ביקורת #1: הילדים בסדר

מתוך הילדים בסדר.

מתוך הילדים בסדר.

בין כל שוברי הקופות של הקיץ מגיח לו הסרט "הילדים בסדר" והוא בהחלט פנינה קולנועית המציגה סיפור אישי, מצחיק מרגש ויפהפה על משפחה קצת אחרת בלי ששום דבר יתפוצץ לחתיכות באקשן חסר מעצורים. הקאסט של הקומדיה הדרמטית הזו מורכב מאנט בנינג מועמדת האוסקרים האגדית והאישה שעשתה את "אמריקן ביוטי", ג'וליאן מור המועמדת הנצחית לאוסקרים ומארק רופאלו שבהחלט הופכים אותה למשהו שבאמת שווה ללכת לראות. בעזרת תסריט שנון, הומוריסטי ומעניין מצליחה התסריטאית- במאית ליסה צ'ולדנקו להביא נרטיב יחסית מוכר על ילדים שמחפשים אב בהגשה קצת אחרת, מחוכמת הרבה יותר וללא ספק מעניינת ומהנה.

ליסה צ'ולדנקו, לא במאית מוכרת במיוחד, מצליחה להביא בסרטה החדש קאסט מרשים בהחלט ונראה שבאמצעות הניסיון הרב של שלושת הכוכבים שלה יצרה סרט מוערך להפליא שאף זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ברלין השנה. הסרט מתאר חיי משפחה טיפוסית של זוג נשוי לסבי שיש להן שני ילדים ומנסות לשמר על המסגרת הנורמלית והביחד המשפחתי והזוגי. ניק (בנינג), היא הקריירסטית וזו שתמיד רוצה להגיד את המילה האחרונה וג'ולס (מור), היא הרוחנית והזורמת יותר של הצמד. כל אחת מהן הביאה באמצעות תרומת זרע ילד משלה. הבת של השתיים ג'וני (מיה ווסיקובסקה, הלוא היא אליס מסרטו האחרון של ברטון), מתכוננת לקראת עזיבתה את הבית לרגל לימודיה באוניברסיטה והבן לייזר (ג'וש האצ'רסון), הוא נער מתבגר טיפוסי שלא ממש יודע מה הוא רוצה מעצמו ומה הוא הולך לעשות עם חייו.

הסקרנות של לייזר מפעמת בו והוא מתחנן בפני ג'וני שכבר בת 18 בבקשה שתפנה לבנק הזרע כדי לגלות את זהותו של האב שלהם. ג'וני לא כל כך בעד הרעיון, אולם לבסוף משתכנעת. פול (רופאלו) בעל מסעדה מצליחה מקבל שיחה מבנק הזרע מסכים לחשוף את פרטיו וכך נפגשים השלושה להשלים פערים. במהרה מגלות האמהות על הפגישה עם תורם הזרע שנכנס לחייהם במלוא מובן המילה ומערער את כל היציבות המשפחתית. האם התוספת החדשה למשפחה תערער את המערכת המשפחתית והזוגית או תתרום ליחסים של האמהות עם הילדים? כל זאת תגלו בסרט הנפלא הזה.

מתוך הילדים בסדר.

מתוך הילדים בסדר.

הסרט הזכיר לי קומדיה חביבה אחרת, אבל שונה מבחינת הדיון בזוגיות הלסבית. הסרט "תוצרת אמריקה" מ-1993 עם הדיווה וופי גולדברג מתאר סיפור דומה רק במסגרת משפחה חד הורית אפרו- אמריקאית, אולם אני חייבת להודות שהסרט ההוא לא מורכב ומתוחכם כמו "הילדים בסדר" בטח במסר המאוד לא הוליוודי בסיומו. הסרט בעצם מנסה להציג בפנינו מה יכול היה להיות לו תלמה ולואיז לא היו קופצות עם רכבם בקניון האימתני והיו ממשיכות בדרכן לנצח-מינוס הפשעים והאקדחים שהיו לשתיים. הסרט מציג את כישורנן הקומי של בנינג ומור בשורה הראשונה ובעיקר נראה שהשתיים מסוגלות לא רק לרגש, אלא גם להצחיק עד מאוד. שני הצעירים בקאסט מקסימים בתפקידם ומייצגים דור חדש של משחק שבהחלט מעניין לראות מה יהיה גורלו בעתיד. ווסיקובסקה שכבר שבתה את ליבי ב"אליס בארץ הפלאות", מוכיחה שוב שברטון לא שם לחינם את מבטחו בשחקנית מתחילה וחסרת ניסיון ומה שיפה הוא שהיא השכילה ללכת לשחק בסרט איכותי זה מיד לאחריו. רופאלו כהרגלו כאומן קומי מספק את הסחורה של הפלייבוי המזדקן ואין ספק שהוא התוספת הכי טובה לטריו.

דירוג: ★★★½☆

הילדים בסדר
ארה"ב, 2010
104 דקות.
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-05.08.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע
קדימון:

בימוי:
ליסה צ'ולדנקו
תסריט:
ליסה צ'ולדנקו
סטוארט בלומברג
שחקנים:
ג'וליאן מור
אנט בנינג
מיה ווסיקובסקה
מארק רופאלו

שכן

נדמה שאהבת מאוד את הסרט, אז למה רק 3 וחצי כוכבים? אשמח לשמוע פעם הבאה ביקורת יותר מנומקת

לירן מזרחי

הכוכבים ניתנו בהתאם למה שאני חושבת שמתאים ליומית משעשעת שכיף להעביר איתה את הזמן וזה בדיוק מה שכתבתי בביקורת.לא אמרתי בשום מקום שמדובר ביצירה שתזכר לדורות, אלא כמשהו שנתפס כלא רע בכלל בשמי סרטי הקיץ הלא מזהירים ועל כן הסתפקתי בשלושה וחצי כוכבים. יותר כוכבים אני נותנת לסרטים שיש בהם טקסט מורכב יותר מבחינת המבע הקולנועי זאת אומרת שהצילום שלהם או העריכה שלהם חדשנית. ראוי גם לומר שהסרט אכן מציג תסריט חביב אבל הוא לא חדשני מדי הוא חביב ולכן מספר הכוכבים שנתתי בהחלט משקף את דעתי עליו.
שנה טובה לך שכן:)

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?