מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע נעמי מיכאלי פורשת אחרי פחות משנה

מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע נעמי מיכאלי פורשת אחרי כעשרה חודשים בלבד בתפקיד. מיכאלי נכנסה לתפקיד בשלהי נובמבר 2019, שבועות בודדים אחרי שפרש מוש דנון מתפקיד יו"ר האקדמיה, וההכרזה על פרישתה מגיעה יומיים בלבד אחרי שהוכרזו המועמדים לפרסי אופיר 2020. כעת תתנהל האקדמיה בזמן הקרוב ללא מנכ"לית ועם יו"ר זמני, המפיק אסף אמיר.

קודמותיה של מיכאלי בתפקיד שהו זמן משמעותי יותר ממנה בתפקיד: אילנה שרון שימשה בו 26 שנים ואילו דנה בלנקשטיין-כהן שימשה בו 3.5 שנים. מענין אם הקורונה היתה הגורם לפרישה או העבודה עצמה בתפקיד. הקדנציה שלה אמנם הספיקה לכלול הן את פרסי האקדמיה לטלויזיה והן את פרסי אופיר לקולנוע, אבל לא בכך היה די: מחלת הקורונה השביתה את כל התעשיה, ויחד (או מול) שר התרבות חילי טרופר, יצאה מיכאלי בליווי האיגודים המקצועיים לנסות לשקמה ולזכות במימון ציבורי לטובת כך.

מטעם האקדמיה נמסר: "האקדמיה מודה לנעמי על תרומתה הרבה לאקדמיה, בכישרון ובמסירות בכהונתה כמנכ"לית בשנה האחרונה, ובתפקידה הקודם כמפיקה ראשית, ועל התרומה הגדולה להמשך פעילות העמותה וייצובה בתקופה מאתגרת זו, ומאחלים לה הצלחה רבה בהמשך דרכה בקידום היצירה האמנותית בזירה הארצית והבינלאומית."

מיכאלי מסרה: "עולם הקולנוע והטלויזיה יקר לכולנו והאקדמיה, כארגון מרכזי ומוביל בתחום, ימשיך לקדם את הקהילה, היוצרות והיוצרים, ואת היצירה המעולה שנעשית כאן. אני רוצה להודות לאנשי ונשות העמותה ולהנהלתה על עבודתנו המשותפת, מאחלת הצלחה רבה לכל היוצרים המשתתפים בתחרות פרסי אופיר ובפרויקטים 'סרט נע' ו'מובילים קולנוע', ומאחלת לכולנו שנה טובה ויצירתית, ובעיקר שנה של חזרה מיוחלת לשגרה."

[…] הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, במקומה של נעמי מיכאלי אשר פרשה לפני כחודש, אחרי כעשרה חודשים בלבד בתפקיד. בטווח המידי, ללרנר יש את ההכנות להענקת פרסי אופיר 2020 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?