"מדגסקר 3" – ביקורת

"מדגסקר 3".

"מדגסקר 3".

כיצד יכולים אריה, זברה, ג'ירפה והיפופוטם להסתובב באירופה מבלי למשוך תשומת לב? "תשאלו את הרבי", מציע מרטי ב"מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה". חבורת החיות המקסימה חוזרת לככב בסרט אנימציית הרפתקאות חדש ומציעה שעה וחצי של כיף, צחוק וחברים חדשים.

מאחורי סדרת סרטי מדגסקר עומדת חברת האנימציה 'דרים-וורקס', ונראה שבחלק השלישי ההצלחה חוזרת ומפצה על החלק השני בסידרה שהיה חלש למדי. כמו בפרקים הקודמים, גם הפעם על הבימוי אמונים טום מקגרת' ואריק דרנל, שאחראי שוב גם לכתיבה, כשהפעם מצטרף אליו נוח באומבק. הרקע של באומבך מגוון ואיכותי והוא עומד מאחורי סרטים חכמים ומצויינים כגון "עמוק במים", "מר פוקס הפנטסטי" ו"חיים בין השורות". מאחר ומלבד "הדרקון הראשון שלי" הנהדר, תוצריה האחרונים של חברת האנימציה דרים-וורקס היו בעיקר בינוניים ("קונג פו פנדה 2", "מגה מוח"), יתכן שזו התוספת של באומבך לצוות הכותבים המסבירה את היכולת של "מדגסקר 3" להמריא ולהצליח.

בסרט הנוכחי, אלכס האריה (בן סטילר), מרטי הזברה (כריס רוק), מלמן הג'ירפה (דייויד שווימר) וגלוריה ההיפופוטם (ג'יידה פינקט סמית'), מנסים למצוא את דרכם חזרה ממדגסקר לגן החיות בניו יורק. בעזרת חבורת הפינגווינים המתוחכמים ומלווים בג'וליאן (סשה ברון כהן), מלך הלמורים המטורלל ומשרתיו, מנסה החבורה לחצות את אירופה מבלי למשוך תשומת לב. הפיתרון נמצא בדמות הצטרפות לקירקס חיות נודד, שבמידה וירשים בהופעותיו יזכה בחוזה הופעות בארה"ב וכך יוכלו החברים לשוב לביתם.

בקרקס אנו פוגשים בחיות חדשות המצטרפות לעלילה וגם הן מדובבות על ידי שחקנים מעולים, כגון ויטלי (בריאן קרנסטון מ"שובר שורות"), ג'יה (ג'סיקה צ'סטיין שכיכבה ב"העזרה"), וסטפאנו (מרטין שורט הוותיק). הדמות הנוספת שמצטרפת לסיפור היא קפטן שנטל דובאה, פקחית ערמומית וקשוחה שמבקשת ללכוד את החיות ובעיקר לזכות בראשו של אלכס. הפקחית מדובבת על ידי פרנסיס מק'דורמנד, שמצליחה להפיק דמות מרושעת פשוט נהדרת, המזכירה בחיתוך הדיבור והקרירות שבה, דמות מצויינת אחרת – עדנה מוד, שדובבה על ידי בארד בירד בסרט "משפחת סופר על".

ראוי לציין שהסרט מרגיש מעט ארוך מדי. ההקפדה בו על הפרטים גורמת לכך שכל סצינה מציגה התרחשות משמעותית בפני עצמה וכתוצאה נפגמת מעט תחושת הזרימה של כלל העלילה. עם זאת, ההומור המוקפד, המוסיקה העדכנית, העלילה המרגשת והאנימציה המצויינת הופכים את החוויה לנעימה וכיפית. לקטנים מציע הסרט מסר על חברות ואמונה בעצמך ולבוגרים יותר מוצעים מסרים על יחס לחיות, בתוספת הערה צינית בתום הסרט על הצדקנות החברתית הטמונה בהמצאת המושג "תרנגולות חופש" וגני חיות בכלל.

"מדגסקר 3".

"מדגסקר 3".

בימים בהם רבים מהסרטים המצויירים המגיעים לקולנוע שמים את הדגש המרבי בעיקר על אפקטים ופחות על עלילה קוהרנטית ומסר, בהחלט מדובר בחוויה מומלצת.

דירוג: ★★★½☆

מדגסקר 3
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-21.06.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אריק דרנל
טום מק'גרת
קונרד ורנון
תסריט:
נוח באומבק
משחק:
בן סטילר
כריס רוק
דייויד שווימר
ג'יידה פינקט סמית'
סשה ברון כהן
סדריק הבדרן
אנדי ריכטר

טל

בראד פיט לא דיבב את עדנה במשפחת סופר על, הבמאי של הסרט עצמו דיבב את עדנה, וקוראים לו בראד בירד.

רנדל

הביקורת שלך היא דעתך הבלעדית מפני שאני לא מסכים עם חלקה.תוצריה האחרונים של דריימורקס בשנתיים האחרונות בערך לא היו מעולים????מגה מוח???קונג פו פנדה 2??
שניהם סרטים מדהימים ושכחת לציין את הסרט הקודם של דריימורקס החתול של שרק שהוא פשוט,בונבניירה.אני חושב שכדאי שיצויין שהביקורת היא דעתו של הכותב בלבד!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?