אסף אמיר יחליף את מוש דנון כיו"ר זמני של האקדמיה הישראלית לקולנוע

אסף אמיר. צילום באדיבות נורמה הפקות והאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה.

אסף אמיר. צילום באדיבות נורמה הפקות והאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה.

המפיק אסף אמיר ישמש כיו"ר זמני של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה במקום המפיק הפורש מוש דנון, במה שנראה כמו שידור חוזר של איגוד המפיקים ב-2011. הצורך המידי של האקדמיה ביו"ר הוא טקס פרסי הטלויזיה שיערך בחודשים פברואר או מרץ 2020, עבורו רק לפני כמה ימים פתחה האקדמיה 5 קטגוריות מקצועיות חדשות.

אמיר שימש מספר פעמים בתור יו"ר איגוד המפיקים כאמור, ובין הפקותיו ניתן למצוא את "למלא את החלל" ו"לעבור את הקיר", "אריק איינשטיין: שיר אהבה סטנדרטי", "כנפיים שבורות" ועוד. על בחירתו לתפקיד היו"ר הזמני של האקדמיה בידי הועד המנהל שלה, מסר אמיר: "תחומי הקולנוע והטלוויזיה סופגים מכה אחר מכה, הולכת ופוחתת ההשקעה של גופי השידור בסרטים וקרנות הקולנוע מאבדות את עצמאותן. הפעילות הענפה של האקדמיה בשנים האחרונות מהווה קרקע פוריה לצמיחה וקידום משמעותי של היצירה הקולנועית והטלוויזיונית בישראל. ברצוני להמשיך אותה, לשלב כוחות בפנים הארגון ומחוצה לו, ולהמשיך לבסס את האקדמיה כגוף שמורכב מכל תחומי העשייה, כגורם מוביל, מאחד ותומך בקידום היצירה העצמאית בישראל."

הבחירה של הועד המנהל באמיר ניצבת על רקע התנגדות להמשך כהונתו ללא בחירות של דנון עד לטקס פרסי הטלויזיה, אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי איגודי שח"ם (איגוד שחקני המסך) ואק"ט (איגוד העובדים בקולנוע ובטלויזיה). דנון בחר לפתור את הענין באמצעות פרישה מן התפקיד, וכך הועד המנהל בחר בינתים באמיר בתור יו"ר זמני. בחודשים האחרונים נפוצו בקשות מהקולנוען אבי נשר להתמודד על התפקיד בהתקיימן של בחירות.

[…] אופיר 2020. כעת תתנהל האקדמיה בזמן הקרוב ללא מנכ"לית ועם יו"ר זמני, המפיק אסף […]

[…] ביותר. המפיק של "חזרות" זוכת הפרס לסדרה הקומית הוא יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה אסף אמיר, והתסריטאים שלה הם כוכבי הסדרה נועה קולר וארז […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?