הסרט הישראלי "מילים נרדפות" קטף את פרס דב הזהב לסרט הטוב בפסטיבל ברלין 2019

"מילים נרדפות". לואיז שבילו, תום מרסייה.

"מילים נרדפות". לואיז שבילו, תום מרסייה. צילום: Guy Ferrandis SBS Films

הסרט הישראלי "מילים נרדפות" של נדב לפיד קטף את פרס דב הזהב לסרט הטוב ביותר בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין 2019 (ה-69 במספר). זוהי הפעם הראשונה שסרט ישראלי זוכה בפרס הראשי של הפסטיבל, ולפניו זכה ב-2007 יוסף סידר בפרס הבימוי של התחרות הרשמית בפסטיבל על "בופור". אתמול (ו') קטף "מילים נרדפות" גם את פרס הסרט הטוב של ארגון מבקרי הקולנוע הבינלאומי פיפרסקי בפסטיבל, והעלה את הציפיות לקראת התחרות הראשית.

הסרט מספר על יואב (תום מרסייה), צעיר ישראלי, אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי. את התסריט כתב לפיד יחד עם אביו, הסופר חיים לפיד, בהשראת אירועים מחייו של האב בצרפת. את הסרט ערכה אימו, ערה לפיד, והיא נפטרה לקראת סיום העריכה.

"מילים נרדפות", שהינו קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית-גרמנית, מיועד לעלות לאקרנים בישראל ב-4 באפריל. הזכיה בפסטיבל ברלין נחשבת יוקרתית במיוחד בהיותו של הפסטיבל אחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם (לצד קאן וונציה). בראש חבר השופטים עמדה השחקנית ז'ולייט בינוש.

[…] של צלם חתונות" שהוקרן ב-2016. מאז הפך לישראלי הראשון שזכה בפרס דב הזהב של פסטיבל ברלין עם "מילים נרדפות". "להציג שני סרטים בפסטיבל קאן […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?