
"קרון". ליאור אשכנזי, נתי רביץ.
פסטיבל הסרטים הקצרים בגליל 2012 הראשון (!) בקרית שמונה, הכריז על מועמדיו לפרס 'שלדג הזהב' במסגרת כללית ובמסגרת סטודנטים. את הפסטיבל יצר ראש המרכז לתקשורת במכללת תל-חי, יורם הררי, שמסר: "כ-100 סרטים קצרים נוצרים בארץ בכל שנה, (ו)ז'אנר זה אינו רק נחלתם של סטודנטים."
פסטיבל הקצרים בגליל יקרין סרטים ישראלים בני דקה ועד 30 דקות, העוסקים בבני נוער, בכדורגל מקומי, ובגיל השלישי; וגם מקבצי סרטים מבית אברהם הפנר ומבית אירלנד וצרפת. אירוע פיצ'ינג לבחירת תסריטאי אחד מבין 5, שיזכה במענק הפקה של 200 אלף ש"ח, מתנת קרן רבינוביץ'. לא פחות מענין לשים לב, כי בתחרות הסרטים הקצרים הכללית, מתמודדים לצד סרטים די ישנים (דוגמת "מקודשת" מ-2008) גם סרטים חדשים בבכורה (דוגמת "קרון"), שנחטפו לפסטיבל הסטודנטים בתל אביב.

"מקודשת".
הפסטיבל בו שותפים עיריית קריית שמונה, מכללת תל חי, הרשות לפיתוח הגליל, מנהל התרבות, מועצת הפיס, הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, ומכון היצוא הישראלי – יתקיים בין ה-23 ועד ה-25 במאי (סרטים קצרים – פסטיבל קצר). הנהלת הפסטיבל מבטיחה כי זוהי רק יריית הפתיחה, ומדי שנה נוכל לצפות לפסטיבל.
המועמדים לפרסי שלדג הזהב של פסטיבל הסרטים הקצרים בגליל 2012:
הסרט הקצר הטוב ביותר
"המוצא הישר", גל זיו
"אווה", רפי שרגאי
"קרון", ארז אבני ואיתי אדרי
"הנני", אבי דבאח
"שאינה תלויה בדבר", אביטל ברק
"להרוג דבורה", טל גרניט ושרון מימון
"אני אשתה את דמעותי", תום שובל
לחצו לקריאת הכתבה המלאה »