים יותר. וויל גר עם אמו, סבתו ואחותו וארבעתם משתייכים לפלג דתי אדוק שמורה להם להסתפק במועט ולוותר על מותרות החיים המודרניים. לעומתו, לי מתגורר במעין בית אבות, שבחלקו האחורי מצוי ביתו שם הוא מתגורר עם אחיו הגדול.

אחרי פגישה משונה בבית הספר, לי משכנע את וויל לככב בסרט שהוא מתכונן לביים ולצלם עם מצלמה ביתית מיושנת. כאשר וויל משוטט בביתו של לי הוא נתקל לראשונה במקלט טלוויזיה ורואה את רמבו הגיבור בסרט פיראטי במיטב המסורת של גיבור הפעולה. בעקבות החוויה הראשונית המדהימה הזו (מה רמבו לא השפיע גם על חייכם לנצח?), וויל מצייר וכותב תסריט שמאגד את עלילותיו של בנו של רמבו שעושה הכול על מנת לחלץ את אביו משוביו.

לי רואה את הציורים ומתרשם מאוד מהרעיון וכך השניים מתחילים במלאכה של סרטם המשותף, שיקרא לימים "הבן של רמבו" (אם הכותרת של הסרט לא הסגירה את זה עדיין). במהלך הצילומים, יחוו השניים אינספור בעיות ומכשולים עד למטרה הנכספת ובמהרה יהפכו לחברים. כאשר קבוצת ילדים מבית הספר שומעת על הפרויקט כולם מביעים את רצונם להצטרף והעניין הופך להפקת ענק שגורמת לחברים הצעירים להבין שלהפיק סרט זה לא משחק ילדים.

"הבן של רמבו" הוא סרט שמשמר את ערך הילדות התמים, הראשוני והמקסים. לפני עידן הנינטנדו, האקס בוקס והאינטרנט, ילדים חיו בעולם שכולו דמיון והרבה מאוד חופש יצירתי והסרט מנסה להראות שאפשר ליהנות עדיין ממשחקי העמדת הפנים גם היום. סרטם של השניים הוא הרבה מעבר לפנטזיה של שני ילדים צעירים ויש בו גם אמירה על התבגרות והצורך לעמוד בפני עולם המבוגרים בדרך שלך.

הסרט שואל אותנו אם ילדים יכולים לרדוף אחרי חלומותיהם, למרות קשיי הממסד החינוכי הדתי והכל במטרה כנה ואמיצה להביע את עצמם? התשובה כמובן היא כן. הסרט מתאר סיפור אנושי וברור ומובן שלא נלמד כאן סודות כלשהם על הפקת סרטים. מה שהסרט בעיקר רוצה להראות לנו הוא שמוטיבציה ונחישות ללכת אחרי החלום, גם אם הוא קטן הם בהחלט מסוג הדברים שצריך לשמור גם שמתבגרים. למראית עין למבוגרים בסרט רואים בפרויקט שלהם כחסר כל חשיבות, אולם לאותם ילדים הוא מהווה עולם ומלואו ועל כן הדברים נוגעים ללבנו כצופים שמתרפקים לרגע על זכרונות עברנו הילדותי. לכל מי שמחפש סיפור קטן ומרגש בין זה הסרט בדיוק בשבילכם.

הבן של רמבו
ארה"ב, 2007
בימוי:
גארת' ג'נינגס
תסריט:
גארת' ג'נינגס
שחקנים:
ביל מילנר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?