ביקורת: האמריקאי

ג'ורג' קלוני. מתוך האמריקאי.

ג'ורג' קלוני. מתוך האמריקאי.

ג'ורג' קלוני הגיע למעמד כזה שהוא יכול לעשות מה שבא לו, סרט הוליוודי גדול (סדרת סרטי "אושן", למשל) או סרטים דרמתיים 'רציניים' ("לילה טוב ובהצלחה" שגם ביים). הוא מנווט בחוכמה את הקריירה שלו ותמיד מעניין מה הוא בוחר. "האמריקאי", שאותו קלוני גם הפיק, אינו סרט פעולה אלא סרט מתח אטי (מאד), שלא מתאים לכל אחד. אותי הוא "תפס", אבל אני יכול להבין כאלה שהוא ישעמם אותם.

הסרט מעניין ברובו. אחרי קטע פתיחה בשוודיה שישר מכניס אותנו לאווירה השקטה והמדודה, "האמריקאי" עובר לאיטליה (מקום מגוריו של קלוני). יש מעט מאוד דיאלוגים, השקט שולט בעיקר בחצי הראשון שלו, לכן כל משפט שנאמר הוא בעל משמעות.

קלוני מגלם את ג'ק (אפשר להפסיק עם דמויות בשם ג'ון, ג'ייק או ג'ק?), מתנקש נרדף שיוצא להיעלם בעיירה איטלקית קטנה. הוא בקשר טלפוני עם המפעיל שלו, שמטיל עליו משימה של סיפוק כלי ירייה למישהי שתבוא לפגוש אותו. על פניו לא הרבה קורה: ג'ק (שקורא לעצמו אדוורד עכשיו) מנהל שיחות עם שכנו, הכומר המקומי; מתרועע עם זונה קבועה; ובעיקר חושש לחייו וחושד שהבא להורגו מחכה לו מעבר לכל פינה.

מתוך האמריקאי.

מתוך האמריקאי.

"האמריקאי" עשוי מעולה מכל בחינה: משחק, צילום, עריכה, מוסיקה. הוא זרוע מסתורין ומתח, ופה ושם יש מרדף מוצלח. במהלך הצפייה חששתי שהסוף יאכזב אותי ואגלה שכל המתח הוביל לשום מקום, אך אנשים בעלי סבלנות יגלו שהציפייה משתלמת.

דירוג: ★★★½☆

האמריקאי
ארה"ב, 2010
104 דקות.
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-23.09.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אנטון קורבין
תסריט:
רואן ג'ופה
מרטין בות'
שחקנים:
ג'ורג' קלוני
ויולנטה פלסידו
ת'קלה רוטן

רן יוגב

סרט ללא שום תוכן מי למה מתי מדוע כלום??חבל על הזמן והבסף.!!!!

קובי

שעמום גדול

ורד

סרט מטומטם לחלוטין..

פלי הלפרן

אני מסכימה שהסרט הוא לא לכל אחד, הוא סרט די אומנותי באופן כללי, לא סרט אקשן קלאסי. מי שאהב את "סופר הצללים" של פולנסקי יאהב גם את הסרט הזה, ואולי גם יותר. אני מודה שהסוף קצת מתסכל (לא אגיד למה), אבל אפשר לחשוב על דרכים להשלים איתו, אם חושבים על הסרט לעומק.
ג'ורג' קלוני שיחק, לראשונה בחייו לדעתי, בצורה בוגרת ובעיקר כנה (בד"כ הוא נורא "משוחק" ומעושה), מיעוט הדיאלוגים תורם לאוירת הפחד והמתח שמרתקת את הצופה שמוכן להתמסר לסרט, מתחילתו ועד סופו.
בסופו של דבר-צריך לבוא בגישה פתוחה ולא לצפות לאיזה סרט גרנדיוזי עם מליון פעלולים שכבר ראינו בעבר, ופשוט לנסות ולהכנס למוחה של הדמות הראשית. מומלץ.

גיא נימני

ראיתי עד עכשיו חצי סרט ואני כמעט נרדם, מחר נראה את ההמשך ונקווה לטוב

מי

סרט מעולה , בעיקר אוסקר לצלם על שוטים נפלאים

דדי

הסרט הכי גרוע שראיתי השנה, בוודאי כבר לא אזכור אותו בשבוע הבא, אולי אזכור אותו בכעס על שביזבזזתי שעתיים שלא יחזרו

גאסר

סרט נהדר!
לא הכל חייב להיות מוגש בכפית עם פיצוצים ושיאים דרמתיים..

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?