מסגרת חדשה לסרטים עצמאים בפסטיבל חיפה 2011

פסטיבל חיפה 2011.

פסטיבל חיפה 2011.

פסטיבל הסרטים חיפה 2011 (ה-27 במספר) פתח בשיתוף חברת קולנוע פרינג' וסינמטק חולון, מסגרת חדשה בשם "פרינג'ידר" עבור סרטים עצמאים דלי-תקציב. הסרטים יוצגו לראשונה בפסטיבל חיפה, במועדון ההופעות 'הביט' בצמוד למתחם הפסטיבל, ובהמשך יוקרן גם בסינמטק חולון. ההגדרות של המסגרת החדשה הן סרטים בני 70 דקות לפחות שהושלמו בין 2010 ל-2011, טרם הוקרנו במסגרת אחרת בישראל ושתקציבם נמוך מ-600 אלף ש"ח.

המסגרת החדשה מתחרה במסגרת האלטרנטיבית של פסטיבל דרום בשדרות, וההגבלה על ההקרנות הקודמות בפסטיבלים אחרים תקשה לדעתי למצוא מספיק סרטים שיוקרנו בה. נשאלת אז השאלה האם מסתכנים עם הקרנת סרטים שגם הלקטורים עצמם היו מעדיפים לוותר עליהם. מצד שני, ד"ר אבנר פיינגלרנט מפסטיבל דרום אמר לי בזמנו שמהר מאד אחרי שהוא פרסם קול קורא עבור המסגרת שלו, כבר היו לו שמונה סרטים לבחור מבינהם (ארבעה עברו את הסינון ונבחרו לפסטיבל). מרט פרחומובסקי, מיוזמי קולנוע פרינג' והמסגרת החדשה, מרגיע ובטוח שימצאו מספיק סרטים ראוים גם חצי שנה אחרי פסטיבל דרום (ארבעה חודשים עד שההרשמה נסגרת, ליתר דיוק). לטענתו הם מתכננים את המסגרת הזו כבר שנה, ופסטיבל דרום הספיק לעקוף אותם וליצור את המכשלה הכמותית בתוך שלושה שבועות – אבל נעשים מספיק סרטים עצמאים בארץ בכדי שבתוך למעלה מחודש עד סגירת ההרשמה, גם הם יצליחו למצוא סרטים ראוים. כל דרך לקדם קולנוע ישראלי, במיוחד כלפי הקהל הישראלי, היא דבר מבורך בעיני, אז נקוה שיצליחו.

ההרשמה נסגרת ב-14 באוגוסט. פרטים נוספים בלחיצה כאן.

[…] עם חברת קולנוע פרינג' עסקו בנושא עוד כמעט שנה קודם, ותכננו להעלות משבצת דומה בחג סוכות הקרוב. את הבכורה הם לא קיבלו, אבל נראה שלא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?