"בוקר טוב אדון פידלמן" ו"מבול" יתמודדו בפסטיבל אסיה פסיפיק 2011

"בוקר טוב אדון פידלמן". ששון גבאי, הנרי דוד. צילום: עמוס צוקרמן.

"בוקר טוב אדון פידלמן". ששון גבאי עם הנרי דוד. צילום: עמוס צוקרמן.

ששון גבאי מועמד על תפקידו בסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" לפרס השחקן הטוב ביותר של פסטיבל אסיה פסיפיק 2011 (ה-5 במספר) שבאוסטרליה, והסרט "מבול" מועמד לפרס סרט הילדים הטוב ביותר. גבאי זכה בפרס הזה ב-2007 על תפקידו ב"ביקור התזמורת", ומסר כעת: "אני מופתע ומתרגש. לקולנוע האסיאתי יש מסורת אדירה, ואנחנו פה בישראל לפעמים שוכחים שאנחנו בעצם חלק מאסיה. המועמדות הזו מחזירה אותי להבנה הזו וזה הופך אותה למיוחדת."

"אדון פידלמן" הוא רסטוראטור קשיש (גבאי) שמוצא את עצמו נלחם למנוע את סגירת הסדנה שלו, לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנה. הוא נאלץ להיאבק בבנו המנוכר נוח (נבו קמחי) שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. היחיד שנרתם לעזרתו של פידלמן הוא אנטון השוליה (הנרי דוד), בחור צעיר ואבוד שמסתתר מהעולם בסדנה ומבקש להמשיך את דרכו של פידלמן.

עלילת "מבול" מציגה לנו את יוני (רוטמן) בבר המצווה שלו, עם שום ברירה אלא להתבגר בן לילה, כשעליו להתמודד עם חזרתו הבלתי צפויה מהוסטל של אחיו האוטיסט, תומר (מושונוב). במהלך מסע התבגרותו המהיר יוני מגלה כמה עובדות מכאיבות על הוריו.

"בוקר טוב אדון פידלמן" זכה בפרס אופיר למוסיקה המקורית הטובה ביותר, פרס הסרט של פסטיבל ירושלים, פרס הסרט של פסטיבל קארלובי וארי ופרס התסריט של פסטיבל סאנדנס. "מבול" זכה בפרס הסרט של פסטיבל חיפה ובציון לשבח מפסטיבל ברלין.

[…] והשיק בגובה 22 אלף דולרים בשמו: "אחרי אכזבה מסוימת בטקס האוסקר האסיאתי, אליו היינו מועמדים, זה פיצוי מושלם. אני שמח בשביל ששון. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?