"אהבה כמו שלנו" – ביקורת

"אהבה כמו שלנו". הילארי סוואנק, בליית' דאנר.

"אהבה כמו שלנו". הילארי סווינק, בליית' דאנר.

אין שום סיבה לצפות בסרט הדרמה "אהבה כמו שלנו". כשבאים לגולל סיפור יומיומי בלי הפתעות ותפניות צריך שיהיה משהו מיוחד, ייחודי, מצוין במיוחד בביצוע: שיהיה מצחיק או מרגש מאוד. שלפחות יהיו רגעים מקוריים, דיאלוגים מוצלחים, ומלבד שורה אחת טובה אין פה משהו מעבר לרגיל. הסרט מציג היטב את העצב וכאב הלב שמלווים תהליך איבוד צלם אנוש עם בגידת המוח בעת זקנה.

ביטי (הילרי סווינק, "מיליון דולר בייבי", "בנים אינם בוכים") מגיעה לשיקגו בטיסה מקליפורניה. אחיה ניק (מייקל שאנון, שבדרך כלל מגלם את האיש הרע) הזעיק אותה. היא מגיעה עם בתה בחופשת חג מולד מהמכללה אל בית הוריה: אביה (רוברט פורסטר), אחרי מספר התקפי לב, מתקשה לטפל ולהתמודד עם אשתו (בליית' דאנר) שסובלת מדימנציה קשה. בליית' דאנר גילמה אמהות בסרטים רבים ועל כך כאן.

משפחה שמתכנסת בשעת משבר הוא מקור להעלאת זיכרונות, לבדיקת מערכות היחסים בין הורים לילדים ובין הילדים, סודות/דברים שמסתירים מההורים. הדמויות האלו בסיטואציה הזאת בהצגת תאטרון היו חושפות לאט לאט את האמת מאחורי העמדת הפנים הטבעית של "הכול בסדר". במקרה הזה הדמות של האח ניק מתחילה כמעניינת אך לא זוכה לגאולה, השלמה, סיום הולם. המשבר בנישואים של ביטי לא מטופל כראוי.

זה הסרט הראשון שכתבה וביימה אליזבת' צ'ומקו ואני חושד שמדובר בסיפור אישי במידה כלשהי. היא הצליחה להשיג צוות שחקנים טובים והסרט לא גרוע אלא פשוט רגיל ושטוח מדי, ללא התרוממות או משהו בלתי נשכח. לפחות אין שיחה נוסטלגית שבמהלכה האח והאחות אומרים זה לזה: "זוכר כשהייתי בת שש ולקחתי את המסור החשמלי של אבא…"

"אהבה כמו שלנו". מייקל שאנון, הילארי סוואנק, טייסה פרמיגה.

"אהבה כמו שלנו". רוברט פורסטר, הילרי סווינק, טייסה פרמיגה, מייקל שאנון

לאורך הסרט יש קטעים קצרים של סרטים ביתיים אילמים שלא מוסיפים דבר. ולקראת הסוף לא ברור מה עוד נשאר ולאן הסרט הולך. ואז, סוף סוף, זה נגמר.

דירוג: ★★½☆☆

אהבה כמו שלנו (ארה"ב, 2018)
בימוי: אליזבת' צ'ומקו | תסריט: אליזבת' צ'ומקו | משחק: הילארי סוואנק, מייקל שאנון,בליית' דאנר, רוברט פורסטר | צילום: רוברטו שיפר
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-29.11.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?