ביקורת: כל הדברים הטובים

"כל הדברים הטובים". ריאן גוסלינג.

"כל הדברים הטובים". ריאן גוסלינג.

נתחיל בוידוי, אני מאוד אוהבת את ריאן גוסלינג והערצתי אותו עוד בימיו כ"הרקולס הצעיר" ברצועת הנוער של ערוץ שלוש. פרט מידע זה בשילוב עם המועמדות של גוסלינג לאוסקר על תפקידו ב"חצי נלסון" והעובדה שעברו כבר שלוש שנים מאז סרטו הגדול האחרון ("עדות שבורה") הביאו לכך שהגעתי לסרט עם ציפיות גבוהות מאוד, ואפשר אפילו לומר שהתרגשתי. לצערי הסרט "כל הדברים הטובים" לא הצליח לעמוד בציפיותי, ואם לסכם אותו במשפט אחד – מדובר בדרמה מצוינת עם שחקנים נהדרים שנהרסה בגלל הניסיון להפוך אותה למותחן פסיכולוגי בסגנון הוליוודי.

הסרט שמבוסס על סיפור אמיתי, עוסק באהבתם של דוויד (גוסלינג), צאצא למשפחת נדל"ן מפורסמת מניו יורק של שנות השמונים, וקייטי (קירסטן דאנסט) בחורה פשוטה ומקסימה שכובשת את ליבו והופכת לימים לאשתו. הזוג הצעיר בוחר לנהל חיים צנועים ושקטים הרחק מהעיר נגד רצונו של אביו רב ההשפעה של דוויד. האב שרואה בבנו יורש מצליח לבסוף למשוך אותו חזרה אל תוך העסק המשפחתי, צעד אשר גורר שרשרת אירועים מצערים, שמסתיימת בהיעלמותה המסתורית של קייטי.

סיפור העלילה, הכתוב ומבוצע בצורה נהדרת, מנהל דיון מרתק ומורכב על נושאים כמו טבע האדם, יחסי הורים וילדים ויחסים בין בני זוג על רובדיהם השונים. ואילו הקו המותח, זה שעוסק בהיעלמותה של קייטי והתרחשויות נוספות אותן לא אוכל לחשוף, מבוצע בצורה חלשה וזוכה להדגשה בלתי מחמיאה על ידי שימוש באלמנטים קולנועיים אובר-דרמטיים ומוזיקת מתח מוגזמת שמשבשים את ההנאה מהמתרחש על המסך.

"כל הדברים הטובים". קירסטן דאנסט עם ריאן גוסלינג.

"כל הדברים הטובים". קירסטן דאנסט עם ריאן גוסלינג.

השחקנים הראשיים – ריאן גוסלינג ("היומן") ופרנק לנג'לה ("פרוסט / ניקסון"), שניהם בעלי מועמדות לאוסקר ברזומה – לא מאכזבים גם הפעם, אך המצטיינת היא ללא ספק דאנסט ("ספיידר-מן") בהופעה חזקה ומרגשת, שהיא לדעתי הטובה ביותר שלה עד היום.

בשורה התחתונה, מי מכם שמחפש מותחן פסיכולוגי מסמר שיער צפוי להתאכזב, אך מי שרוצה להנות ממשחק מצוין ודרמה חזקה יוכל למצוא בסרט זה הרבה רגעי נחת.

דירוג: ★★½☆☆

כל הדברים הטובים
ארה"ב, 2010
הפצה: פורום פילם, החל מה-16.12.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע
קדימון:

בימוי:
אנדרו ג'רקי
תסריט:
מרכוס הינצ'י
מארק סמרלינג
שחקנים:
ריאן גוסלינג
קירסטן דאנסט
פרנק לנג'לה

שי

ריאן גוסטלינג בעוד הופעה בלתי נשכחת, לא להחמיץ!!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?