מגזין סרטים (עמוד 3)

קופות: "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" עם בכורה יפה בארה"ב ובעולם

"קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא". אנתוני מאקי.

"קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא". אנתוני מאקי.

הקופות בסוף השבוע נהנו מהתחברות האירועים של הולנטיינס דיי ברחבי העולם וחגיגות יום הנשיא ספציפית בארה"ב, ורשמו בכורה קצת מפתיעה לסרט גיבורי העל "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" בארה"ב ובעולם, ול"ברידג'ט ג'ונס: חוזרת לשוק" ב-70 ארצות ושווקים ללא ארה"ב וסין.

נתחיל עם "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" בו מככב הפעם השחקן השחור אנתוני מאקי במקום כריס אוואנס, ואליו מצטרפים האריסון ופורד והזוית הישראלית שלנו של שירה האס, אשר סבל מביקורות לא אוהדות ומסקרי דעת קהל לא מוצלחים (ציון B- במדד CinemaScore, הנמוך ביותר לסרט ביקום הקולנועי של מארוול). למרות אלו, הוא גרף 88.5 מיליון דולרים בבכורה בקרב 4,105 בתי קולנוע בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה), על פי הערכות. זה אפילו טיפה יותר ממה שציפו לו אנליסטים והאולפנים גם יחד.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"אהבה משוגעת" – ביקורת: אלים וארוך מדי

"אהבה משוגעת".

"אהבה משוגעת".

"אהבה משוגעת" הצרפתי, דרמה רומנטית לא-מתקתקה, מהולה באלימות, הוא סרט ארוך מדי; נכון, זו בעיה של סרטים רבים (מאז ומתמיד), ורק לאחרונה הלנתי על כך לגבי "אנורה", וזה נכון גם לגבי "הברוטליסט" שאפשר יהיה לקרוא בהרחבה עליו בשבוע הבא. "אהבה משוגעת" ארוך מדי בשעה, שעה מיותרת שמשכיחה את הדברים הטובים שיש בו, כשהסוף הולך ונמרח. כשלקראת הסוף אתה רוצה שייגמר וזאת ההרגשה שאתה יוצא איתה מהאולם, זה מקלקל כל הנאה שהיתה. הסרט מועמד ל-13(!) פרסי סזאר -אך לא לסרט הטוב ביותר או לתסריט מעובד- והשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן בשנה שעברה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"אנונימי לגמרי" – ביקורת: בכתוביות הסיום יש יותר מידע על דילן מבסרט

"אנונימי לגמרי". טימותי שאלאמה, אדוארד נורטון.

"אנונימי לגמרי". טימותי שאלאמה, אדוארד נורטון.

אם תמיד רציתם לראות שחקן שר כמו בוב דילן צעיר אז "אנונימי לגמרי" הוא הסרט בשבילכם. במהלך הסרט מטיחה בו החברה שלו שהיא לא מכירה אותו, לא יודעת מאיפה הוא בא, לא יודעת שום דבר עליו. אחרי 141 דקות נשארים כמעט עם אותה תחושה לגבי דמותו של בוב דילן כי רוב הסרט רואים אותו שר; יש מעט מאוד דרמה או עלילה.

למרבה המזל החליטו להתמקד בחמש שנים בלבד בקריירה הארוכה של הזמר בן ה-83 ובתקופה הכי מעניינת של אמן: השנים הראשונות שלו, כך נמנעים מהנפילות, מבעיות השתייה/סמים/המריבות באמצע הלילה עם אשתו השלישית, ואין טראומות או טרגדיות אישיות.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"מעבר לגיהנום" – ביקורת: סבל לשם סבל, בלי שום גאולה

"מעבר לגיהנום".

"מעבר לגיהנום".

"מעבר לגיהנום" של הבמאי ואמן המולטימדיה הצרפתי, קווארקס, עוסק בעולם הבא, או ליתר דיוק, בגיהנום – ואין דבר שממחיש טוב יותר את הגיהנום מאשר הסבל והיסורים שהיוצר מעביר בו את הקהל שהגיע לצפות בסרטו.

נתן מתעורר ומוצא את עצמו שרוע על הכביש כשלצדו מכוניתו המרוסקת. הוא מודה למזלו הטוב על כך שלא נהרג בתאונה ושיצא לחלוטין ללא פגע. לפתע הוא פוגש בדניאל, רוכב האופנוע שבו התנגש עם מכוניתו וגם הוא לא נפגע בכלל. האחרון סבור שהסיבה ששניהם לא נפגעו בתאונה היא בגלל שהם מתו. נתן לא מוכן לקבל זאת, אבל נאלץ להתמודד עם האמת המרה לאחר שהוא מוצא את גופתו מוטלת בתוך המכונית ההרוסה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"5 בספטמבר" ו-"Saturday Night" – ביקורת כפולה על שני סרטים מוצלחים

"5 בספטמבר".

"5 בספטמבר".

"5 בספטמבר" מגיע עכשיו לבתי הקולנוע בארץ, בעוד Saturday Night אינו מוקרן בבתי הקולנוע בארץ ומלבד היותם שני סרטים מוצלחים וטובים יש עוד כמה דברים משותפים להם.
הראשון נוגע במיוחד לישראלים כי הוא עוסק ב-11 הספורטאים שלנו שנלקחו כבני ערובה באולימפיאדת מינכן ב-1972; אנחנו יודעים איך זה ייגמר, ובימים אלה עדיין מוחזקים בשבי עשרות ישראלים חטופים ברצועת עזה. קשה להאמין שמישהו בעולם מבין וקשור לסרט בצורה דומה.
השני עוסק בתכנית מערכונים, אבן דרך בטלוויזיה האמריקאית שבארץ מכירים בעיקר מקטעים ביוטיוב, חיקויים של ידוענים ופוליטיקאיים בתכנית, הסרט "עולמו של ויין" (שצמח ממערכון מהתכנית) ומהשחקנים שהתפרסמו שם, כולל טינה פיי, ג'ימי פאלון, ויל פארל, מייק מאיירס, דן אקרויד, ג'ון בלושי, גילדה רדנר ועוד ועוד. שני הסרטים נותנים מבט מאחורי הקלעים של שידורים חיים שאפשר לומר ששינו את מפת הטלוויזיה העולמית.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"עד שיצא עשן לבן" – ביקורת: רייף פיינס מדויק והמוזיקה מכניסה מתח ודרמה

"עד שיצא עשן לבן". רייף פיינס.

"עד שיצא עשן לבן". רייף פיינס.

"עד שיצא עשן לבן" מגולל סיפור בדיוני על תהליך בחירת אפיפיור בזמן המודרני. הסרט מבוסס על רב המכר של רוברט האריס.

תהליך הבחירה מתנהל על פי חוקי טקס שנקבעו בעבר. הקרדינלים מכל העולם מתקבצים בכנסייה הסיסטינית שבוותיקן, מבודדים מהעולם, ללא הטלפונים שלהם, ובהצבעה חשאית באמצעות פתקים בוחרים בנציג שלהם לאפיפיור בעקבות מות האפיפיור המכהן. צריך רוב של 66% מהקולות של 118 המצביעים.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"עם הזרם" – ביקורת: המוזיקה עושה את ההבדל

"עם הזרם".

"עם הזרם".

"עם הזרם" הוא סרט אנימציה בלי דיאלוגים. זה אינו סרט אילם כי הם היו נעדרי קולות וצלילים, בעוד הוא מתרחש בחיק הטבע ושופע צלילים ומוזיקה. הסרט מועמד לאוסקר לסרט אנימציה וגם לסרט זר מטעם ליטא, הסרט הליטאי הראשון אי פעם שמועמד; יש לו סיכוי לזכות בקטגוריית האנימציה.

מעשה בחתול שחור צהוב-עיניים לבד בטבע בעולם שבו גובה המים הולך ועולה ומטביע בניינים, עצים גדולים, שטחים שלמים מתכסים במים עמוקים ומסכנים בעלי חיים רבים.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

קופות: בכורת "טיסה מסוכנת" של מל גיבסון ומארק וולברג בצמרת; "נוכחות" לא רע

"טיסה מסוכנת". מארק וולברג.

"טיסה מסוכנת". מארק וולברג.

לסרט הראשון שביים מל גיבסון מאז 2016 (בהפקת היהודי-ישראלי לן בלווטניק), דרמת הפעולה "טיסה מסוכנת" בכיכובו של מארק וולברג עם חצי קרחת (ובלי מפיקים ישראלים), נדרשו רק 12 מיליון דולרים (על פי הערכות) כדי לתפוס את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). הסרט הוקרן ב-3,161 בתי קולנוע, וזכה לביקורות פושרות למדי, אבל מל גיבסון כבר תופס טרמפ על התהודה שהוא מקבל סביב הסרט ומבטיח סרט המשך ל"הפסיון של ישו". אפילו שחודש ינואר נחשב די ישנוני, 12 מ"ד כדי לתפוס את הצמרת זה לא מצב מדהים לבתי הקולנוע, אבל זו הפתעה שניה מבית היוצר של אולפני ליונסגייט, שלפני שלושה שבועות הנחיתו את ההצלחה "מאורת הגנבים 2: פנטרה" (שעד כה גרף כבר 31.9 מ"ד).

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

הוכרזו המועמדים לאוסקר 2025: "אמיליה פרז" מוביל, "אין ארץ אחרת" מועמד ו"עד שיצא עשן לבן" הפתיע שלא מועמד לבימוי

"אמיליה פרז". סלינה גומז.

"אמיליה פרז". סלינה גומז.

הוכרזו המועמדים לפרסי האוסקר של האקדמיה האמריקאית לאמנויות הקולנוע לשנת 2025 (ה-97 במספר), ובראשם מוביל "אמיליה פרז" עם 13 מועמדויות, ואחריו "הברוטליסט" ו"מרשעת" עם 10 מועמדויות כל אחד. "אמיליה פרז" גם דחף את נטפליקס להיות האולפנים/הגוף בעלי מספר המועמדויות הרב ביותר, עם 16 מועמדויות, אחריו אולפני A24 עם 14 מועמדויות ויוניברסל עם 13. מתוך עשרת הסרטים המועמדים לסרט הטוב ביותר, שניים אינם דוברי אנגלית. בשלוש השנים הקודמות היה סרט זר אחד כזה, וזה קרה מספר פעמים לפני כן, כולל ב-2018 עם "רומא" וב-2019 "פרזיטים" שזכה בין השאר גם בסרט הטוב ביותר. הסרט הפלשתיני-ישראלי "אין ארץ אחרת" מועמד לפרס הסרט התיעודי, ובאופן מפתיע מאוד, "עד שיצא עשן לבן" של אדוארד ברגר לא מועמד לבימוי.

את הטקס ינחה השנה קונאן אובריאן והוא יתקיים ב-2 במרץ, בלילה שבין ראשון לשני (שעון ישראל), באולם דולבי בלוס אנג'לס. ניתן לצפות שיוקרן מונטז' של קטעים מסרטים שמתרחשים בלוס אנג'לס, על רקע שריפות הענק שכילו חלקים גדולים של העיר.

רשימת המועמדים המלאה לפרסי האוסקר 2025:

הסרט הטוב ביותר
1. "אמיליה פרז"
2. "אנורה"
3. "יופי מסוכן"
4. "הברוטליסט"
5. "אנונימי לגמרי"
6. "עד שיצא עשן לבן"
7. "חולית: חלק 2"
8. Nickel Boys
9. "אני עדיין כאן"
10. "מרשעת"
– שני סרטים בשפה זרה: "אמיליה פרז" (צרפת; בספרדית) ו"אני עדיין כאן" (ברזיל) שמתחרים גם בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.
* Nickel Boys מועמד בקטגוריה אחת נוספת בלבד: תסריט מעובד.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"נוכחות" – ביקורת: אין בו מספיק

"נוכחות". קלינה ליאנג.

"נוכחות". קלינה ליאנג.

"נוכחות" הוא סרט צנוע על בית רדוף של סטיבן סודרברג ("ארין ברוקוביץ'", "אושן 11" והמשכיו) שמביים, מצלם ועורך את סרטיו. ההחלטה המהותית לגבי הצילום בסרט הופכת אותו למשהו מיוחד ומעניין: הכול קורה מנקודת המבט של רוח רפאים (הנוכחות). אבל אין פה מספיק מעבר לכך, וזאת בעיה כשסרט בן פחות מ-90 דקות מרגיש ארוך מדי.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

השחקן זאב רווח הלך לעולמו

"בן הארץ". זאב רווח.

"בן הארץ". זאב רווח.

השחקן והבמאי זאב רווח, מהאישים המשפיעים והמזוהים ביותר עם הקולנוע הישראלי, נפטר הבוקר (שבת) בגיל 84. הוא סבל מהידרדרות במצבו הרפואי, שהשתנה ב-2019 כשעבר אירוע מוחי, מאז לא חזר להופיע.

זאב נחום רווח נולד ב-1940 בעיירה רבאט שבמרוקו, ונקרא על שם האישים הציונים זאב ז'בוטינסקי ונחום סוקולוב. הוא הבכורה מבין שמונה ילדים לחנה ולרב יצחק רווח. כשהיה בגיל 8 עלה עם משפחתו לישראל, והם שוכנו בתחילה במעברה בחיפה, ולאחר מכן עברו לשכונת מוסררה בירושלים. מגיל 13 למד בישיבה התיכונית החקלאית בכפר חסידים, ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"איש זאב" – ביקורת: מותח בלי להפתיע

"איש זאב". מטילדה פירת', ג'וליה גרנר.

"איש זאב". מטילדה פירת', ג'וליה גרנר.

"איש זאב" הוא סרט אימה עם סיפור קלוש, מעט דמויות, שמצליח להיות מותח על אף שאינו מפתיע בדבר. הוא לא רע, הוא בעיקר סתמי. דמויות לא קיימות, יש מעט מאוד דיאלוגים, וטוב שיש מוזיקה שתורמת רבות.

גבר ננשך בידי חיית פרא (לרוב בזרוע), ולאחר האירוע הוא משתנה. לאט לאט יש סימנים של שינויים באישיות שלו ובגוף שלו. בחלק מהמקרים זה קורה בעיקר בלילות ירח מלא, והוא הופך לאיש זאב שמטיל אימה על סביבתו. הסיפור הישן-נושן הזה הפך לחלק במיתולוגיה של היצורים הפנטסטיים שקיימים בסרטי אימה (וגם בדמות של אוז באחת הסדרות הכי טובות אי פעם, "באפי ציידת הערפדים") ובספרים רבים, כולל "דמדומים" שעובדו לסרטים ו"דם אמיתי" שעובדה לסדרה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »