דוקאביב 2015: סיפורו של אדוארד סנודן "סיטיזנפור" יפתח את הפסטיבל

"סיטיזנפור: סיפורו של אדוארד סנודן (ש.ל.ר)".

"סיטיזנפור: סיפורו של אדוארד סנודן (ש.ל.ר)".

הסרט זוכה פרס האוסקר "סיטיזנפור: סיפורו של אדוארד סנודן" (ש.ל.ר, Citizenfour) של לורה פויטראס יפתח את פסטיבל דוקאביב 2015 (ה-17 במספר) לקולנוע תיעודי. הסרט מספק מבט מקרוב על המהלכים הדרמטיים של אדוארד סנודן לקראת הדלפת המסמכים המסווגים החושפים את תכנית המעקב של ארצות הברית אחר מערכות התקשורת העולמית.

עוד, יוקרנו גם "סיינטולוגיה וכלא האמונה" (Going Clear: Scientology and the Prison of Belief) של אלכס גיבני על הדת הבעיתית, סרטו התיעודי הראשון של השחקן איתן הוק "סימור: הקדמה" (Seymore: An Introduction) על הפסנתרן סימור הופמן, ו"ממלכת החלומות והטירוף" שמתעד את שגרת העבודה של הבמאי היפני המוערך היאו מיאזאקי. מבין זוכי פרסי השופטים של פסטיבל סאנדנס יוקרנו "להקת זאבים" (ש.ל.ר, Wolfpack) האמריקאי וזוכה הפרס הבינלאומי "הנקר הרוסי". מפסטיבל ונציה יגיע גם כן זוכה פרס השופטים "מבט של שתיקה" (ש.ל.ר, The Look of Silence).

לפני כשבוע פורסמה רשימת הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל, שיתקיים השנה בין ה-7 ל-16 במאי, בסינמטק תל אביב, נמל תל אביב, כיכר הבימה, "בר קיימא" בשכונת פלונטין, גינת לוינסקי, המרכז היהודי-ערבי ביפו, ולראשונה גם במכללת עלמה, בשכונת התקווה ובשכונת יד אליהו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?