חדשות הקולנוע הישראלי (עמוד 118)

אפרת דור ועמוס תמם לסדרת המשטרה "אחת אפס אפס"

אפרת דורעמוס תמם

השחקנים אפרת דור ("עספור") ועמוס תמם ("סרוגים" ו"עספור") יככבו בסדרת המשטרה "אחת אפס אפס" (כמו מוקד 100, למי שלא הבין את היחוס), של התסריטאי והבמאי אמיר מן.

עלילת הסדרה מספרת על שוטר חמום מוח, מסתורי, מחוספס וחובב נשים בשם אריק (תמם), שיחד עם שותפו ביחידה מוטי, עושה דברים קצת אחרת ממה שהספרים מנחים. יש כמובן מי שלא מסכים עם שיטותיו של אריק, ונמצא עימו בעימות מתמיד, כמו גם השוטרת החדשה ביחידה, אלכס (דור), בה הוא מתאהב.

הסדרה יוצאת מבית ההפקה של ארצה הפקות – איתם עבדה דור בסרט "פובידיליה" שלא התחבב מדי על המבקרים בארץ – והיא צפויה לעלות במהלך שנת 2012 בערוץ 10.

הסרטים הישראלים "השיבה הביתה" ו-"77 מדרגות" לפסטיבל FIPA 2011

"השיבה הביתה".

"השיבה הביתה".

סרטי התעודה הישראלים "השיבה הביתה" של נועה מימן ואורנה בן דור, ו-"77 מדרגות" של אבתיסאם מראענה, יתמודדו בתחרות הרשמית של פסטיבל FIPA הבין לאומי לקול ותמונה 2011 (ה-24 במספר) בביאריץ שבדרום צרפת. "השיבה הביתה" מתמודד במסגרת 'סרטי עיתונות ואקטואליה' ואילו "77 מדרגות" מתמודד במסגרת 'תעודה יצירתית'.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"כלבת" יתמודד בפסטיבל הפנטסיה פנטאספורטו 2011 בפורטוגל

"כלבת". עפר שכטר. צילום: גיא רז.

"כלבת". עפר שכטר. צילום: גיא רז.

סרט האימה הישראלי "כלבת" של אהרון קשלס ונבות פפושדו התקבל לתחרות בפסטיבל הראשון שלו: פסטיבל הפנטסיה פנטאספורטו 2011 (ה-31 במספר) הפורטוגלי. "כלבת" יתמודד מול חמישה עשר סרטים בין לאומיים אחרים, בינהם הסרטים של לוק בסון, קים ג'י וון, וינצ'נזו נטאלי, וג'ולי טיימור. ג'ו דנטה ("יום במלכודת", "גרמלינס"), מיק גאריס, חואקים דה אלמדיה ומריה דה מדריוס יושבים בחבר השופטים.

"להיבחר מבין מאות סרטי אימה ופנטסיה," מסרו יוצרי הסרט הישראלי, "ולהיכלל ברשימה שכוללת את הבמאי של 'ניקיטה', 'ליאון' ו'האלמנט החמישי', הבמאית של 'טיטוס', הבמאי של 'קיוב' והבמאי של 'הטוב, הרע והמוזר' ו'מעשה בשתי אחיות' זה הפרס האמיתי שלנו. להישפט בידי הבמאי שעשה את 'יום במלכודת' ו'גרמלינס' זה כבר לגעת בגן עדן. או בגיהינום. תלוי בהעדפת היוצרים."

הפסטיבל יתקיים השנה בין ה-25 בפברואר ועד ה-5 במארס.

תמונות חדשות מהסדרה הישראלית "סימני שאלה"

"סימני שאלה". יון תומרקין, יונה אליאן, גאלה קוגן, ניר שטראוס. צילום: ינאי יחיאל.

"סימני שאלה". משמאל: יון תומרקין; מימין: יונה אליאן, גאלה קוגן, ניר שטראוס. צילום: ינאי יחיאל.

סדרת הדרמה "סימני שאלה" שביים אופיר בביוף ("כנפיים") על פי תסריט של עידו דרור ("סוף שבוע בתל אביב"), תעלה בסוף החודש לשידור ב'רשת', ותמונות ראשונות ממנה נחתו אצלנו היום.

העלילה של "סימני שאלה" עוסקת בצעירים חרדים (שוב?) שחזרו בשאלה (חידוש!) – פשטו את הביגוד השחור, את השטריימלים, את הפאות, ואת כל החוקים הנוקשים – ועברו ל'עיר החטאים', תל אביב. השם עצמו, 'סימני שאלה', מתיחס לעמותה בשם זה שאותה מנהלת זיוה (יונה אליאן), ועוזרת לחוזרים בשאלה. דן שפירא מגלם צעיר שמשלב בין חיים פרועים בתל אביב לבין גרושה וילד בבית שמש החרדית; גאלה קוגן מגלמת ציירת המנסה להוציא לאור קומיקס; טל טלמון ("נשות הטייסים") מגלמת חשפנית; ואיתם גם מככבים איתי תורג'מן, יון תומרקין וניר שטראוס.

טריויה חביבה: ליאת אזר מגלמת את גרושתו החרדית של שפירא, אבל בתפקיד הגדול הקודם שלה – בסדרה "המקום" – היא גילמה מלצרית שבגללה ובגלל אביה, הבחור החוזר בשאלה שהגיע ל"מקום" באחד הפרקים נאלץ לאכול מנה שנוגדת את צו הדת.

הסדרה תעלה לשידור ב-31 בינואר, בשעה 22:00 בערוץ 2. חיים שריר הפיק.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

תמונות מהפרימיירה של "סשן" של חיים בוזגלו ועם בר רפאלי

"סשן". סטיבן באואר, חיים בוזגלו, בר רפאלי. צילום: רפי דלויה.

"סשן". סטיבן באואר, חיים בוזגלו, בר רפאלי. צילום: רפי דלויה.

הפרימיירה של "סשן", סרטו דובר האנגלית הראשון של חיים בוזגלו, ובכיכובה של בר רפאלי, נערכה בסינמה סיטי גלילות, ומשכה אליה את הכוכב הקובני סטיבן באואר (פעם אסטבן אסבריה, שגם הופיע ב"פני צלקת" בזמנו), ריימונד אמסאלם, שירלי ברנר ואחרים.

הסרט עצמו מספר על פסיכיאטר (באואר) המפתח אובססיה למטופלת צעירה ומושכת (רפאלי). הקווים בין דמיון למציאות מיטשטשים כשחלומותיה של הצעירה מתחילים להתממש.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

ספי ריבלין מצטרף לסדרת הקומדיה עם קטורזה ווינו-אלעד

ספי ריבליןספי ריבלין הצטרף לסדרת הקומדיה המשפחתית נטולת השם בינתים (עדכון: נקראת "בקרוב אצלכם"), לצידם של ישראל קטורזה ושרית וינו-אלעד. את הסדרה יצרו אילן רוזנפלד ועודד פז ("הפיג'מות"), ובכיסא הבמאי ישב אבי כהן ("אלביס") שיעבוד לפי תסריט של רוזנפלד. עדכון: הסדרה לא המשיכה לעונה אחרי שהופק לה פרק פיילוט.

העלילה מתמקדת בזוג נשוי – ישראל (קטורזה) ושרית (וינו-אלעד) – עם שלושת ילדיהם ואבי האישה, יוסף (ריבלין). ישראל בטוח שהוא הבעל האולטימטיבי, והוא אוהב את בני משפחתו יותר מכל, עד שהפחד לאבד אותם מוביל אותו לבצע את כל הטעויות האפשרויות. הסיטואציות שיוצר ישראל גורמות לשרית לחשוב שהיא מגדלת ארבעה ילדים, ולא שלושה. הבת הבכורה שלה היא כנראה הבוגרת ביותר במשפחה, אבל כמו כל בת 'טיפש-עשרה' רק רוצה שיעזבו אותה בשקט; ואדם, הבן האמצעי, הוא הרכלן של המשפחה ששואל את כל השאלות המביכות ביותר.

את הסדרה מפיקה אולפני הרצליה והיא צפויה לעלות לשידור בהמשך השנה בערוץ 10.

החלו צילומי העונה השניה של "פולישוק"

"פולישוק". ששון גבאי. צילום: אלדד רפאלי.

"פולישוק". ששון גבאי. צילום: אלדד רפאלי.

החלו צילומי העונה השניה של סדרת הקומדיה הישראלית "פולישוק" בכיכובו של ששון גבאי, כך על פי אייס. יוצר הסדרה, שמואל הספרי, יכתוב ויביים גם את העונה השניה.

העונה הראשונה של 'פולישו‏ק' שודרה באמצע 2009 ועקבה אחרי חבר הכנסת רובי פולישון (גבאי), שמונה לתפקיד השר לקידום חברתי. השר החדש הוקף בחבורת יועצים שעוזרת לו לצלוח את התפקיד, אך יש גם מי שהקשה עליו את התפקיד, כמו יו"ר המפלגה ושר המשפטים. אמנון דנקנר, גיא לואל, וחנה אזולאי הספרי שבו גם לעונה החדשה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"מעצר בית" עם קיציס ופרידמן לעונה שניה

"מעצר בית". איל קיציס, טל פרידמן.

"מעצר בית". איל קיציס, טל פרידמן. צילום: אלדד רפאלי

הקומדיה העגומה "מעצר בית" שגיורא חמיצר יצר עם כוכביה, טל פרידמן ואיל קיציס, חודשה לעונה שניה אצל שידורי קשת וקופרמן הפקות. 12 פרקי העונה הראשונה שודרו פעמיים בשבוע עד סוף נובמבר, אך זיגזגו בטבלאות הרייטינג ולא זכו לממוצע גבוה במיוחד עבור הזכיינית קשת: כ-17 אחוזים. לשם השוואה, הדרמה "פלפלים צהובים" המשודרת בימים אלו וגם היא לבית קשת, זכתה ל-24.8 אחוזי רייטינג בפרק האחרון ששודר בינתים – יותר מפרק הבכורה של "מעצר", שזכה ל-21.2 אחוזים בלבד (לא חכמה להשוות את פרק הפתיחה של "פלפלים", שזכה ל-29.5 אחוזים, אך שודר אחרי פצצת הרייטינג "האח הגדול").

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

ביקורת: גיא אוני

"גיא אוני". ציון אשכנזי, תמר אלקן.

"גיא אוני". ציון אשכנזי, תמר אלקן.

הסרט "גיא אוני" מבוסס על הרומן המצוין של שולמית לפיד באותו השם, והוא טוב בהרבה משלושת הסרטים מבוססי-הספרים-העבריים שקדמו לו בשנה האחרונה בבתי הקולנוע: "הדקדוק הפנימי" על פי ספרו של דויד גרוסמן, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" על פי ספרו של א.ב. יהושוע, ו"התגנבות יחידים" על פי ספרו של יהושע קנז. את "גיא אוני" כתב, ביים והפיק דן וולמן ("מחבואים", "מיכאל שלי") שגם ערכתי עמו ריאיון לקראת צאת הסרט לאקרנים.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"הדקדוק הפנימי" יתמודד מול "מבול" בפסטיבל ברלין 2011; "אודם" בתחרות הרשמית; "לא רואים עליך" בפנורמה

"הדקדוק הפנימי". ניר ברגמן, רואי אלסברג.

"הדקדוק הפנימי". ניר ברגמן עם רואי אלסברג.

הסרט הישראלי "הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן יתמודד בפסטיבל הסרטים ברלין 2011 (ה-61 במספר), במסגרת תחרות Generation, בה משתתף גם הסרט "מבול" של גיא נתיב. עבור ברגמן, זהו סרט שני שמוקרן בפסטיבל ברלין, אחרי "כנפיים שבורות"; ועבור נתיב זהו הסרט העלילתי הראשון, אחרי שזכה בדב הקריסטל לפני כמעט עשור עם הסרט הקצר "מבול", עליו התבסס הסרט העלילתי.

"הדקדוק" מגיע לפסטיבל ברלין כשבאמתחתו כבר פרס הסרט הטוב ביותר של פסטיבל ירושלים 2010, וגם פרס הסרט הטוב של פסטיבל טוקיו 2010; בעוד "מבול" מגיע עם פרס פסטיבל חיפה 2010.

עוד סרטים ישראלים שיוקרנו בפסטיבל הם "המלכה נטולת כתר" (ש.ל.ר, The Queen Has No Crown) של תומר הימן, והסרט "אודם" של יהונתן סגל, שעורר בארץ סערה קטנה כשעלו טענות נגדו עוד לפני שהסתימה העבודה עליו, ולפיהן הסרט משווה בין חיילי צה"ל לבין קלגסים נאצים. הסרט יערוך את הופעת הביכורים שלו בפסטיבל ברלין, והוא מתמודד בתחרות הרשמית של הפסטיבל.

עדכון: גם הסרט הישראלי "לא רואים עליך" של מיכל אביעד ובכיכובן של רונית אלקבץ ויבגניה דודינה, התקבל למסגרת הפנורמה בפסטיבל.

פסטיבל ברלין 2011 יתקיים בין ה-10 ל-20 בפברואר.

ראיון עם דן וולמן, במאי הסרט הישראלי החדש "גיא אוני"

דן וולמן עם תמר אלקן, על הסט של "גיא אוני".

דן וולמן עם תמר אלקן, על הסט של "גיא אוני".

הרבה שנות יצירה מאחורי דן וולמן, שיחגוג השנה את יום הולדתו ה-70, והוא רחוק מלסכם את הקריירה שלו. וולמן יוצר סרטים עלילתיים וסרטי תעודה לקולנוע ולטלויזיה מאז שנות ה-1970, ויש לו ניסיון בעיבוד ספרים מצליחים, כולל "מיכאל שלי" על פי ספרו של עמוס עוז ו"תרנגול כפרות" על פי ספרו של אלי עמיר. סרטו "המרחק" זכה בפרס וולג'ין ב-1994, וסרטו התיעודי "אחות זרה" זכה בַּפּרס ב-2002.

הוא כותב, מפיק ומביים את סרטיו, ועם "גיא אוני" הוא לראשונה גם לקח על עצמו את תפקיד המפיץ, כשיביא את הסרט ב-13.1.11 למספר בתי קולנוע בארץ בעצמו, כולל אל יס פלאנט בחיפה, רב חן בראשון לציון, רב חן בפתח תקווה ובסינמטקים של תל אביב, ירושלים וראש פינה (לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע). "גיא אוני", על פי ספרה המצוין של שולמית לפיד, הוא דרמה תקופתית שמתרחשת בארץ ישראל בסוף המאה ה-19 ומספר את סיפורה של העולה פאניה בת ה-17, מערכת היחסים שלה עם יחיאל, אלמן ואב לשניים, והתיישבותם בגיא אוני שבגליל, לימים ראש פינה. לסרט יש אתר אינטרנט, לא דבר שכיח ברשת המקומית, והוא עתיד לעלות ברחבי הארץ בהפצה עצמאית

נתחיל בהתחלה. מתי קנית את הזכויות לספר של שולמית לפיד שיצא לאור ב-1982?

לפני כעשר שנים פניתי אל טומי לפיד ז"ל, שהיה הסוכן של [אשתו] שולמית. רכשתי אופציה וכתבתי תסריט. הגשתי אותו להרבה קרנות, שלחתי למשקיעים וניסיתי לעניין אותם. זה לפני עשר שנים.

מי בסוף הרים את הכפפה?

בסופו של דבר מה שקרה, בערוץ הראשון אהבו את הפרויקט וביקשו לעשות ממנו סדרה לטלויזיה. שולמית ואני התעקשנו על סרט קולנוע, ובסוף החלטנו לעשות משהו משותף, כך שקודם הסרט יצא לקולנוע. צילמתי הרבה חומרים שלא נכללים בסרט. אז המשקיע העיקרי היתה רשות השידור, ומאוחר יותר הצטרפו קרן עמיחי וקרן רבינוביץ'.

הסרט שיוקרן החל מה-13.1 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ בן שעה וארבעים וחמש דקות. לקראת סוף השנה תשודר בערוץ הראשון מיני-סדרה בת שישה פרקים. מה ההבדלים העיקריים בין הסרט למיני סדרה?

בפרקי הסדרה יש הרבה דברים שלא מופיעים בסרט כמו, למשל, ביקור של יחיאל בצפת ומערכת היחסים שלו עם התושבים הדתיים של צפת שמתקיימים מכספי החלוקה. [ספוילר]הסרט מסתיים כשהרומנים מגיעים לראש פינה, ובסדרה הרומנים מגיעים ומתחילים לבנות והטורקים לא מאפשרים להם לבנות. הם לוקחים תושבים מהמושבה אסירים ולוקחים אותם לסוריה, ויחיאל נוסע לשחרר אותם. ויש עוד חלקים שלא מופיעים בסרט.[/ספוילר]

האם ערכת שינויים גדולים בעיבוד הספר לתסריט?

הספר מצא חן בעיני. באנגלית אומרים in awe of– המילה "מורא" לא בדיוק מתאימה; אני מרגיש שאני שותף של שולמית לפיד, ולא רציתי לעשות משהו שילך נגד הרוח של הספר. יש בהחלט פרטים בסרט שלא מופיעים בספר. בפגישה הראשונה שהיתה לי עם שולמית אחרי חתימת החוזה היא אמרה לי: "אני רוצה לתת לך את החומרים שאני ניזונתי מהם, את היומנים שנכתבו בשלהי המאה ה-19, חומרים שאני השתמשתי בהם ומהם כתבתי את הספר." כך שאני בחרתי דברים שהיא בחרה לא לשלב בספר, למשל הקטע עם השיח' של ג'עוני ומכירת האדמות. ופרטים נוספים שמצאתי ביומנים ושילבתי בסרט.

לא קל או זול להפיק סרט שמתרחש במאה ה-19, בוודאי לא בארץ. מה היו הקשיים העיקריים בכך?

אנשים אמרו לי: "לעשות סרט שהוא תקופתי, עם תלבושות ואביזרים, זה דבר מאוד מסובך." זה נכון, אבל עשיתי סרטים אחרים כמו "מחבואים" שמתרחש באמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת, ואת "מיכאל שלי" שמתרחש בשנות ה-50.

במקרה של "מיכאל שלי" שהופק בשנות ה-70, ההפרש הוא לא כל כך גדול כמו במקרה של "גיא אוני".

אתה צודק. תראה, [בהתחלת הסרט באמת מדובר] על כמות גדולה של מהגרים שמגיעים ליפו, אבל אחר כך הסיפור מצטמצם לכפר קטן.

היכן צילמתם את הסרט?

באותה תקופה יהודים וערבים גרו ביחד, והיתה לי בעיה גדולה למצוא כפר ערבי [מתאים]. הסרט צולם ביפו עצמה, ובמקום מדהים שנקרא זרעוניה ליד בנימינה. היום ברוב הכפרים הערביים אתה רואה וילות וצלחות לוויין, והכפרים הישנים שקיימים הרוסים או שבבתים אין רצפות או תקרות. בסוף מצאתי אתר ליד צובה שליד ירושלים, חלק צולם שם וצילמתי קצת במקווה ישראל. את החלק על ראש פינה -כמובן ראש פינה של היום לא נראית כמו הראש פינה של פעם – צילמתי ליד ראש פינה, ליד קיבוץ עמיעד. יש שם הרים חשופים שהקרן הקיימת עדיין לא הגיעה אליהם.

"גיא אוני". ציון אשכנזי, תמר אלקן.

"גיא אוני". ציון אשכנזי, תמר אלקן.

בוא נדבר על תהליך הליהוק, חלק חשוב בכל סרט. והסרט הזה נשען על תמר אלקן בתפקיד פאניה וציון אשכנזי כיחיאל, שני שחקנים אלמונים עד היום, שמצטרפים אל צוות שחקני משנה מוכרים ומבוגרים: לבנה פינקלשטיין ("סיפור גדול"), עזרא דגן ויעקב בודו.

חשוב לי שהסרט יהיה אמין. בסרט הקודם שלי, "ידיים קשורות", לקחתי את גילה אלמגור שהשתתפה בסרטים אחרים שלי, כמו "סיפורה של באשה", למשל. אבל הרבה פעמים אני מפחד שייקח לצופה עשר דקות או יותר לשכוח את השחקן. היה לי חשוב שזה לא יהיה מישהו שאנחנו מכירים. אני חושב שהיה לי מזל, כי באמת תמר אלקן וציון אשכנזי, הם נכנסו לזה, ואתה רואה את הסרט ויכול להאמין שזה הם, שזה באמת קורה להם. כמו בספורט, כשמרכיבים נבחרת, לוקחים שחקנים שיש להם ניסיון וגם שחקנים חדשים שיש בהם תעוזה, ואתה מחפש מין שילוב כזה.

מדוע אתה מפיק בעצמך את הסרטים שלך?

אני מפיק בעל כורחי. כבר עשיתי הרבה סרטים לאורך השנים. בתחילת דרכי ניסיתי לעשות את זה בדרך המקובלת, עם הסרט הראשון שלי, ופשוט גיליתי שזה לא מתאים לי והתחלתי להפיק בעצמי, למרות שבעיקרון העניין הזה של הארגון הוא פחות מעניין אותי, אבל ראיתי שאני יכול לדאוג יותר טוב מאחרים שהכסף שאני מקבל להפקת הסרט "יראה" על המסך, ולא ילך לאפיקים אחרים. בלי לפגוע במפיקים אחרים, אני בטוח שיש המון מפיקים טובים, אבל זה מה שמתאים לי.

וממה נבע הצורך או הרצון שלך להפיץ בעצמך את "גיא אוני"?

זה בהחלט משהו חדש. נוצר מצב חדש בקולנוע הישראלי. לפני 20-15 עשו 8 עד 15 סרטים בשנה, היום עושים 25 ויותר סרטים בשנה. בגלל שהיום מצלמים בפורמטים שונים, עם מצלמות דיגיטליות… יש הרבה מאוד אנשים שעושים סרטים, והרבה מאוד סרטים לא מגיעים לבתי הקולנוע. יש 3-2 מפיצים בעלי עוצמה בארץ, וכל אחד מהם בוחר שלושה עד חמישה סרטים בשנה שהוא ישקיע בהם. פניתי למפיצים הרגילים, והתנאים שהם ביקשו לא נראו לי. והחלטתי ללכת בדרך שלי.

"יש כאן איזה סוג של אנרגיה"

במרוצת הקריירה שלו, וולמן לא עסק רק בדרמות ובעיבוד ספרים למסך הגדול. ב-1984 ביים סרט מסדרת אסקימו לימון, "רומן זעיר" (ושנה מאוחר יותר החל לביים גם את הסרט הבא, "הרימו עוגן", אך הסתכסך עם המפיקים ופוטר), וביים מותחן אימה ישראלי בשם "חייל הלילה", שהפך לסרט פולחן בקרב הסטודנטים הישראלים. וולמן מצידו הספיק לעשות מאז למעלה מעשרה סרטים, אך באף אחד מהם לא חזר לעסוק בז'אנרים המפחידים, ורק בשנת 2010 יצא לאקרנים סרט אימה מוחלט מבית ישראלי – "כלבת".

מה דעתך על השינוי שעברה תעשיית הקולנוע הישראלי? עושים יותר סרטים, ואולי עושים גם סרטים טובים יותר?

עושים הרבה יותר סרטים. אני חושב שבעשר השנים האחרונות נעשו סרטים נהדרים. "חתונה מאוחרת", "ביקור התזמורת", "עג'מי", "ואלס עם באשיר", "עטאש" (צימאון), "אור"… בהחלט נעשו בשנים האחרונות סרטים שמוצאים חן בעיניי. יש הרבה מאוד סרטים של יוצרים שאני רוצה לדעת מה יהיה הסרט הבא שלהם, שיכולים להפתיע ולהביא דברים חדשים. משהו בהחלט קורה כאן, יש כאן איזו סוג של אנרגיה. שלחתי איזשהו סרט שלי לפסטיבל והם כתבו עליו "הנה דוגמה של הקולנוע הישראלי החדש", זה מצחיק אותי כי השנה אהיה בן 70.

ומה דעתך על "כלבת"?

לא ראיתי אותו, ואני חייב לראות את זה. פשוט הייתי עסוק סביב הפצת הסרט.

פסטיבלים ופרסים

"גיא אוני" כבר הוקרן במספר פסטיבלים בחו"ל, ובינהם הפסטיבל הבינלאומי הראשון של קמבודיה (פנום פן), המסגרת התחרותית של פסטיבל הודו הבינלאומי (גואה), הקרנות חגיגיות של משרד החוץ בסין (צ'אנגדו) ובפסטיבל היהודי בוושינגטון, ארה"ב. בארץ הוא עולה אמנם רק עכשיו, אבל כבר היה מועמד לשני פרסי אופיר בקטגוריות שוליות בלבד: עיצוב אמנותי ותלבושות, אשר את שתיהן הפסיד ל"זוהי סדום".

מה היו התגובות של הקהל בפסטיבלים בחו"ל?

אני בשלב כזה שאני נורא רוצה להגיע למקומות חדשים. הסרט הוקרן בנובמבר במזרח הרחוק. הייתי בקמבודיה, בסין ובהודו ובעוד מקומות. מה שעבד בשביל הקהל [שם] הוא הסיפור האנושי, לא הרקע ההיסטורי: סיפור על אישה שמתחתנת בעל כורחה, שעברה טראומה, ולאט לאט לומדת לחיות עם עצמה ולהיות שייכת גם למקום, ולהפוך מאישה חלשה לאישה חזקה מאוד.

מה חשבת על הקבלה הפושרת של הסרט מצד חברי האקדמיה בארץ?

כבר הייתי בזה הרבה פעמים, הרבה שנים. אני חי עם הסיטואציה, אני לא כל כך אוהב את הסיטואציה. לדעתי יש המון בעיות עם הנושא הזה.

מה הבעיות? זה הכול עניין של יחסי ציבור?

לא, לא. זה מורכב מאוד. אני לא רוצה להיכנס לזה.

בסדר. יש לך כבר פרויקט עתידי, אתה עובד על משהו חדש?

אני תמיד מפתח במקביל שלושה, ארבעה פרויקטים, ועובד על כמה תסריטים. ויש לי שלושה-ארבעה תסריטים שהייתי רוצה לעשות. יש סרט אחד שכבר צילמתי: יש ארבעים דקות ערוכות, ויש עוד פרויקט שאני עובד עליו כמה שנים.

* הדגשות והערות בסוגרים-מרובעים בכתוב נעשו על ידי צוות האתר.

השחקן יוסף שילוח הלך לעולמו

יוסף שילוח. "סוחרי גומי". צילום: יוני המנחם

יוסף שילוח. "סוחרי גומי". צילום: יוני המנחם

השחקן הותיק וכוכב סרטי הקאלט הרבים, יוסף שילוח, נפטר אמש (ב') אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 69. הוא השאיר אחריו אישה ושלוש בנות – הגר, עומר ומעיין. בצוואתו ביקש שילוח שלא לקיים הלויה ושבעה לאחר מותו.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »