ביקורת: ללא גבולות

"ללא גבולות". בראדלי קופר.

"ללא גבולות". בראדלי קופר.

מי מאיתנו לא רוצה להיות הגרסה המוצלח יותר של עצמו, חכם יותר, שנון יותר – או בכלל גאון-על, משהו בין "ריין-מן" לבין מייקל סקופילד מ"נמלטים"… רק פי 10 יותר? זהו, שכל אחד היה רוצה להיות כזה, והזדמנות כזו היא בדיוק מה שמתרחש ב"ללא גבולות", בהצלחה יתרה, בעזרת משחק טוב (לרוב), עלילה חביבה-פלוס-פלוס והומור למכביר.

הבמאי ניל בורגר, המוכר לכולנו בזכות "אמן האשליות" המצוין (אותו כתב וביים), חוזר ומציג ב"ללא גבולות" יכולות גבוהות של במאי מנוסה שיודע את העבודה. הוא הצליח כאן לעשות שימוש באלמנטים רבים על-מנת להפוך את הצפיה ב"ללא גבולות" למהנה ביותר, ואנו מצפים בכיליון עיניים לעבודתו הבאה.

עלילת "ללא גבולות", המבוססת על ספר בשם "שדות אפלים" מאת אלן גלין, מתרחשת בימינו אנו, ועוקבת אחר יומו חסר הערך של אדי מורה (בראדלי קופר, "בדרך לווגאס", "איי טים"), סופר כושל ביותר ומרושש, שסוף-סוף קיבל הזדמנות לכתוב ספר, אך לא מצליח לכתוב ולו עמוד אחד. ביום בו אנו פוגשים את אדי, הוא ננטש ע"י חברתו המצליחנית, לה נמאס מהלוזריות של אדי. בדיוק כאשר יומו של אדי התדרדר לשפל הנמוך ביותר, פוגש הוא במקרה לגמרי את גיסו לשעבר (אחיה של גרושתו של אדי, כן אדי היה נשוי בעבר והתגרש). אותו גיס לשעבר, וורנון שמו (ג'וני וואיטרות' – האמריקאים האלה והשמות שלהם), סוחר סמים בהכשרתו, נותן לאדי במתנה כדור יחיד, אשר לטענתו יעשה פלאים.

אדי הספקן לבסוף מתרצה ומנסה את כדור הפלאים ומגלה שאותו גיס-לשעבר דיבר אמת. מכירים את זה שסרטים ו"הידעת?" של מסטיק בזוקה תמיד אומרים שאדם ממוצא עושה שימוש רק ב- 10% ממוחו? אז ב"ללא גבולות", מאפשר אותו כדור שלקח אדי, גישה לכל ה- 100%. כן, וזה מה שעושה אדם לגאון-על-על. אז נחזור לעלילה – אדי שממש מתלהב מהשפעת הכדור אץ-רץ לביתו של וורנון בבקשה כי זה יספק לו כדורי-פלא נוספים. לא נהרוס ונספיילר לכם, אבל רק נאמר שאדי משיג עוד כדורים ושזה עולה לו בבריאות…

"ללא גבולות". רוברט דה נירו, בראדלי קופר.

"ללא גבולות". רוברט דה נירו, בראדלי קופר.

עלילת "ללא גבולות" ממש נצמדת לדמותו של אדי מורה, וכך זוכה בראדלי קופר לזמן מסך לכל אורכו של הסרט, כאשר מידי פעם מבליחה דמות מסוימת לעזרו, קופר עומד במשימה בגבורה רבה, ומפגין יכולת משחק משובחת בנוסף למראה מטופח ביותר, ומראה שהוא לא רק פרצוף יפה שיודע לעשות קומדיות שיכורים בלבד. לצידו של קופר תבחינו ברוברט דה נירו, שנותן הופעה קצרה אך איכותית, כהרגלו – וכרגיל משחק דמות של אדם רב עוצמה, כוחני ודי מפחיד – לא נורא, כבר התרגלנו שלא להיות מופתעים ממנו. את הצלע הנשית לצידו של קופר, מגלמת באופן איום ונורא, אבי קורניש, אשר לפי דעתנו אינה זכאית לקרוא לעצמה "שחקנית", וסתם מרגיזה בחוסר יכולתה לייצר הבעת פנים כנה ואמיתית.

"ללא גבולות" ערוך היטב, כמותחן רווי הומור, משובץ מעט אקשן, בעל קצב מהיר (לא יותר מידי), תוך שימוש באפקטים חביבים למדי, ועלילה מתפתחת ומפתיעה. מאוד מומלץ, לכל אחד ואחת, מאוד מהנה, לא משעמם ולו לרגע – לכו לראות!

דירוג: ★★★★☆

ללא גבולות
ארה"ב, 2011
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-17.03.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:
לחצו כאן לקדימונים וקטעים מהסרט
בימוי:
ניל בורגר
תסריט:
לסלי דיקסון
אלן גלין
משחק:
בראדלי קופר
רוברט דה נירו
אבי קורניש
אנה פרייל

yaniv

סרט מדהים חברים לכו לראות

ספר תורה

חובה לראות! לכו בהמוניכם!

סרט מעולה
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?