"עידן הקרח 4" – ביקורת #1

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה" הוא מוצר טוב ומהנה, חטיף אנימציה בתלת מימד שאינו משביע, לא נשאר ממנו טעם אחרי זה, אך הוא עובר מהר והוא מבדר תוך כדי. 90 הדקות של הסרט, כאמור, חולפות במהירות. הדמויות מוצלחות והאנימציה משגעת, לא מתעכבים יותר מדי דבר על דבר, אז מה אם לא טרחו להשקיע בעלילה? העיקר שהדברים מתקדמים וזורקים בדיחה פה ושם.

בסרט הראשון נפגשו שלושת החברים שלנו: מני הממותה, דייגו הנמר וסיד העצלן הכירו. בשני מני הכיר את אלי, בשלישי סיד וסקראט הסנאי (שאליו נגיע מיד) מצאו בנות זוג, על כן אך טבעי שיהיה תורו של דייגו. לבתם של מני ואלי של נערה מתבגרת, ולסיד הצמידו סבתא חסרת שיניים. היבשות נפרדות זו מזו הוא התירוץ למסע הפעם. שלושת הגיבורים שלנו והתוספות המוזכרות לעיל יוצאים למסע (כרגיל) כדי להגיע לאהוביהם, ובדרך נתקלים בהרפתקאות משוגעות ושלל דמויות. סקראט, שהיה הברקה בסרט הראשון והתאהב בסרט השלישי די מיותר פה, חוזר על עצמו, וכמובן שלא היו יכולים לעשות את הסרט בלעדיו.

אין הרבה סדרות סרטים שכל סרט מצליח מקודמו. לפני שנחשף לקהל, "עידן הקרח" היה "עוד סרט מצויר" בפריחה המחודשת של אנימציה (ממוחשבת) לפני עשור, עם שחקנים מדבבים שאינם כוכבים גדולים (ריי רומנו, דניס לירי, ג'ון לגוויזמו) ומאולפן ללא מוניטין לסרטי אנימציה. הסרט היה אחד מעשרת הסרטים המצליחים ביותר של אותה שנה. הסרט היה מצחיק, מרגש והפקת סרט המשך היתה דבר מובן מאליו. "עידן הקרח 2" הרוויח בארצות הברית כ-20 מיליון דולר יותר מהסרט הראשון, והיה הסרט השלישי הכי מצליח בשאר העולם באותה שנה. הסרט היה טוב, והקהל הגיע גם בשל אהבתו לסרט הראשון. אז הגיע תורו של "עידן הקרח 3", בתלת-מימד כיאה לאופנה המתחדשת של התקופה, והצליח אף יותר למרות שהיה פחות מוצלח משני הקודמים. בארה"ב הרוויח רק מיליון דולר יותר מהקודם, אך בשאר העולם הניב סכום מדהים של 690 מיליון דולר שבאותו זמן הציבו אותו כסרט השלישי הכי מצליח מחוץ לארה"ב אי פעם! גם הוא היה בינוני, אך מכונת הכסף ממשיכה ותמשיך ליצור המשכים עד שלקהל יימאס.

   הכנסות בארה"ב

    בשאר העולם

   בסך הכול

2002 עידן הקרח

              176

           206

         383

2006 עידן הקרח 2

              195

           460

         655

2009 עידן הקרח 3

              196

           690

         886

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

"עידן הקרח 4: יבשת בתנועה".

לפני "עידן הקרח 4" מוקרן סרט קצר (גם הוא בתלת מימד) בכיכובה של מאגי סימפסון. הסרט חמוד להפליא, גם מצחיק, ועושה חשק לעוד סרט "משפחת סימפסון". בסרט אין דיאלוגים, אך יש כיתוב באנגלית (שמות ספרים ועל כרזות) והיו צריכים לתרגם אותם לעברית לטובת צופים שאינם קוראים אנגלית ובמהירות – מבוגרים וילדים כאחד.

דירוג: ★★★☆☆

עידן הקרח 4
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-28.06.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סטיב מרטינו
מייק טורמייר
תסריט:
מייקל ברג
ג'ייסון פוקס
מייק רייס
משחק:
שון וויליאם סקוט
פיטר דינקלייג'
אלן טודיק
ג'וש פק
ג'ניפר לופז
ג'ון לגוויזמו
ניק פרוסט
קווין לטיפה

לברון גיימס

הייתי הולך לסרט. אולימפיאדה משעממת

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?