סיכום העשור (2019-2010) חלק ג': השחקנים

השחקנים של 2019-2010. מימין לשמאל: מייקל פסבנדר, אוסקר אייזק, דונל גליסון, אדם דרייבר.

סיכום העשור באידיבי ממשיך עם המאמר השלישי בסדרה מאת יונתן דורון. אם פספסתם חלק כלשהו בסדרה, לחצו כאן! ואחרי שתסיימו, תוכלו גם ליהנות מסיכום העשור הקודם.

נדמה שבכל סרט שני מופיעים שחקן או שחקנית מ"משחקי הכס" או מתכנית המערכונים Saturday Night Live.
ברשימת השחקנים שפרצו בעשור הזה יש גברים מכל העולם, שרובם לא נולדו בארצות הברית.

מייקל פסבנדר
נולד בגרמניה וגדל באירלנד. ב-2006 הופיע ב-"300", ב-2008 כיכב ב"רעב" של סטיב מקווין ושנת הפריצה שלו היתה ב-2009 עם "מחוץ למים" (שהופיע בסיכום שלי של אותה שנה) ו"ממזרים חסרי כבוד" של קווינטין טרנטינו. בעשור האחרון הופיע בסרטים רבים (בכל שנה), שונים מאוד זה מזה, ב-2011 כמגניטו הצעיר בסרט הפעולה "אקס מן: ההתחלה", ב"ג'יין אייר" הרומנטי, בדרמה התקופתית הנוראית "שיטה מסוכנת" של דיויד קרוננברג ובדרמה המצוינת "בושה" של סטיב מקווין. הוא שיחק בסרטים של סטיבן סודרברג, רידלי סקוט, דני בויל, ונראה שאין ז'אנר שהוא לא טוב בו. בשנתיים האחרונות הקצב שלו הואט, גם בעקבות הנישואים לאליסיה ויקנדר ששיחקה אתו ב"אור בין האוקיינוסים", והוא מתרכז במרוצי מכוניות (מה שמערים קשיים לְבַטֵּחַ אותו, כלומר חברות הביטוח מעלות את המחיר במקרה הזה עד שזה לא שווה לחברות ההפקה לקחת אותו).

אוסקר אייזק
יליד גואטמלה, שלמד משחק עם ג'סיקה צ'סטיין (ומופיעה ברשימת השחקניות של העשור). בסוף העשור הקודם שיחק ב"גוף השקרים" של רידלי סקוט ו"צ'ה" של סטיבן סודברג, ועם תחילת העשור הזה הופיע בסרטים שזכו להערכה ולהצלחה: "דרייב" (2011) ו"זהות גנובה" (2012). הוא שיחק ב"אקס מכינה" וב"בתוך לואין דיויס" של האחים כהן לפני שהגיע לסרטים הוליוודיים כמו "אקס-מן: אפוקליפסה" והוא אחד הדברים הטובים ביותר בסרטי "מלחמת הכוכבים" החדשים.

דונל גליסון (ככה מבטאים את השם שנכתב כך: Domhnall)
הבן של השחקן האירי ברנדון גליסון, ג'ינג'י צנום (במיוחד לעומת אביו גדול הגוף), שהופיע עם שני השחקנים לעיל ב"פרנק" (עם פסבנדר) וב"אקס מכינה" ו"מלחמת הכוכבים" (עם אייזק). ב-2015 הופיע ב"ברוקלין" ו"האיש שנולד מחדש" וב-2017 ב"תוצרת אמריקה" עם טום קרוז וב"אמא!" עם ג'ניפר לורנס. בדרך כלל שחקן משנה ונראה שמובטחת לו קריירה ארוכה.

"המתים אינם מתים". אדם דרייבר.

"המתים אינם מתים". אדם דרייבר.

אדם דרייבר
אין ברירה, עליי לכלול גם שחקן שאני לא מבין מה מוצאים בו ורבים מדי מעריכים אותו. מאז שהתגלה בסדרה "בנות" (שהחלה ב-2012), עליה היה מועמד לאמי, היה מועמד גם לאוסקר ("שחור על לבן" של ספייק לי; ויש סיכוי שיהיה מועמד שוב השנה על "סיפור נישואין" של נוח באומבאך) ולטוני (על ההצגה Burn This עם קרי ראסל מ"פליסטי" ומ"האמריקאים")! הוא כיכב בסרטים של במאים מובילים ומוערכים כמו מרטין סקורסיזה ("שתיקה"), ג'ים ג'רמוש ("פטרסון"), טרי גיליאם ("האיש שהרג את דון קישוט"), סטיבן סודרברג ("לוגאן לאקי"), האחים כהן ("בתוך לואין דיויס"), וכמובן כקיילו רן בשלושת סרטי מלחמת הכוכבים האחרונים.

מתיאס סקונארטס (ככה מבטאים את שם המשפחה הבלתי אפשרי Schoenaerts)
יליד בלגיה החל את דרכו בסרטים אירופיים, "ספר שחור" (2006) ההולנדי, "ראש שור" (2011; סרט בפלמית) הבלגי ו"חלודה ועצם" (2012) הצרפתי. ואז נחטף לסרטים באנגלית, כולל "הנערה הדנית" ו"דרור אדום" עם ג'ניפר לורנס. תמיד במראה שרירי אך יש לו יכולת להיראות גם פגיע ובתפקיד רומנטי. ממשיך לשחק גם בסרטים לא באנגלית.

"חלודה ועצם". מריון קוטיאר, מתיאס שונירטס.

"חלודה ועצם". מריון קוטיאר, מתיאס שונירטס.

הנרי קאוויל
לפני שהתפרסם כבריטי הראשון בתפקיד קלארק קנט/סופרמן ב"איש הפלדה" ושני סרטים נוספים, שיחק בסדרה "שושלת טיודור", ב"מה שעובד" של וודי אלן וסרט הפעולה "בני אלמוות" (ש"300" שימש לו כמקור השראה). מלבד תפקידו כסופרמן לא הצליח לבלוט בתפקידים נוספים, מלבד "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" (2018). מעניין מאוד אילו תפקידים יבחר עכשיו שתלה את הגלימה האדומה, האם ימשיך בסרטי הפעולה או שישחק גם בדרמות ובקומדיות. הוא יכול להיות נהדר בקומדיה רומנטית. בינתיים אפשר יהיה לראות אותו מככב בסדרת פנטזיה-פעולה "המכשף" בנטפליקס.

ריאן ריינולדס
יליד קנדה, כיכב בסוף שנות ה-90 עם הסדרה הקומית "שני בחורים ובחורה" ובמשך עשור שיחק בסרטי קומדיה אך התפרסם בעיקר כבעלה של סקרלט ג'והנסון. זה השתנה כשהחליט להשקיע זמן רב בחדר כושר, התדמית שלו השתנתה, והוא לוהק לסרטי הפעולה על גיבורי-על "אקס-מן המקור: וולברין" (2009), "גרין לנטרן" (2011). ב-2012 כיכב לצד סנדרה בולוק בקומדיה הרומנטית המצליחה "ההצעה", אך היו לו גם כישלונות, כמובן, כמו "שוטרים מעולם אחר". שיחק גם בסרטים עצמאיים כמו "קבור" ו"הקולות". ב-2016 עשה עוד קפיצת מדרגה בתפקיד דדפול, שהוא דחף לקדם וזה הוכיח את עצמו עם שני סרטים מצליחים שעכשיו מאפשרים לו חופש בחירה גדול ומעמד של כוכב. גם אף פעם לא מזיק להיות נשוי לשחקנית יפה, בלייק לייבלי.

עוד פרצו בגדול בעשור הזה: סבסטיאן סטאן, אנדרו גארפילד, ג'סי אייזנברג, כריס פיין, טימות'י שאלמיי ודווין ג'ונסון (ארבעת הראשונים הופיעו -גם- בסרטים על פי קומיקס, בהתאמה: "קפטן אמריקה", "ספיידרמן המופלא", "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו"וונדר וומן").

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?