7 במרץ 2013 בשעה 16:30, מאת
אלי שגב

"ארץ אוז".
הרבה פעמים במהלך הצפיה ב"ארץ אוז" של סאם ריימי, הרגשתי שאני צופה ב"אליס בארץ הפלאות" של טים ברטון. לשני הסרטים הללו, אשר מבוססים על ספרי פנטסיה שהפכו מקובלים מאד בקרב ילדים, יש כמה אנשי מפתח שהיו מעורבים בשתי ההפקות, ובכללם המפיק ג'ו רות' והארט דיירקטור סטפן דקנט. אבל מי שמנצח על כל המופע הוא כאמור סאם ריימי, ועל כן "ארץ אוז" הוא כמו כל סרטיו האחרונים של הבמאי: סרט בינוני לחלוטין, שהפעם פשוט השתדרג במראה מופלא.
קורות חייו הקולנועיים של ריימי הם די מדהימים: בתור בחור צעיר הוא ביים כמה סרטי אימה שהפכו לקאלט בקרב חובבי הז'אנר, בינהם "מוות אכזרי" (שעומד לקבל חידוש) על שלושת חלקיו. מישהו באולפני סוני וקולומביה חשב שזה מקנה לו את הניסיון הנכון לעבד לקולנוע את גיבור העל השכונתי האהוב "ספיידר-מן", ואכן הסרט הפך להצלחה די מכובדת – חרף היותו בינוני לחלוטין, במקרה הטוב. העובדה שהעיבוד מחדש "ספיידרמן המופלא" פתח אשתקד עם סכום די דומה בקופות בארה"ב, מצביעה על כך שלמותג הקומיקס יש קהל מאד נאמן, ולאו דווקא היתה זו ידו הרמה של ריימי שהצליחה למשוך את הצופים. הווה אומר: כל שהיה על ריימי לעשות הוא לא לפשל בגדול, ואכן הוא הצליח שלא לפשל.
שש שנים חלפו מאז "ספיידר-מן 3", וריימי עושה פסק זמן מהפקה (ובימוי סרט אימה קליל אחד באמצע) כדי לשוב לביים סרטים קלילים לכל המשפחה. הקורבן הפעם: הקוסם מארץ עוץ (או באנגלית: ארץ אוז) מאת ל. פרנק באום. ועל פי האופנה של השנים האחרונות של סרטים-מקדימים (פריקוולים) או עיבודים-מחדש (ריבוּטים), הקוסם מארץ עוץ נבחר לאפשרות הראשונה, תחת ידיהם של מיטשל קפנר ודיויד לינדסי-אבייר.
לחצו לקריאת הכתבה המלאה »