ביקורת: שמח תודה עוד בבקשה

"שמח עוד תודה בבקשה". ג'וש רדנור, קייט מארה.

"שמח תודה עוד בבקשה". ג'וש רדנור, קייט מארה.

בפסטיבל סאנדאנס 2010 זכה "שמח תודה עוד בבקשה" בפרס חביב הקהל, וברור לגמרי למה. מדובר בסרט עכשווי שמתרחש בניו יורק, אודות צעירים, החיים ואהבה, יש בו לא מעט שורות מוצלחות והוא מצחיק ומלא חן. את הסרט, שמופץ בארץ סמוך להקרנתו בבתי הקולנוע בארצות הברית, כתב וביים ג'וש רדנור, שגם מככב בתפקיד הראשי. הוא מוכר כטד בסיטקום "איך הכרתי את אמא שלכם" וזהו סרטו הראשון.

לעומת רוב הסרטים שקוראים להם עצמאיים בימים אלו (שמופקים עם שחקנים מפורסמים אך מצולמים לפני שיש הסכם עם מפיצים ותמיכה של אולפנים), מדובר בסרט עם שחקנים מוכרים, אך לא כוכבים: קייט מארה ("24", "הפמליה", "איירון מן 2"), מיילין אקרמן ("ההצעה", "27 שמלות"), זואי קאזאן ("זה מסובך", "שונאת את חג האהבה" ונכדתו של הבמאי איליה קאזאן, שעוד לא מצאה סרט שהיא לא יכולה לבכות בו), פבלו שרייבר ("הסמויה", "ויקי כריסטינה ברצלונה" ואח של השחקן ליב שרייבר), טוני הייל ("משפחה בהפרעה") ומייקל אלג'ירי בן התשע. ריצ'ארד ג'נקינס ("האורח", "לאכול, להתפלל, לאהוב") מופיע בתפקיד אורח קטן.

הסרט מסתמך על הדמויות שבו והיחסים ביניהם, ועושה זאת עם קסם רב ודיאלוגים אמינים. סם (רדנור), סופר שבאמתחתו אסופת סיפורים מצליחה, מכניס לביתו ילד שתקן שהוא פוגש ברכבת התחתית. הוא נעזר בילד כדי להתחיל עם מלצרית בשם מיסיסיפי (מארה). ידידתו הטובה אנני (אקרמן) מחוזרת בעבודה בידי מישהו הנקרא גם הוא סם (הייל), ומארי (קאזאן) -שאמה חברה של אמא של סם- חווה משבר עם צ'רלי, בן הזוג שלה (שרייבר).

"שמח עוד תודה בבקשה". קייט מארה.

"שמח עוד תודה בבקשה". קייט מארה.

לא במקרה מארי (שמה של דיאן קיטון ב"מנהטן") מזכירה בסרט את וודי אלן מבלי להזכיר את שמו. זה אינו דומה בהכרח לסרט מסוים של אלן, אלא נעשה בבירור בהשראתו, בידי מעריץ שלו, עם זווית חיובית ואופטימית יותר לגבי החיים. (שחק אותה) סם הוא סופר, כמו לא מעט מהדמויות הראשיות בסרטים של אלן. בכל סרט שני אלן גילם אב גרוש לילד או ילדה שאיתם הוא מבלה ברחבי העיר. לחברתו הטובה של סם קוראים אנני (הול?), ומיסיסיפי, כמו אנני הול (ודיאן קיטון ב"ימי הרדיו"), גם שרה.

חלק מהקטעים עם מארי וצ'רלי חוזרים על עצמם, האמינות של הכנסת הילד לביתו מעט נמתחת, והסרט מהנה אך די צפוי. אני מקווה שג'וש רודנר יכתוב ויביים סרטים נוספים. הסרט שימח אותי, מאוד. …עוד בבקשה.

דירוג: ★★★½☆

שמח תודה עוד בבקשה
ארה"ב, 2010
הפצה: פורום פילם, החל מה-03.03.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'וש רדנור
תסריט:
ג'וש רדנור
משחק:
ג'וש רדנור
קייט מארה
מיילין אקרמן
מייקל אלג'ירי
ריצ'ארד ג'נקינס
זואי קזן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?