ביקורת: אחר הצהריים בכפר עם מרגריט

ז'ראר דפרדייה עם ג'יזל קסדסו. מתוך אחר הצהריים בכפר עם מרגריט.

ז'ראר דפרדייה עם ג'יזל קסדסו. מתוך אחר הצהריים בכפר עם מרגריט.

ככה, כזה אני רוצה. אני רוצה סרט ישראלי פשוט עם סיפור קטן על אנשים פשוטים ורגילים כמו בסרט הזה. "אחר הצהריים בכפר עם מרגריט" אינו סרט מדהים או מעולה, הוא בסך הכל סרט פשוט ומקסים, קצר ולעניין (שעה ועשרים דקות) ובכל זאת לוקח את הזמן שלו, בסבלנות, עם סיפור מעניין ומשחק טוב של כל צוות השחקנים. סרט דרמה טוב הוא דבר נדיר בבתי הקולנוע של היום, אך לחובבי הקולנוע יש צמא לסרטים כאלה.

ג'רמין (ז'ראר דפרדייה גדול הגוף) הוא אדם פשוט שחי בכפר קטן בקרוון בחצר ביתה של אמו. מאז ומתמיד היתה אמא איומה שרדתה בבנה וירדה עליו. ג'רמין מפרנס את עצמו, יש לו חברה נהגת אוטובוס, וחברים שעמם הוא מבלה בבר המקומי, וגם הם מקניטים אותו על שכלו הבלתי מפותח. ג'רמין הוא האידיוט במחזה שאומר מה שאחרים חושבים או נמנעים מלומר מחמת הנימוס. פגישה מקרית בגן ציבורי מולידה חברות עם מרגריט. את מרגריט מגלמת ג'יזל קסדסו בת ה-95(!), והיא נוגעת ללב ומקסימה. ולא שהיה לצופי סרטים צרפתיים ספק, אך דה פרדיה מוכיח פעם נוספת שהוא שחקן מעולה. (כישרונו ניכר פחות בסרטים האמריקאים שבהם השתתף.)

אין הרבה יותר להוסיף על הסרט. הוא אנושי, חכם, עם חוש הומור, מעניין ומהנה.

ז'ראר דפרדייה מתוך אחר הצהריים בכפר עם מרגריט.

ז'ראר דפרדייה מתוך אחר הצהריים בכפר עם מרגריט.

הקולנוע הצרפתי זוכה השנה לעדנה בקרב הקהל הצרפתי, וטוב שאנחנו נהנים מייבוא מהיר של רוב הסרטים הצרפתיים המצליחים ביותר בצרפת השנה: "שובר לבבות", "נקודת איסוף", "22 קליעים", "הרפתקאותיה המופלאות של אדל" ו"אחר הצהריים עם מרגריט"- חמישה סרטים שונים לגמרי זה מזה.

דירוג: ★★★½☆

אחר הצהריים בכפר עם מרגריט
צרפת, 2010
82 דקות.
הפצה: סרטי אורלנדו, החל מה-22.09.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ז'אן בקר
תסריט:
ז'אן בקר
שחקנים:
ז'ראר דפרדייה
ג'יזל קסדסו

איש

סרט לא טוב, לא אמין, יומרני. כאילו-מתוחכם. אבל רוב האנשים ייהנו ממנו קרוב לוודאי, כמו המבקר

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

אהבתי מאד את הסרט.מבחינתי מאד מציאותי .מרגש ואנושי.וכל כך נכון.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?