ובתפקיד האמא: בליית' דאנר

"אהבה כמו שלנו". טייסה פרמיגה, בליית' דאנר, הילארי סוואנק.

בליית' דאנר במרכז עם טייסה פרמיגה (מימין) והילארי סוואנק, מתוך "אהבה כמו שלנו".

בליית' דאנר היא אמה של גוונת' פאלטרו, וזו התפרסמה יותר מאמה וזכתה באוסקר על "שייקספיר מאוהב" (1998). דאנר, ילידת 1943, היתה נשואה לברוס פאלטרו (שמת ב-2002), מפיק ובמאי טלוויזיה, כולל סדרת בית החולים המצליחה "מקום אחר" בשנות ה-80. דאנר משחקת בסרטים ובסדרות מאז שנות ה-70. היא שיחקה בסדרות "האף" שבו גילמה את אמו של הנק עזריה, ומגלמת בתפקיד אורח את אמו של ויל ב"ויל וגרייס". בקולנוע היא מרבה לשחק את אמא של הדמות הראשית. ב"אהבה כמו שלנו" החדש היא סובלת משטיון (דמינציה) ודואגים לה ילדיה (הילרי סווינק ומייקל שאנון) ובעלה (רוברט פרסטון).

1979 "טייס שב הביתה"
אמם של מייקל אוקיף ("רוזאן") וליסה ג'יין פרסקי, נשואה לרוברט דובאל. הסרט בעיקר על מערכת היחסים בין האב והבן. דובאל ואוקיף היו מועמדים לאוסקר על תפקידיהם.

1986 "יומן חוף ברייטון"
אמם של ג'ונתן סילברמן ("סוף שבוע אצל ברני") ובריאן דרילינג'ר. דאנר מגלמת את האמא היהודייה הניו יורקית הטיפוסית בשנות ה-30 של המאה שעברה, על פי מחזהו של ניל סיימון.

"יומן חוף ברייטון". בליית' דאנר.

"יומן חוף ברייטון". ג'ונתן סילברמן, בליית' דאנר.

1992 "בעלים ונשים"
תפקיד קטן כאמה של ג'ולייט לואיס ("פסגת הפחד", "רוצחים מלידה"), שבעצמה בתפקיד משנה. היא מעריצה את הכתיבה של גייב (וודי אלן), הפרופסור לספרות של בתה. סקירה מלאה על הסרט כאן.

1997 "מיתוס של טביעות אצבע"
אמם של ג'וליאן מור, נוח ויילי ("אי-אר"), מייקל וארטן ("זהות בדויה") ולורל הולומן ("ישנן בנות"), נשואה לרוי שריידר ("מלתעות"). מפגש משפחתי לאורך סוף השבוע לכבוד חג ההודיה אחרי שנים שלא היו בהרכב מלא.

1998 "לא מביטים לאחור"
אמן של לורן הולי וקוני בריטון ("נאשוויל") בסרטו של אד ברנז. דאנר מגלמת אישה שלא יצאה מהבית במשך שנים.

1999 "להתאהב בסערה"
אמה של מוירה טירני ("אי-אר"), שעומדת להתחתן עם בן (בן אפלק), שכל הסרט עושה את דרכו אליה. אפלק היה בן זוגה של גוונת' פאלטרו באותו זמן.

1999 "מכתב האהבה"
אמה של קייט קאפשו ("אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור"), שצעירה מדאנר ב-10 שנים בלבד. הסרט נכשל כי הוא גרוע ולא בגלל שיצא באותו סוף השבוע של "מלחמת הכוכבים- פרק 1: אימת הפנטום".

"פגוש את ההורים". בליית' דאנר, רוברט דה נירו, טרי פולו.

"פגוש את ההורים". בליית' דאנר, רוברט דה נירו, טרי פולו.

2000 "פגוש את ההורים"
יחד עם רוברט דה נירו הם ההורים שפוגשים את בן סטילר, ארוסה של בתם טרי פולו. גם בשני סרטי ההמשך (2004, 2010).

2003 "סילביה"
אמה של גוונת' פאלטרו בתפקיד המשוררת סילביה פלאת' שיחסיה עם המשורר טד יוז (דניאל קרייג) לא הובילו לאושר גדול.

2006 "נשיקה אחרונה"
אמה של ג'סינדה ברט, נשואה לטום וילקינסון. גרסה אמריקאית לסרט האיטלקי של גבריאל מוצ'ינו ("הדרך לאושר" ו"שבע נשמות", שניהם עם ויל סמית'), שביים טוני גולדווין ("רוח רפאים", הסדרה "סקנדל") וכתב פול האגיס ("התרסקות"). הסרט על גבר (זאק בראף, Scrubs) שמתלבט בין שתי נשים, שאותן מגלמות ברט ורייצ'ל בילסון ("האו-סי").

"נשיקה אחרונה". בליית' דאנר, טום ווילקינסון.

"נשיקה אחרונה". בליית' דאנר, טום וילקינסון.

2010 Waiting for Forever
אמה של רייצ'ל בליסון ("הנשיקה האחרונה"), שחקנית שחוזרת לבית ילדותה וסיפור אהבתה עם חבר ילדות. את בעלה מגלם ריצ'רד ג'נקינס ("המכשפות מאיסטוויק", "צורת המים" ועוד ועוד).

2011 "מה המספר שלך?"
קומדיה רומנטית עם אנה פאריס (הסדרה "אמא") וכריס אוונס. דאנר מגלמת את אמה ואד ביגלי ג'וניור את אביה (ברזומה הארוך מאוד שלו הסדרה "מקום אחר"), ואחותה של אלי (פאריס) עומדת להתחתן.

2012 Hello, I Must Be Going
אמה של מלאני לינסקי ("יצורים שמימיים") שעוברת לגור עם ההורים שלה בעיירת ילדותה הקטנה כשהיא בדיכאון בעקבות גירושיה.

2014 Murder of a Cat
אמו של פראן קרנז ("בית הבובות") כאישה גרושה שבנה הבוגר גר עמה והיא אף מסיעה אותו לכל מקום כי אין לו רישיון נהיגה.

2015 Tumbledown
אמה של רבקה הול ("ויקי כריסטינה ברצלונה"), אלמנה טרייה שמתגוררת בבקתה לא רחוק מעיר ילדותה שבה עדיין גרים ההורים שלה, דאנר וריצ'רד מאזור (שחקן מזוקן שאתם מכירים ואף פעם לא זוכרים מאיפה; הוא התארח לפחות בשתי סדרות שראיתם בשלושים שנה האחרונות).

2015 I'll See You in My Dreams
אמה של מאלין אקרמן. דאנר בתפקיד הראשי, לשם שינוי, כאלמנה שבשנות ה-60 לחייה מגלה את כישרון השירה שלה (איכשהו סם אליוט תמיד שם כשזה קורה).

2015 Hearts Beat Loud
אמו של ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף"), שסובלת מדמנציה. תפקיד קטן ושולי בסרט מאכזב על אב ובתו.

[…] ביטי (הילרי סוואנק, "מיליון דולר בייבי", "בנים אינם בוכים") מגיעה לשיקגו בטיסה מקליפורניה. אחיה ניק (מייקל שאנון, שבדרך כלל מגלם את האיש הרע) הזעיק אותה. היא מגיעה עם בתה בחופשת חג מולד מהמכללה אל בית הוריה: אביה (רוברט פורסטר), אחרי מספר התקפי לב, מתקשה לטפל ולהתמודד עם אשתו (בליית' דאנר) שסובלת מדימנציה קשה. בליית' דאנר גילמה אמהות בסרטים רבים ועל כך כאן. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?