"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה" – ביקורת: איבד את ההומור והפך כבד

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה". פול ראד, קתרין ניוטון.

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה". פול ראד, קתרין ניוטון.

הסרט "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה" ממשיך את ההדרדרות של סרטי מארוול כשהוא לוקח את סדרת הסרטים הקלילה והכיפית בכיכובו של אנטמן והופך אותה לעוד מוצר כבד ותפל.
כשהסרט "אנטמן" הגיח לעולם בשנת 2015 הוא היה משב רוח רענן וקליל בתוך סרטי מארוול. סרט רווי הומור שעובד ודמויות מקסימות הוא כבש את לב הצופים. גם הסרט השני בסדרה שמר על צוות הדמויות הנהדר והאווירה המהנה. נראה שהמטרה הפעם היתה שונה. זהו הסרט שמזניק את השלב החמישי של מארוול. השלב הרביעי היה בעייתי מאוד – מצד אחד, מעט מאוד סרטים טובים; ומצד שני, לראשונה נכללו סדרות טלוויזיה, שחלקן היו נפלאות ("וואנדויזן", "הוקאיי", "לוקי"). כדי להתחיל את השלב החדש נזקקו במארוול לגיבור אהוב מתקופה הזוהר של שלושת השלבים הראשונים. הגיבור הפנוי שלא היה לו סרט בשנים האחרונות הוא אנטמן. הבעיה היא שהדמות של אנטמן והאווירה בשני הסרטים הקודמים לא מתאימים לסיפור שרצו לספר ולטון בו בחרו לספר אותו. זו הסיבה שהסרט צולע במקרה הטוב.

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה". אוונג'לין לילי, קתרין ניוטון, פול ראד.

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה". אוונג'לין לילי, קתרין ניוטון, פול ראד.

קאסי (קתרין ניוטון), בתו של סקוט לאנג (פול ראד), הלא הוא אנטמן, מתגלה כפנומן כשהיא יוצרת בעזרת המחקר של האנק פים (מייקל דאגלס) מעין משדר שיכול לתקשר עם עולם הקוונטום. בגלל משדר זה נבל מסתורי מהעבר של ג'אנט (מישל פייפר) בעולם הקוואנטום מצליח להעביר את גיבורי הסרט אליו ורובו המוחלט של הסרט מתרחש בעולם זה. נבל זה, קאנג הכובש (ג'ונתן מייג'ורס), עומד להיות התאנוס החדש של מארוול. הוא הוצג לראשונה בפרק האחרון של "לוקי" וימשיך את דרכו עד הסרט שיסיים את הסיפור הנוכחי בו האוונג'רס ילחמו בו.

מי שצפה בלוקי יודע שהסדרה הציגה וריאנטים שונים לדמויות וגם קאנג של הסרט הזה אינו הקאנג של הסדרה. הווריאנט של הסדרה אהב להשתעשע עם העולם והדמויות שלמולו. הוא התאים כמו כפפה ליד לסרט של אנטמן, אבל הווריאנט שנבחר לסרט שונה ב-180 מעלות. הוא חמור סבר, רציני וכועס. הוא לא מתאים לסרטי אנטמן. הוא משנה את כל הטוב שבסדרה. העיצוב המוזר באופן מכוון של הדמויות בעולם הקוואנטום מלמד שהסרט הזה היה אמור להיות מטופש, במובן החיובי של המילה, ולא דרמה קודרת על תחילת סוף העולם של היקום הקולנועי. אפילו השם "קוואנטומניה" זועק טיפשות. אף על פי כן, הסרט כמעט נטול הומור. ברגעים שהוא משעשע הוא נפלא, אך יש מעט מדי מהם. גם דמויות המשנה האהובות מהסרטים הקודמים לא מופיעות בסרט, החלטה שגויה בעיני.

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה".

"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה".

הסרט נע בין טיפשות מוחלטת (נמלים שהתפתחו לרמת טכנולוגיה גבוהה ומופיעות משום מקום, יצור בלי חורים שאם שותים אותו מבינים את השפה המקומית, מודוק בגרסה מגוחכת ומשעשעת) לכובד ראש עצום וזה הופך אותו לערב רב של סגנונות שבסופו של דבר יוצר שעמום.

הנכס של הסרט הוא פול ראד. הוא שחקן מקסים וכובש וכשהוא עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב (להיות טמבל מקסים) הסרט במיטבו. זה לא מספיק כמובן. משפחתו – בתו, הופ (אוונג'לין לילי), האנק וג'אנט – בסדר, אך לא יותר מזה. הופ, הצרעה, ששמה אף מופיע בשם הסרט, לא מקבלת כמעט תפקיד. מצד שני ג'אנט, שהיתה הצרעה המקורית, כן, אז זה מתקזז.

ג'ונתן מייג'ורס מגלם את קאנג. בעוד שב"לוקי" הוא היה נהדר, כאן הוא קרוב לבלתי נסבל, כשרוב הזמן הוא מסתובב עם פרצוף רציני וכעוס. מאחר שראינו אותו כבר כווריאנט אחר, המסקנה המתבקשת היא שהבעיה היא בכתיבה ובבימוי של הדמות בסרט הזה. תאנוס היה נבל עצום ב"מלחמת האינסוף" ונהרס ב"סוף המשחק" כשעשו ויתורים בכתיבת הדמות לטובת הסיפור הכולל. הוא גם פעל בצללים עד שלב מאוחר יחסית של הסיפור, דבר ששמר על המתח. פה נראה שהחליטו לשחוק ולהרוס את הדמות על ההתחלה. כל שנותר לקוות הוא שבגלל שמדובר בווריאנטים, נפגוש בעתיד גרסאות מוצלחות יותר שלו.

מדובר בסרט חלש מאוד שלא ממש מתחבר לסרטי אנטמן. צר לי שהצוות שעובד על סדרת הסרטים לא הצליח לחשוב על דרך טובה יותר להתחיל את השלב החדש של הסיפור.

דירוג: ★★½☆☆

אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה (ארה"ב, 2023)
בימוי: פייטון ריד | תסריט: ג'ף לובנסג'ק קירבי | משחק: פול ראדאוונג'לין ליליקתרין ניוטוןג'ונתן מייג'ורסמייקל דאגלסמישל פייפר
הפצה: פורום פילם, החל מה-16.02.2023 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?