"אין גברים כאלה" – ביקורת #2: מצחיק ונאמן לחיים האמיתיים

"אין גברים כאלה". לוק מקפרליין, בילי אייכנר.

"אין גברים כאלה". לוק מקפרליין, בילי אייכנר.

"אין גברים כאלה" היא קומדיה רומנטית של סיפור אהבה בין שני גברים, שמצליחה להתגבר על תפיסות שגויות שהושרשו ולהציג את האופן בו מערכת יחסית כזאת מתנהלת (ולא כאלטרנטיבה למערכת יחסים הטרו-נורמטיבית). בילי אייכנר, כוכב הסרט ומי שכתב את התסריט ביחד עם במאי הסרט (ניקולס סטולר, "שכנים"), הוא קומיקאי אמריקאי שידוע בישירות שלו והאהבה שלו לעולם הבידור וטביעת האצבע שלו נמצאת על כולו (ולא רק כי הוא כמעט בכל הסצינות). הסרט ללא ספק מצחיק וגם אפילו קצת מרגש, אבל הניסיון לכלול את האג'נדה הלהטב"קית על שלל גווניה וקלישאותיה גורם לו להתפזר ולהתיש.

בובי ליבר (אייכנר) הוא כותב ויוצר תוכן בעל פודקאסט משגשג שקיבל את ניהול ההקמה של מוזיאון להיסטוריה אמריקאית להטב"קית הראשון. יש לו קשיים ביצירת מערכות יחסים מתמשכות והוא לכוד בלופ הבלתי נגמר של פרטנרים מזדמנים. הוא פחות או יותר השלים עם המצב העגום עד שהוא פוגש בארון (לוק מקפרליין, "אחים ואחיות"). ארון המנופח בשרירים נראה כהתגלמות ההפך ממה שיתאים לבובי, אבל איכשהו נוצר ביניהם קליק. כמו בכל קומדיה רומנטית, גם הקשר שלהם לא הולך חלק, והם מתמודדים עם הקשיים הייחודיים של מערכת יחסים גברית, שחושפים פערים שאולי גדולים מדי לגישור.

"אין גברים כאלה". לוק מקפרליין, הארווי פיירשטין, בילי אייכנר.

"אין גברים כאלה". לוק מקפרליין, הארווי פיירשטין, בילי אייכנר.

הסרט מודע לעצמו, צוחק על עצמו ואפילו מסביר את הכיוון שלו בתחילת הסרט (בשחזור שיחה של בובי עם מפיק סרטים על יצירת סרט בדיוק כזה). הוא נאמן מאוד לחיי ההומואים, לעומת סרטים אחרים שמהווים פנטזיה הטרוסקסואלית לחיי ההומואים ("באהבה, סיימון"), ולו רק בשביל זה שווה לצפות בו.

דירוג: ★★★☆☆

אין גברים כאלה (ארה"ב, 2022)
בימוי: ניקולס סטולר | תסריט: בילי אייכנרניקולס סטולר | משחק: לוק מקפרלייןבילי אייכנרמוניקה ריימונדדוט-מארי ג'ונסג'ים ראשגיירמו דיאזקינן תומפסון | מוסיקה מקורית: מארק שיימן | צילום: ברנדון טרוסט
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-06.10.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?